15.08.2018, 08:51
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 15.08.2018, 09:08 uživatelem Martin. Edited 3 times in total.)
No jasně.. díky A to jsem o všech těchto věcech uvažoval už u mé první odpovědi (počkat na ISS při nižšší rychlost na vyšší orbitě). Jenom jsem si to neposkládal dohromady (manévrovací motory jsou spíš pro natáčení, ISS k tomu má setrvačníky). To video mi to ale vůbec nevysvětlilo. Moc dlouhé, moc řečí okolo. Zkusím si to vysvětlit ještě víc ve zkratce:
Přidáte rychlost: dostanete se na vyšší orbitu (vyšší odstředivá síla než gravitační)
Uberete rychlost: dostanete se na nižší orbitu (nižší odstředivá síla než gravitační)
Jak teda získáte vyšší rychlost, když jste museli zpomalit, abyste se dostali na nižšší orbitu? To je to, co je na první pohled v rozporu, a jestli to ve videu někde je, přehlédl jsem to. Že by pomocí gravitačního zrychlení (začneme padat k Zemi, tedy logicky začneme nabírat i rychlost, ale to už budeme o něco níž)?
Když hodím míček k Zemi, je to jako kdybych o něco zvýšil gravitaci, začne padat a přesto se mu zvýší celková rychlost (součet vektorů).
Jestli je to správně, je to možná elegantnější vysvětlení než 11 minut dlouhé video
Přidáte rychlost: dostanete se na vyšší orbitu (vyšší odstředivá síla než gravitační)
Uberete rychlost: dostanete se na nižší orbitu (nižší odstředivá síla než gravitační)
Jak teda získáte vyšší rychlost, když jste museli zpomalit, abyste se dostali na nižšší orbitu? To je to, co je na první pohled v rozporu, a jestli to ve videu někde je, přehlédl jsem to. Že by pomocí gravitačního zrychlení (začneme padat k Zemi, tedy logicky začneme nabírat i rychlost, ale to už budeme o něco níž)?
Když hodím míček k Zemi, je to jako kdybych o něco zvýšil gravitaci, začne padat a přesto se mu zvýší celková rychlost (součet vektorů).
Jestli je to správně, je to možná elegantnější vysvětlení než 11 minut dlouhé video