Po delší pauze přináším další článek
Pamatujte že je to primárně pro začínající autory, a že je to všechno trochu komplikovanější! Nicméně by to mělo stačit pro rozjezd
Máš pravdu, pro začínající (ale i pokročilé autory, třeba mě
) to je občas problém. Nezřídka kdy se mi stane, že něco napíšu, podívám se, chytnu se za hlavu, omlátím ji o stůl a přepíšu vše, co jsem udělal, protože si všimnu, že je to v špatné osobě. To přehazování je pak docela těžké.
To jsem rád že to pomohlo
Je to spíš míněno jako přehled pro ty, co se rozhodují v jaké osobě psát
Původně jsem chtěl mít nějaké kousavé námitky, ale když jsem si vzpomněl, co za pakárny se píšou v jednom nejmenovaném českém časopise jakožto 'Profíci radí'...
Jen bych chtěl dodat, že dobrým příkladem třetí "limitované" osoby jsou Hry o Trůny, kde to bije do očí. Autor dokonce pojmenovává kapitoly po svých hrdinech, aby si to čtenář náhodou nespletl.
Já používám třetí osobu limitovanou, protože více přiblíží hrdiny k čtenáři, a v akčních nebo napínavých scénách vytváří mnohem lepší atmosféru, či 'lekačky'.
Rozhodně dobrý návod pro začátečníky a neprofesionály.
tak když ani Radlan neprotestuje, tak sem to musel skutečně napsat dobře
Série 'Píseň ohně a ledu' je skutečně více méně celá postavená právě na použití třetí osoby limitované a veliké intimity.
Také používám třetí osobu limitovanou – člověk se dostane blízko k postavě, ale zároveň si drží nadhled narozdíl od osoby první.
Ten poslední jsem si musela přečíst vícekrát, po prvním přečtením to bylo něco jako: "Heee?"
nicméně, velmi děkuji za ten článek o atribucích (zrovna o tom -řekla vždycky přemýšlím), ten mi fakt pomohl.
Není zač
Příště pokusím být víc srozumitelný, občas mluvím zbytečně složitě
Díky za ty články. Zrovna začínám psát něco vlastního. Myslím, že mě to pomůže
Jo, třetí osoba a minulej čas budou na začátek asi nejmíň problémový.