29.09.2018, 22:12
Že není nafta jako nafta jsem věděl dávno. Auta na německou naftu byly znatelně tišší, úspornější, pružnější. Některé specifické motory si neznalý člověk téměř spletl s benzíňákem.
Ale že může být na palivo přecitlivělý i starý benzíňák jsem zjistil až po pořízení vozu s motorem M104.980...což je starý řadový šestiválec objemu 3.0 s 24 ventily, proměnlivým časováním sací vačky a elektromechanickým vstřikováním KE-Jetronic. Po opravě a seřízení jetronicu auto jezdilo parádně. Tankoval jsem v podstatě jen OMV...většinou běžnou 95, občas 98. Jednou jsem z nouze vzal benzín u tescobenzínky. Na druhý den motor sice normálně naskočil, ale vynechával a po zařazení D nebo R měl normálně problém se udržet v chodu. Samozřejmě po zahřátí proběhla kontrola nastavení bohatosti směsi, těsnosti sacího traktu, zapalování a tlaků. Všechno v pořádku, jen výkonově nebyl úplně OK. Na další den se problém opakoval. A takhle to šlo asi týden, dokud jsem nemusel zase k pumpě - tentokrát obligátní OMV. Další den motor naskočil a makal úplně normálně. To už mi pak bylo podezřelé a po vyjetí nádrže jsem zopakoval pokus s benzínem z tesca. Studený motor opět vynechával a měl problém udržet volnoběh. Benzín jsem vyjel a natankoval prémiovku...problém zmizel. Od tý doby tankuji do 300E-24 jen kvalitní palivo.
A rozhodně není problém ve stáří auta a motoru. Vůz sice má skoro 29 let a 280 000km. No stříkačka a hlava válců je po GO...no a spodek motoru včetně rozvodového řetězu je prakticky ve stavu novýho motoru.
Ale že může být na palivo přecitlivělý i starý benzíňák jsem zjistil až po pořízení vozu s motorem M104.980...což je starý řadový šestiválec objemu 3.0 s 24 ventily, proměnlivým časováním sací vačky a elektromechanickým vstřikováním KE-Jetronic. Po opravě a seřízení jetronicu auto jezdilo parádně. Tankoval jsem v podstatě jen OMV...většinou běžnou 95, občas 98. Jednou jsem z nouze vzal benzín u tescobenzínky. Na druhý den motor sice normálně naskočil, ale vynechával a po zařazení D nebo R měl normálně problém se udržet v chodu. Samozřejmě po zahřátí proběhla kontrola nastavení bohatosti směsi, těsnosti sacího traktu, zapalování a tlaků. Všechno v pořádku, jen výkonově nebyl úplně OK. Na další den se problém opakoval. A takhle to šlo asi týden, dokud jsem nemusel zase k pumpě - tentokrát obligátní OMV. Další den motor naskočil a makal úplně normálně. To už mi pak bylo podezřelé a po vyjetí nádrže jsem zopakoval pokus s benzínem z tesca. Studený motor opět vynechával a měl problém udržet volnoběh. Benzín jsem vyjel a natankoval prémiovku...problém zmizel. Od tý doby tankuji do 300E-24 jen kvalitní palivo.
A rozhodně není problém ve stáří auta a motoru. Vůz sice má skoro 29 let a 280 000km. No stříkačka a hlava válců je po GO...no a spodek motoru včetně rozvodového řetězu je prakticky ve stavu novýho motoru.