20.02.2016, 11:18
Všude najdeš lidi, kde když řekneš, že je něco červený čtverec, tak oni budou tvrdit, že je to modré kolečko...a třeba autičkářský fóra jsou tímhle přeslávené.
Já osobně TDI nikdy moc nemusel...uznávám nezničitelnost a hospodárnost staré 2.5TDI R5 (85 a 103kW) a 1.9TDI (66 a 81kW) a na běžný hrkání je to pořád výborná věc, ale to je vše. Ostatní motory mne nikdy ničím nenadchly. Ale tahle 4.2TDI je parádní...a v současnosti možná jediný dieselový agregát VW, který z mýho pohledu stojí za to.
Já k cestování používám taky 220CDI 105kW, dálniční tempo umí s 1625kg těžkou masařicí v automatu do 6L/100km, její projev je celkem kultivovaný, ale jen v nízkých otáčkách. Nad 2500RPM se z ní stává řvoucí a dunící zbíječka...naštěstí je W210 slušně odhlučněný auto a tak to uvnitř není nijak fatálně otravný.
270CDI je jako 5-ti válec na tom podstatně lépe a je to takový velmi dobrý kompromis mezi složitostí, spotřebou a kulturou chodu. Jak napsal Mr. Desolator - takřka ideální společník na velmi dlouhé štreky. Kdo však s W210 (apod.) nenajede ročně víc, než 10 000km, ať sáhne určitě po benzínové V6 (E320) nebo ještě lépe V8 (E430).
Já osobně TDI nikdy moc nemusel...uznávám nezničitelnost a hospodárnost staré 2.5TDI R5 (85 a 103kW) a 1.9TDI (66 a 81kW) a na běžný hrkání je to pořád výborná věc, ale to je vše. Ostatní motory mne nikdy ničím nenadchly. Ale tahle 4.2TDI je parádní...a v současnosti možná jediný dieselový agregát VW, který z mýho pohledu stojí za to.
Já k cestování používám taky 220CDI 105kW, dálniční tempo umí s 1625kg těžkou masařicí v automatu do 6L/100km, její projev je celkem kultivovaný, ale jen v nízkých otáčkách. Nad 2500RPM se z ní stává řvoucí a dunící zbíječka...naštěstí je W210 slušně odhlučněný auto a tak to uvnitř není nijak fatálně otravný.
270CDI je jako 5-ti válec na tom podstatně lépe a je to takový velmi dobrý kompromis mezi složitostí, spotřebou a kulturou chodu. Jak napsal Mr. Desolator - takřka ideální společník na velmi dlouhé štreky. Kdo však s W210 (apod.) nenajede ročně víc, než 10 000km, ať sáhne určitě po benzínové V6 (E320) nebo ještě lépe V8 (E430).