Bronies.cz

Úplná verze: Hry jsou umění
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si plnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3 4 5
Machinárium. To pokud jsem koukal, nikdo nezmínil
Rozhodně už zmíněná hra Journey... a ten soundtrack od Austina Wintoryho! Rainbowlaugh
A také česká hra od Amanita Design, Botanicula Pinkiesmile
Co se her a umění týče tak pro mě nejvíc umělecké hry budou vždy:

Okami
- Co říct k Okami bez toho abych se opakoval jako tisíce předemnou? Je to úchvatná hra s úchvatnou hudbou a úchvatnou grafikou.


Nier
- Extrémně nedoceněná hra, kde symbolizmus po celou dobu hry má pointu a příběh této hry je jeden z nejlepších co jsem kdy v životě zažil.


Final Fantasy IX
- Nejlepší Final Fantasy. V podstatě bych tu mohl dát každý díl Final Fantasy a říct že je to umění. Každý posunul možnosti grafiky a story-tellingu o trochu dál a nebýt Final Fantasy série, tak nejspíš ještě máme CoD2 grafiku.


a Flower.
- Jedna z nejzajímavějších her co znám. Styl této hry je tak jiný a tak něžný...

Neuveríte, ale práve o tomto (o hrách ako umení) som mal článok v školskom časopise. Ak by bol záujem tak by som ho mohol dakam postnúť, ale je toho dosť, vyše 6x A4

Oh, a k téme - áno, počítačové hry sú rozhodne umenie. Zároveň však neplatí, že čo hra, to umelecké dielo.
Jen do toho příteli.
Podle mě je nejvíce umělecky založeným žánrem videoher visuální novela. Sám si sice nejsem jistý, jestli jde opravdu o plnohodnotné hry (většina vám dává jen jednou za čas možnost si vybrat, kam se příběh vašeho hrdiny bude ubírat dál), ale rozhodně jsou zábavné (alespoň pro mě) Twilightsmile

Jde tedy vlastně o hru, která se skládá pouze z psaného textu, obrázků, zvuků a hudby. Gameplay je vlastně jen odklikávání textu a čtení - takže je to taková interaktivní kniha.
[Obrázek: Cradle+Song+Visual+Novel,+Game+for+Linux.jpg]

Díky kombinaci textu, hudby a obrázků dokážou visuální novely dost pocukat s city (zvláště jde-li o nějaký "simulátor randění"). Kdo četl MLD se soundtrackem tak ví, jak hudba dokáže ovlivnit zážitek + k tomu přidejte ještě obrázky Rainbowlaugh

Většina takových novel se vydává v Japonsku, kde tvoří 70% trhu s hrami. Jsou taky většinou kreslené v manga stylu a podle spousty z nich bylo vyrobeno anime a manga (to se děje i opačně). Příklad třeba - Clannad nebo Deardrops.

Asi jedním z nejlepších titulů co jsem hrál byl Katawa Shoujo (někdo ji možná zná, vznikla na 4chanu). Je to dating simulátor (+18), kdy je hlavní hrdina přeřazen kvůli svému zdravotnímu stavu do školy pro postižené, kde se setkává se spoustou zajímavých lidí (hlavně slečen). Možná to takhle zní divně, ale je to krásný a dost silný příběh.

Momentálně se nejvíce hodně líbí tvorba skupinky Dischan.org. Ti už 4 roky pracují na novele Cradle Song a 4.4.2013 vydávají svoji první komerční hru Dysfunctional Systems Twilightsmile Je to první epizoda s podtitulem Learning to Manage Chaos. Plánují až 5 dílů Flutterryay

Taky už vydali jednu nekomerční hru Juniper's Knot. Je to novela z dvojí prespektivy; démona a chlapce, která začíná jednoho podzimního rána v tichém městečku (víc neprozradím). Je to sice krátké, ale už jen pro ten soundtrack to stojí za to.
EDIT: Zapomněl jsem dodat, že jsou i MLP novely Pinkiesmile Třeba Welcome to Ponyville se docela povedla, i když je docela špatně řešená z technické stránky, tak příběh je celkem ucházející Rainbowlaugh

[Obrázek: Welcome+to+Ponyville+MTS.png]
(16.03.2013, 17:48)Frolda Napsal(a): [ -> ]Machinárium. To pokud jsem koukal, nikdo nezmínil
Od stejných lidí (Amanita Design) hry Samorost, Samorost 2 a třeba poslední známá hra Botanicula, všechny sem hrál a opravdu pěkný. Twilightsmile
Neverhood, okami, flower, the journey... A neverhood mi připoměl jeho akční odnož Skullmonkeys Rainbowlaugh
Tak ako umenie by sa dalo brať aj Call of Duty, keĎ si zoberieme že sa to hrá na film a pritom filmy za umenie považované sú....

Inak hry ktoré sú robené vyložene umelecky sú napríklad Cryostasis, The Path alebo The Cemetery
Call of Duty je odpad.
Stran: 1 2 3 4 5