07.01.2014, 23:35
(06.01.2014, 23:55)Aelipse Napsal(a): 1) Jaké zvukové knihovny používáš konkrétně? Tipl bych to převážně na produkty od EastWest, ale zase tak velký přehled nemám, abych mohl vyloučit jinou značku.
Tipuješ správně, zhruba 90% všech nástrojů je použitých z knihovny EWQL Symphonic Orchestra, některé jsou pak nativní pluginy v sekvenceru Ableton Live, viz. 2)
(06.01.2014, 23:55)Aelipse Napsal(a): 2) V jakém programu to dáváš dohromady? Konrétně třeba tvá poslední skladba The Return of Harmony vznikla v Cubase nebo něčem jiném? Případně co bys sám doporučil?
Ačkoliv jsem Cubase několikrát zkoušel a musím uznat, že jde objektivně asi o pokročilejší sekvencer, nejvíce mi vyhovuje Ableton Live. The Return of Harmony vznikla v novém, 64-bitovém Ableton Live 9, díky čemuž jsem si mohl dovolit použít daleko více nástrojů než ve všech předchozích skladbách, kde jsem vždy musel řešit všemožné kompromisy díky omezeným možnostem využití RAM ve starších, 32-bitových Abletonech.
(06.01.2014, 23:55)Aelipse Napsal(a): 3) Jakým způsobem to do počítače zadáváš? Přes klávesy nebo růčo tón po tónu přímo na počítači? Nebo existuje ještě jiný způsob?
Jelikož nemám prakticky žádné hudební vybavení, vše skládám "ručně" na stolním PC. Není to asi nejlepší řešení co se týče efektivity práce, ale nikdy jsem s rychlostí neměl žádný problém, protože veškeré motivy a rychlejší pasáže jsou stejně z devadesáti procent pouze o copy & paste té samé či transponované sekvence několikrát za sebou.
(06.01.2014, 23:55)Aelipse Napsal(a): 4) Jak se ti daří dosahovat toho krásného legato efektu u dechů / žesťů / smyčců? U mě se tohle s klávesovým rozhraním ukázalo jako těžko překonatelný problém.
Realistické legáto a artikulace, hlavně tedy u smyčců, jsou pro mě takovým pomyslným "svatým grálem", který se mi stále nedaří zvládnout tak, jak bych si představoval. Pokud si všimneš, tak spoustu hlavních (vedoucích) melodií, které by v reálném orchestrálním podání hrály právě smyčce, odbývám pouze piánem, zvonky, atd. protože se mi je nikdy nepodaří zaranžovat tak, aby to znělo alespoň trochu realisticky. Na druhou stranu to pak ve výsledku zní alespoň trochu podobněji původní, na filmové poměry "jednodušší" orchestrální hudbě v seriálu.
(06.01.2014, 23:55)Aelipse Napsal(a): 5) Podobnou otázku mám i na modulaci dynamiky... třeba ty flétny se střídavě tlumeným výdechem u tebe znějí nádherně, u mě to spíš vypadá, jako bych flétnistu střídavě zavíral za dveřeJe na to nějakej fígl?
U flétny asi hodně záleží přímo na zvolených samplech, popravdě konkrétně u tohoto nástroje jsem v posledních dvou skladbách veškerou dynamiku řešil pouze Volume sliderem
![Pinkiehappy Pinkiehappy](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/pinkiehappy.png)
(06.01.2014, 23:55)Aelipse Napsal(a): 6) Když skládáš, dáváš si předem v hlavě dohromady nějaké ucelené celky, nebo spíše zkoušíš improvizovat a pak jednotlivé nápady slepuješ dohromady? Nebo jiná metoda? U tvé poslední skladby si neumím dost dobře představit ani jeden postup
Spíš asi ta improvizace, žádné delší ucelené celky melodií se mi v hlavě bohužel nerodí
![Twilightoops Twilightoops](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/twilightoops.png)
(06.01.2014, 23:55)Aelipse Napsal(a): 7) Jak dlouho skládáš tímhle způsobem? Myslím tím, kdy zhruba "jsi objevil tu Ameriku", jak píšeš v úvodu?Bylo něco, co ti v začátcích nějak výrazně pomohlo?
Teď to bude zhruba rok a půl? The Winter Wrap Up je v podstatě hned druhý "pokus" který jsem v Abletonu podniknul hned po této testovací skladbičce
![Ajsmug Ajsmug](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/ajsmug.png)
Rozepsal bych se i víc, ale koukám že už je toho zas na dvě obrazovky textu
![Pinkiecrazy Pinkiecrazy](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/pinkiecrazy.png)