Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 4 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Myšlenka dne
Z pohledu studenta mohu říci, že v Čechystánu se ohled na studenta nebral, nebere a nejspíš ani brát nebude. V Česku je systém upraven tak, aby vyhovoval ministerstvu a ne studentům. Podobná situace je například i na ministerstvu dopravy - neustále rozkopané silnice.

Například k čemu se v dějepise na hotelovce učit letopočty, fyzika... a nebo celé vyučování jazyka českého od páté třídy nahoru - postavené na hlavu. Nevím k čemu mi bude...jako grafikovi znát básníky 19. a počátku 20. století a nebo učit se na maturitu autory a jejich výtvory nazpaměť (což žádný jiný světový jazyk ke své maturitě nedává...možná Slováci ano...)

V Rakousku je sice situace trochu jiná, protože na studenty se jde pomalu a tak, aby to pochopili všichni (a dokonce i MATEMATIKU chápe většina třídy). Čiže tady se bere ohled na studenta...ale plus přitahuje mínus a například nechávají studenta udělat hodně práce doma, ať si s tím poradí a pochopí.

Nehodnotím jenom své poznatky, nýbrž hlavně poznatky mých vrstevníků - studentů. Sbírám názory a fakta od spousty lidí z různých zemí. Každopádně si myslím, že český učební systém je zastaralý a měl by být co nejdříve zlepšen, což se ale nestane, pokud to neosloví ministerstvo dostatečně natolik, aby se něco změnilo.
"Tak znáte to, srandou to začíná-- A Xenomorfem to končí." Olomoucký bronies sraz Trollestia

Poezie, próza a dalšie blbiny ode mne a taky Wattpad  Ajsmug  
Odpovědět
Fun1k: Alternativy existují. Je jich spousta. Ale je zapotřebí si uvědomit, že žádný vzdělávací systém či škola neexistují ve vakuu. Můžeme klidně mít školy, kde nebude přítomna hierarchie žák-učitel; kde bude dán důraz na individualitu a osobní autonomii; kde budou veškeré vyučované znalosti a dovednosti sdíleny zcela volně, svoboně a zdarma; kde se bude člověk učit dovednostem potřebným do života (cokoli od vaření, učení se cizím jazykům přes počítače až po kritické přemýšlení) atd atd...ale pokud daná škola bude existovat v současném systému, jehož ekonomickým motorem je profit/zisk, tak se z dané školy (příp. celého vzdělávání/školství) stane jen další instituce a nástroj politické (a taky ekonomické) elity, kterak z populace udělat pokud možno co nejstupidnější lidi, kteří budou co nejlépe plnit úkoly svého šéfa a nebudou jeho požadavky kriticky rozebírat či zpochybňovat.

Jinými slovy: ani sebelepší alternativní model vzdělání neuspěje, pokud bude existovat v kapitalismu. Možná právě proto alternativní školy a jiné vzdělávaní se snaží existovat a operovat mimo něj.
Odpovědět
panove, existuje neco jako vseobecny prehled, a ten se nam myslim vytraci bohuzel, nerikam, ze by se mela zas ucit rectina a Latina jak za prvni republiky, ale neco do sebe to melo... Applejackunsure
"Ale já jsem nevyrostla ve stodole. Jen jsem se tam narodila a prožila většinu dětství." Applejack

Moje literární tvorba 

Love and Tolerate
Odpovědět
Debaty o vzdělávání je vždycky zajímavé sledovat. Pár aspektů mi přijde docela fascinujících - především asi to, že neuvěřitelné množství a dostupnost informací ke vzdělání přispívají daleko méně, než bych čekal. Zakopaný pes bude asi jinde.

Od "dogmat" se během pár let přešlo na "všechno je třeba zpochybnit" (Koho dneska zajímá, že jedna a jedna jsou dvě? já mám na to jiný názor a to mi nevymluvíte! Sem četl, že se to pomocí jiné metriky dá!) - druhý extrém je imho stejně tak špatný jako ten první. Kolik let chcete strávit debatováním, než se něco faktografického naučíte? Na rozsáhlou diskuzi se dají využít humanitní předměty (kde je to žádoucí), ale co se přírodních/technických věd týče jsou k tomu na nižších stupních školy nevhodné. Dají se jistě víc vysvětlovat principy, než něco biflovat, ale bez mnoha základních znalostí se dál v aplikovaných oborech prostě nedostanete.

Druhá věc je, že škola a praxe jsou dvě zcela odlišné věci - pokud jste řemeslníci, praxe se intenzivně řeší i při škole a zbytek vzdělávání se omezuje. Pokud jdete se vzděláním dál, praxe se odkládá na pozdější dobu.

Přijde mi pokaždé velmi zajímavé i tvrzení: "Tohle nebudu v životě nikdy potřebovat". No, možná ne, ale jak to víte? Říkejte mi starej, ale kdo v 15 letech ví, co bude po zbytek života dělat? Nebo jak víte, že se nezmění podmínky? Třeba proto se zavedlo všeobecné vzdělávání, které je oproti brzké specializaci méně efektivní, nicméně dává svobodu volby i v pozdější době.

90% toho, co používám při výkonu svého povolání jsem se naučil mimo školu, často z vlastní iniciativy, protože škola nebylo s to držet krok s aktuálním vývojem (to ostatně ani není její účel) - přesto mi znalosti základní a střední školy daly hodně. Znalost historie, kultury a literatury vlastního národa není od toho, aby někomu vydělávala peníze, ale aby se neopakovaly tytéž chyby pořád dokola a taky kvůli tomu, že ať chcete nebo ne, tak se historicky ukázalo jako výhodné sdružovat se do celků a shodou okolností součástí dvou takových velkých celků jste - říká se mu stát a národ (což se u nás dost překrývá, ale to není pravidlo), takže je potřeba vědět, kde se tu vzal a proč tu je, aby cele zůstal zachován i do budoucna.

A asi nejlepší na závěr: vždycky se probírá ideální řešení za ideálních podmínek. To je sice hrozně fajn, ale je to těžká utopie od těch, kteří mají dojem, že všechno musí být hned tady, teď a samozřejmě ví nejlíp, jak by to mělo správně vypadat. Dopad na zbytek dění už se tak nějak neuvažuje. Nu tak to holt nefunguje - reforma vzdělávacího systému trvá aspoň desetiletí, protože to nejsou jen školy a osnovy které je třeba v rámci tohoto změnit.
Princess Luna: Everypony has fears, Scootaloo. Everypony must face them in their own way. But they must be faced, or the nightmares will continue.

Rainbow Dash: It feels good to help others get something they always wanted but never had. Almost as good as getting it yourself.

The Last Rebel... still alive
Odpovědět
To pak i pořad typu Aj múdry schybí (Nikdo není dokonalý) přestává být tak trochu vtipný, když si uvědomíte, že i tito lidé mají právo volit *, a to i v případném referendu přímé demokracie (kolik je 50% z 50? No nula, ne?)


*) Problém není v demokracii, ale v tom, že systém/svět/společnost tyto lidi nedokázal dostatečně vzdělat (protože způsob, jakým to dělá, je nebaví, a kdo by dělal něco dobře na 100%, když ho to nebaví - od učení se po práci?),

a co je horší, ani v nich nebuduje žádnou motivaci (finanční, jak vidno, v tomto ohledu těžce selhává) se sám celoživotně vzdělávat. A reforma školství nemůže stát sama o sobě v systému, který pro svůj žebříček hodnot potřebuje lidi právě ze současné podoby školství (a reklamy nebo vědecké studie propagující to či ono jako nezbytné se do "vzdělávání" dají zahrnout rovněž).

Nejde ani tak o to "co se učit", ale "jak to učit" či spíše "jak vzbudit zájem o danou problematiku", a mám pochyby, zda memorování dat a trestání za to, že jste se je nenanučil nazpaměť, je správná cesta jak zajistit, aby si studenti látku oblíbili


I pokud vezmeme do úvahy fakt, že se anketní otázka pokládala 100 lidem a vybralo se jen 10 těch nejvíc vtipných (nejhloupějších), stále to nemění nic na tom, že nejméně 10% voličů je hloupých.. včetně školáků a studentů škol
DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět
Ať jsem taky zpátky OnTopic: Myšlenka dne


Manuální lidská práce ve 3. tisíciletí je primitivní relikt minulosti.

Stroje zvládají většinu* prací mnohem efektivněji než lidé**.

Lidská práce nemůže zajistit blahobyt stále početnějšího lidstva v následujících letech.

Zaměstnávat lidi na pozicích určených strojům snižuje efektivitu práce a zvyšuje nároky na ekosystém (neefektivní nakládání se zdroji).

Stroje nepožadují za svou práci mzdu.

Tak jaký má smysl požadovat po lidech platit za produkty strojů?

Jaký má smysl vůbec zaměstnávat lidi?



*) dané momentálním technickým vývojem

**) spotřebují mnohem méně energie na vstupu a často vyprodukují nesrovnatelně větší množství a v lepší kvalitě na výstupu

(člověk potřebuje vyrobit auto, aby se mohl dostat do práce, auto jezdí na palivo, potřebuje víc jídla pro daný výkon, jídlo se musí vypěstovat, k tomu se musí vyrobit další stroje, které spotřebovávají palivo, které se musí přepravovat, a k tomu je zapotřebí ještě víc strojů, člověk potřebuje ochranné pomůcky či oblečení, potřebuje světlo a vhodné klima, a stejně většinou pracuje se strojem, který často nečinně a tedy neefektivně čeká, až se daná obsluha vrátí z pauzy nebo vůbec přijede do práce).
DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět
od doby kdy jsem si přečetl abecedu mi všechny knížky připadají jenom jako remix



[Obrázek: BLfTqNN.png?1]
  __
2B    OR   2B
Welcome to my apocalypse
je to tvoje vina draime
já vím draime
Odpovědět
Když budu ostatní jen poslouchat, nebudou vědět nic o mne, ale já o nich vše Pinkiecrazy
"Tak znáte to, srandou to začíná-- A Xenomorfem to končí." Olomoucký bronies sraz Trollestia

Poezie, próza a dalšie blbiny ode mne a taky Wattpad  Ajsmug  
Odpovědět
xeno:
https://youtu.be/93vRxBT1OLk?t=2m27s
  __
2B    OR   2B
Welcome to my apocalypse
je to tvoje vina draime
já vím draime
Odpovědět
obcas se tak koukam na weby pro zeny, jako treba prozeny.cz nebo onadnes atd...no...a jedna vec mi tam prijde trochu nelogicka Rainbowlaugh je tam hromada clanku jak zhubnout nebo jak nejaka ctenarka zhubla...nebo jake saty si maji oblekat baculky...atd...a mezitim sou recepty na "dozlatova vypeceny bucek s jatrovou nadivkou" nebo "dokonale cukrovi: pudinkove, kokosove, cokoladove..."...um... Rainbowlaugh Rainbowlaugh Rainbowlaugh tak bud hubnu...nebo zeru...ne? Rainbowlaugh Rainbowlaugh
"Ale já jsem nevyrostla ve stodole. Jen jsem se tam narodila a prožila většinu dětství." Applejack

Moje literární tvorba 

Love and Tolerate
Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)