12.12.2014, 08:26
(10.12.2014, 22:36)Bouri Napsal(a): žigulíky se zadním náhonem a motorem vepředu, tak v zimě museli dávat do kufru pytle s pískem, aby se to vůbec dokázalo odlepit z místa - prostě lehkej zadek na hnaný zadní nápravě není v zimě dobrá kombinace. Pokud je zadek dobře zatíženej, tak se dokáže vyhrabat do kopce líp než s předním náhonem (ten za sebou auto vláčí, ne tlačí).
A nebo u škodovek zase do předního kufru. Tady ale má zadní náhon myslím docela problém, když potřebuješ vyjet zledovatělou cestu do kopce, ve které je ostrá zatáčka. Zatímco přední náhon stačí jen ubrat trochu plyn, a při výjezdu ze zatáčky citlivě přidat, aby se neprotočila kola, když se ve stejné rychlosti pokusíte tu začátku projet se zadokolkou s motorem vzadu, tak skončíte zaboření ve svahu (protože motor zkrátka stále tlačí auto rovně). A když ji projedete krokem, už ji nejvyjedete, protože se do kopce na ledu prostě neutrhnete (pokus se rozjet na minimální otáčky také nepomáhá). Možná jsme na to třeba šli špatně (auto se zadním náhonem jsem už dlouho neřídil), máte někdo na tohle nějaký extra trik? Kromě podsypání kol?