12.12.2014, 17:11
Já samozřejmě nikdy netvrdil, že zadní náhon je pro začátečníky. Rozhodně ne a rozhodně auto, jako je bouriho, nebo moje benzínová W124. Jsou to auta bez ESP, zadek se na nich utrhne velmi rychle (určitě to tedy platí o mojí W124, která má 162kW) a v hodinách můžeš skončit ve zlomku vteřiny...no a s tím už nenaděláš nic...
Avšak dnešní auta (včetně mercedesů od roku 1999) se zadním náhonem jsou vesměs vhodná i pro začátečníky. Vyvážená 50:50, BAS, ESP, velká hmotnost - to vše udělá i ze zadokoly naprosto neutrální auto a s dobrými pneu opravdu nebudeš mít se zadním náhonem problém. Naopak - jak jej raz zkusíš, už nebudeš chtít nic jinýho. A nemluvím samozřejmě pouze o mercedesu, ale o zadokolce obecně.
Já měl desítky různých aut (vzhledem k tomu, že skoro 12 let tahám auta z Německa) a myslím, že platí obecný zjednodušený pravidlo:
přední náhon = neutrální až nedotáčivý
zadní náhon = neutrální až přetáčivý
Zcela jiná a asi nejzáludnější kategórie je pohon 4x4. Pochopitelně myslím permanentní čtyřkolku, jako impreza nebo quattro. Neplatí to pro systém Haldex.
4x4 Ti dodá hodně sebedůvěry, hodně moc si nechá líbit, ale jak to jednou přepískneš, už není pomoci.
Avšak dnešní auta (včetně mercedesů od roku 1999) se zadním náhonem jsou vesměs vhodná i pro začátečníky. Vyvážená 50:50, BAS, ESP, velká hmotnost - to vše udělá i ze zadokoly naprosto neutrální auto a s dobrými pneu opravdu nebudeš mít se zadním náhonem problém. Naopak - jak jej raz zkusíš, už nebudeš chtít nic jinýho. A nemluvím samozřejmě pouze o mercedesu, ale o zadokolce obecně.
Já měl desítky různých aut (vzhledem k tomu, že skoro 12 let tahám auta z Německa) a myslím, že platí obecný zjednodušený pravidlo:
přední náhon = neutrální až nedotáčivý
zadní náhon = neutrální až přetáčivý
Zcela jiná a asi nejzáludnější kategórie je pohon 4x4. Pochopitelně myslím permanentní čtyřkolku, jako impreza nebo quattro. Neplatí to pro systém Haldex.
4x4 Ti dodá hodně sebedůvěry, hodně moc si nechá líbit, ale jak to jednou přepískneš, už není pomoci.