Bambi zatím spí (odkládám si ho na dobu, až bude lepší počasí - nic "nemotivuje" člověka k dobré tvorbě tolik, jako když se během dne spotíte jako prase ), takže pro zabití času jsem zkusil něco jednodušího.
Není to nic moc, ale když se o to nebude člověk snažit vůbec, nebude se to ani zlepšovat
Původně mělo jít jen o statický komix, takže jsem nakreslil jednotlivé obrázky pastelkou, pal použil vodu a štětec, následně přeskenoval do počítače a podbarvil:
Už tehdy mě napadlo, proč to nezkusit trochu oživit. Co udělá zvuk a hudba s jinak nudnými obrázky? (budou o trochu méně nudné ). A animace samotná je možná pomůže trochu oživit.
Chvíli jsem zkoušel, jak by se daly obrázky "vylepšit"
až ze mě vypadlo toto:
Pak jsem se ujal práce v animačním/video programu (tentokrát ne v mém vlastním, ten zatím nemá moc dobré možnosti a BMPwork nemá GUI):
Říkal jsem si, jestli si nemám napsat vlastní MIDI program na tvorbu hudby, ale to bylo celkem dost práce (ve smyslu, že by mne to hodně zdrželo - napsat samotný program by asi nebylo tak těžké, ale naučit se hrát a skládat...), tak jsem si vypůjčil (a už nevrátil) hudbu z MLP.. (a ne vždy se mi ji podařilo správně zakomponovat).
Když už nic jiného, je to jen další malé cvičení v tom, jak se má "správně" animovat a ozvučovat video.
P.S.: To, že mi ještě nejdou lidi tak dobře, jak jsem si myslel, to bych bral, ale že ani opice?
Tak animace Bambiho je nyní ve fázi, kdy už kompiluji bumpmap část (o víkendu proběhl finální render snímků a včera jsem začal psát skripty), je na čase se možná trochu "pochlubit", jak probíhá vývoj zatím poslední OffTopic (neponíci) věci na seznamu, než se zase vrhnu do učení.
Kdo se chcete nechat překvapit, můžete si počkat alespoň na finální animaci 2.části, než ji začnu ozvučovat a napojovat jednotlivé části.. v opačném případě:
Pro bump render bylo nutné vytvořit nejprve bumpmapy. Sice by to šlo nejspíš zautomatizovat, ale výsledek by nemusel být dle očekávání:
Funkčnost jsem testoval v jednom freewarovém prográmku, takže nemusí moc odpovídat realitě v animaci.
Tyto mapy se použijí pro druhý render těch samých snímků (nakonec jich je cca. 950, moje stařičké železo zpracovávalo jeden render včetně ořezu a RLE kompresi kvůli malému disku asi půl hodiny)
Následně jsem vytvářel klíčové snímky, toto jsou některé z nich (celkem jich je cca. 35):
Nejsou to finální podoby, některé jsem pak mírně změnil, a po finálním renderu celé animace se pak bude každý jednotlivý snímek opravovat ručně (to abych tam zapojil také nějakou tu "hand-drawn animaci" - co jsem si tak vyzkoušel, jeden snímek bude vyžadovat cca. 5-10 vteřin práce).
Z testovacích snímků jsem si vytvořil proto-animaci v Animation Shop (JASC), abych měl hrubou představu, zda k sobě snímky sedí, a případně opravil některé chybičky:
Pak už chybělo jen dodělat zbytek snímků:
Světluška má v sobě "sledovač" (tj. označený kloub), ze kterého pak utilita v balíčku generuje souřadnice pro phong mapu.
Na to, že tento program byl původně určen jen a pouze pro vytvoření statického obrázku, který měl sloužit jen jako předloha pro kreslení, se posunul teda docela daleko (ale také kvůli tomu docela trpí velkými omezeními a roztahanosti po různých programech, atd.).
Zatím posledním výstupem je výpočet všech mezisnímků a vytvoření animace jak z klasických, tak z bump textur:
U této animace jsem objevil pár zákeřných chyb, které v samotném programu byly. Což vyžadovalo se podívat do víc jak rok starých zdrojáků (naštěstí nejsou až tak prasácky napsané, jak by být mohly).
Z nějakého důvodu mi jednou program DBB uložil v jednom snímku všechny kosti (klouby) posunuté o 1 index. Vzhledem k tomu, že program pro výpočet snímků počítá přechod mezi stejnou pozicí, mělo to za následek takový "hezký" efekt exploze Bambiho Neobjevil jsem chybu v samotném programu, proč k tomu došlo, tak jsem dosal funkci do MOVEBONE utility, aby bylo možné měnit indexy kostí (nejlehčí část byla hromadný posun). Update bude zveřejněn spolu s finální animací, kde budou také všechny použité skripty a data na animaci (zatím cca. 5.5 MB).
Druhá chyba spočívala v tom, že INFRAMES počítal přechod mezi snímky A-B vždy, když ve snímku nějaká kost na pozici byla. Dřív jsem s danou možností vůbec nepočítal, ale tady jsem využíval toho, že jsem občas nějakou kost přidal či smazal. Copak o to, to by nevadilo - jejich indexy zůstaly stejné, ale neobsazené pozice program INFRAMES nebral v potaz, a tak spočítal prostě přechod do pozice [0,0]. Proto to cestující obočí (což je mimochodem bezierova křivka, nikoliv texturovaná kost).
To, že tam padá víčko přes oko je moje blbost, a nakonec jsem ho prostě smazal, než abych ho schovával někam do hlavy (už nebude potřeba). Stejně jsem zjistil, že jsem tam měl možná zbytečně moc objektů (min. tváře byly zbytečné).
Chyba byla i v zoomování a značení u nových kostí, což způsobilo, že světluška se ke konci částečně proměnila v bezierovu křivku (kde jde nastavit barva i síla, takže tam vznikl kruh). To už ani nevím, jak jsem vlastně opravil
No, měl jsem dost možností se přesvědčit, že přilepovat nové funkce ke starému programu není moc vhodné, stejně jako mít tam spoustu omezení (teď bojuji s limitem 64 řádků u TXT souboru - sice bych to mohl zvýšit alespoň na stovku, což by se hodilo, ale nechám to už tak. Už jsem se hrabal ve starých zdrojových kódech dost), které spíš obtěžují nebo komplikují práci (na druhou stranu alespoň člověka nutí být velmi kreativní, podobně jako starý Vanila Doom engine při stavbě mostů).
Prostě, spousta poučení do příštího projektu (na který ovšem nejdřív musím dokončit "školu kreslení od Loomise").
Ty mezisnímky, které zde vyměňují hlavy, ve finální verzi nebudou (ani se nebudou renderovat, smažu příslušné snímky po výpočtu), a místo nich bude nějaká forma přechodu ze scény na scénu. Rovněž časování jednotlivých snímků se bude řešit až na konci projektu.
Zmenšená ukázka téměř hotové druhé části animace. Zde by už měly být aplikovány veškeré efekty.
Teď mě ještě zbývá snímky ručně projet a opravit (např. otevírající se oko), napsat skript, který obě části animace slepí dohromady, vytvoří přechody mezi scénami, přidá případně nějaké efekty blesků, ořízne dle potřeby (např. poslední dvě části budou v menších oknech) a upraví časování jednotlivých políček, přičemž mezi ně bude dopočítávat přechodové snímky (váhový průměr obou krajních).
A ve finále pak bude třeba animaci ozvučit (rozlišení bude 2x větší v obou osách než tato GIF animace). To zveřejním příště..
Snažil jsem se z programu vyždímat maximum, a toto bude nejspíš ono Když pochopitelně nepočítám, že by se v něm dala napsat slušná demoscéna např. v jeho 3D generátoru a dalších efektorech..
Rozhodně mě celou dobu napadalo, jak by se to či ono dalo udělat snáz, kdyby to program uměl, a co všechno tam je špatně, kde se zbytečně pak dělají chyby, kde se to hůř kontroluje a dalších milion poučení..
Zatím to nevypadá nic moc, to vím. Nejde ani tam o chybějící zvuk, ale o jednotné časování všech snímků. Vím, jak to vypadá blbě, protože mnohé levné CGI filmy (třeba Care Bears: Journey to Joke-A-Lot) tím trpěly také (kamera se najednou bez plynulého rozjezdu začne pohybovat nebo se zastaví).
Pokud to nezvorám, bude o to 120% kůlovější
P.S.: Jo a světluška mohla mávat křídly, kdybych měnil během renderu snímků bitmapu pro její sprite, ale nějak jsem na tuhle možnost zapomněl..
A tak trochu offtopic, možná příprava na to čištění Bambiho snímků, jsem mezitím připravoval postavičky pro jedno mé video..
Kdysi jsem dělal online přednášku o (nejen) starých generacích My Little Pony, přičemž poslední dodatek se ne moc dobře dle mého názoru vydařil, a slíbil jsem pár lidem, že určitě nebude poslední.
No, dost dlouho se mi do toho nechtělo a když už, měnil jsem často formát, v jakém by ta přednáška hlavně měla být. Původně to mělo být jen na způsob Blind Reaction, ale to mi přišlo s postupem času nuda.
Takže jsem se rozhodl pro oživení přidat místo mého výkladu spíš něco na způsob mého vnitřního hlasu, který je tak nějak silnější (to je ostatně představivost vždy) než mé reálné já, a protože k MLP nemám zrovna ultramaximální vztah, rozhodl jsem se pro jeho reprezentaci spíš využít elfíky z filmu, který v mé pubertě v podstatě odstartoval zájem o animované pohádky.
Tyhle dvě děti se pro to celkem hodí: jedna je chytrá, a druhý pošuk. A první polovinu filmu si celkem solidně lezly na nervy
Natípal jsem si asi 350 snímků různých výrazů a tady bych teoreticky mohl skončit - hodil bych je zmenšené do rohu, a bylo by to. Ale přišlo mi to málo. Tak jsem nakonec vyseparoval jen jednotlivé postavičky z pozadí.
Nevím, zda existuje snažší způsob (nějaká AI?), ale dělal jsem to ručně (spíš než obtížnost se na délce převodu projevila lenost, kdy na to prostě nemáte náladu). Pouze až normalizaci velikostí a umístění do rohu jsem svěřil skriptu pro BMPwork (je kdyžtak na DA, ale nejde o nic převratného).
Ten mi mírně zjednodušší práci. Protože každá postavička bude mít svou pozici (levo/pravo), bude mi stačit prakticky na dané místo ve videu jen přetáhnout daný obrázek a dál se už nestarat o nějaké nastavování pozice, aby nezakrývala co nechci. A až budou všechny, hromadně jim zkopíruji vlastnost pro klíčování a překrytí, takže co je bílé, nebude překrývat pozadí.
Samotný díl přednášky, jestli se k tomu dokopu, začnu dělat hned po Bambim, takže by mohl být do Vánoc (řekněme, že už mám natočená z minulosti reakční videa o délce asi 2 hodin, které musím drasticky prostříhat, a k nim přidat nějak inteligentě přibližně asi 300 posbíraných zajímavostí, které nebyly v minulých dílech, a celé to okomentovat - tentokrát bych byl rád, aby to nebylo tak moc vážné Jako děti jsme dělaly všelijaké ptákoviny, a to bych si chtěl připomenout).
Jestli mi to k něčemu bude? Většina toho, co jsme kdy udělali nebo viděli, nás tak či onak ovlinila, jen někdy to není hned patrné. Pro osobní růst je vždy lepší aktivně něco dělat, i kdyby to byla blbost (jiné hledisko je pak, jestli to je dobré nebo špatné i pro ostatní lidi) než pasivně nedělat nic..
A k čemu bude sledovat vývoj něčí tvorby ostatním? Co já vím.. ale z vlastní zkušenosti: youtuber The8bitGuy, autor hry Planet X2, teď vyvíjí její pokračování pro MSDOS (Planet X3) a jeho videa o tom, jaké problémy během tvorby měl, mi přijdou dost zajímavá a poučná. A myslím si, že nemůžu být na planetě jediný, kdo to tahle má
16.02.2022, 15:37 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 16.02.2022, 15:38 uživatelem Martin. Edited 1 time in total.)
Jsem zpátky
Flákal jsem se, přiznám to. Ale přeci jen jsem se ke kreslení vrátil.
Zatím tedy jen čmárám zkušebně na papír:
- většina toho jsou některé věci, co jsem už kdysi maloval, a jen si je zkouším namalovat znovu
- část z toho jsou pak novinky, ale stále jen spíš jako snaha se učit (resp. vždy to bylo inspirované už něčím cizím - ale nemusí jít nutně o repliku)
První byly takové nesmělé pokusy o poníky před rokem:
Pak jsem mezi poníky už začal montovat i další bytosti:
A následně jsem se trochu rozjel (jak kdy), ale stále jde spíš o takové čmáranice (vždy šlo o A4, takže jsem začal kresby miniaturizovat, což někdy způsobuje potíže - každá chybička je hned vidět - ale zase se to rychleji kreslí):
Poslední kresby jsou pak:
- OT obrázky pro jedno "rádoby vtipné" video o ideálním domě na YT (týkající se trochu zahradničení)
- OT kresby "avatarů" či spíše ikonek pro různé nálady pro MLP přednášku (YT video)
- 2 pozadí týkající se MLP pro dva díly přednášky o MLP (YT)
No, a to je zatím všechno. Nic moc, že? Další várka bude nevím kdy a doufejme, že se tam časem objeví už i něco originálního (zatím mi chybí ještě 2 šanony starých kreseb na přezkoušení a pak se vracím i k dočtení a zkoušení knížek od pana Loomise, a mezi tím, kdo ví..)
Tady je ještě poslední arch studií. Poníci tvoří asi tak 50%, mno
Pro zájemce, stejně jako část předchozích studií, zdroj pro inspiraci byla G3 - starší přímo z filmů, ale novější jsou už z komixů a ze storyboardů - podle všeho totiž lidé, co kreslili komixy tomu dali mnohem větší péči než sami animátoři (což se dá z jistého pohledu pochopit) a proto tu máme různé, až příliš komplikované účesy a oblečení, ale co mě fascinovalo, rozkreslovači (neplést z fázaři) rovněž dali do G3 víc snahy než pak finální animace obsahuje a to je škoda, protože ať už to dělal kdokoliv, jeho styl je asi tak 5x roztomilejší než to, co nakonec vzniklo.. (později jsem začal oba styly kombinovat - dvě oči na hlavě při náklonu místo jednoho, menší oblé čumáčky).
Zbytek jsou jen studie lidí a medvídků ohledně různých póz, končetin, výrazů.. (je to znovu nakreslení starších skečů, které se inspirovaly různými seriály).
Příští várka, až někdy bude, bude obsahovat snad už i nějaké originální malůvky (kreslím jen když mám náladu)..