Bronies.cz

Úplná verze: Winter Breeze stories/ Cesty slunce a měsíce
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si plnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7
Malý tip - aby úvodní příspěvek byl přehlednější, do názvů povídek, které máš nyní tučně, bych zasadila odkaz na danou povídku.

EDIT: Výborně. Vypadá to nyní lépe, nemyslíš? Ajsmug
Všeobecne, nemusí to byť MLP.
Tento týden mám totálně zabitý, ale ten další sem plánuji dat svoji druhou MLP povídku a pořádně se podívat na formátování Twilightsmile
No, tak jsem se dokopal a přečetl úplně vše. Co mě nejvíce oslovilo byl souboj s domácím spotřebičem Twilightblush
Musím přiznat, že někdy se mi taky stane něco podobného ale spíše z pračkou, ve svém bývalém bydlišti.
Já a elektronika jakéhokoli rázu si zrovna moc nerozumíme no Facehoof
Ostatní povídky mě tak neoslovili a asi vím i proč. Přece jen ohledně dostihů a jízd mám malou averzi díky mé malé sestře, která mě donutila dívat se na jeden film z tohoto prostředí 5krát po sobě.
Hříbátko se sirkami má zajímavý děj, ale něco mi tam chybí a opravdu nejsem ten typ co se vyzná v gramatice a tak to asi v tomhle nebude. Pokud, ale na to přijdu, dám vědět. [spoiler: PS: Jak se již Vlče zmínilo, stále je v té povídce použit termín lidé.]
Poslední příběh se mi zdál jako ohraná písnička, ale to nevadí. Teď mě moc nenadchl spíše tím, že podobných už jsem četl víc a nemám už na ně náladu.
No, jsem ovlivněný Aidrien a proto mám raději jiný styl dělání odstavců. No co už Twilightblush jsem na ně tak nějak zvyklí a jiné typy se mi trochu hůře čtou.
Hříbátko se sirkami
Už vím co mi tam celou dobu nějak nesedělo, je to ten konec. Když jsem to četl, působilo to na mě dojmem pěkné pohádky, mělo to dobrý náběh pro poučení a říkal jsem si, kam se to dostane. Jenže náhle *šmik*, jako kdyby se příběh roztřihl na dvě různé části, které k sobě ani pořádně nepasovaly. Ta druhá část naprosto dala nulový význam té první. Závěrem jsem měl pocit, že jsi povídku potřebovala náhle ukončit. Přechod chtělo udělat jemnější, blíže čtenáře senámit se situací, která se děje. Střídat situace, kdy klisnička sní, rodiče ji hledají a v závěru by se obě dějové linie skloubily dohromady. Hraj si s tím, nesnaž se spěchat, nic nemusí být napsáno za jeden večer. Pinkiesmile
Po dlouhé době sem přidávám přepsanou a předělanou pracovní verzi první kapitoly mé rozdělané knížky Elemyn: Strážci světla.
Snad se vám bude líbit Pinkiesmile

Domov v plamenech
Co se týče obsahu, trošičku tápu. Jména, lore a takové věci. Ale jelikož je to teprve první kapitola románu, tak se ani moc nedivím. S každou další kapitolou se snad budu dozvídat víc a víc Pinkiesmile Každopádně budu tuhle knížku sledovat, vypadá to na úžasné dobrodružství Ajsmug

A chyby? Heh, spočítal bych je na prstech jedné ruky! Pinkiehappy Nechala sis někým udělat korekturu, nebo sis to zkontrolovala sama? Tak či tak to má velmi vysokou gramatickou úroveň Raritywink
Měla by sis vybrat, jestli budeš psát odstavce s odsazením, nebo zda vynecháš řádek a nebudeš odsazovat. Upřímně, tahle kombinace obojího vypadá hrozně. Osobně používám odsazení, protože vynechávání řádku na mě působí jako umělé navyšování počtu stránek. Je to na tobě, ale tak jako tak by sis měla vybrat jednu variantu. V žádném případě kombinaci obou.
Trochu rozšířím, co pravila Aidrien. V literatuře se odstavce typicky dělají odsazením a jak sama říkáš, Winter, jedná se o první kapitolu knížky, tudíž pokud plánuješ podporu i jiné verze než elektronické (u elektronické verze přeskočení řádku kvůli odstavci tolik nevadí vzhledem k tomu, že nespotřebuješ tuny papíru) měla bys text vsadit do klasického formátu.

V literatuře se způsob vynechání řádku užívá, ale jinak než to teď děláš ty. Většinou se strukturují odstavce, které se točí kolem jedné tématiky a jakmile se potebuješ přesunout ve scéně, přeskočí se řádek. Ukážu to na příkladu, jak by to mohlo fungovat:

Mějme kapitolu, která bude mí tři scény:
1) Lov zvěře
2) Pečení masa
3) Spánek

První část se bude týkat lovce, který stopuje zvěř, aby ji následně mohl ulovit. V jednotlivých odstavcích popíšeš celý průběh: co se mu honí hlavou, co vlasně loví, popis samotného lovu. Tohle je první scéna a jakmile ji dopíšeš, můžeš pokračovat dále v psaní odstavců na nový řádek a nebo jeden přeskočit a dát tak čtenáři najevo, že došlo k ukončení nějakého děje. Druhá scéna bude mít obdobný postup a jakmile dopíšeš i tu, opět vynecháš řádek a zase uděláš to samé.

Teď jsem se s tímto principem opět setkal a jako čtenáři mi to vůbec nevadilo ba naopak, docela jsem ocenil, že jsem věděl, že se něco událo a v momentě, kdy jsem došel k prázdnému řádku, jsem si mohl v klidu promyslet, o čem celá scéna byla, než jsem se vrhl na další.

Doufám, že jsem ti trochu pomohl osvětlit, proč je styl odsazení a vynechání řádku pro každý odstavec z funkčního hlediska nepatřičný.

[spoiler: Psáno pozdě večer, omlouvám se za případnou nesrozumitelnost a chyby.]
Keranis: Svět bude představován postupně, nemusíš se bát Pinkiesmile
Jinak děkuji, ke korektuře jsem se dokopala sama, budu ráda, když mi zbytek chyb napíšeš Pinkiesmile
Aidrien: Děkuji za upomínku, upravím to Pinkiesmile
Tuxíku: Děkuji, zkusím to upravit Pinkiesmile
Stran: 1 2 3 4 5 6 7