Ahoj! Už dlouho mi leží v hlavě nápad udělat cinema 4D rig pro poníky. Viděl jsem, že už jsou modely pro blender, tak proč ne . Dříve bych to nezvládl, ale teď jsem se k tomu konečně odhodlal a začal jsem...
Jako základ jsem použil tyhle poníky a s hypernurbs jim dodal patřičné polygony. Co poník umí:
- Pohybovat nohama, rukama a hlavou
- Přivírat oči
- Měnit výraz tváře
- Má visual selector (s hnusným obrázkem nakresleným za 20 sekund), který je plně funkční
Co bych chtěl dodělat:
- Přidat a origovat zbytek modelu
- OČI OČI OČIIIII (nějak donutit ty ******* textury aby se hýbaly - samotnýma očima to nejde, protože to vypadá divně )
- Přidat více výrazů v tváři a úplné zavření očí
- Textury (důvod proč jsem je nepřidal - blbě na ten model seděly a nevím proč )
- Více variant (více poníků)
- IK - jsou s ním problémy, proto tam není
Můžu všem srdečně oznámit, že další rig se už chystá! Fanoušci Fluttershy budou nadšení, protože se jedná právě o její rig a to z toho důvodu, že jsem nenašel žádný jiný pořádný model, který by vyhovoval vlastnostmi a tvarem. Jsem ve fázi nastavování vlivů (a byl bych moc rád za pomoc ). Je to dost náročný hlavně na čas (je potřeba si s tím opravdu vyhrát, aby každá část těla byla správně připoutána ke kosti). No. Až to bude, tak to bude, můžete se těšit
Chtěl bych se jen zeptat: to, že nemá nosdry, to je schválně? Dají se totiž použít k vyjádření některých výrazů tváře (nebo k jejich doplnění), atp. (je fakt, že třeba čichání lze nahradit škubáním hlavou, ale i tak).
Ad oči (model jsem si teda neotevíral v C4D, tak nevím), ale vypadají dost ploše.. Při této velikosti je asi těžko uděláš sférické, jak by měly být (jsou moc obrovská), ale toreticky by to mohlo jít řešit jako části polokoulí (sklivec/komorová voda), kde bude čočka s možností měnit svou velikost (poloměr) - to ti umožní snadno měnit výrazy. Natáčet oči pak můžeš pomocí virtuálního bodu, který podle velikosti očí bude asi ležet někde za krkem mimo model. Ono totiž oči by se měly dívat spíš dopředu, takže z boku nebudou vidět jako velké elipsy (podobně jako to má seriál - byť to vypadá roztomile). Ve 2D to ani tak nevadí, a používá se to docela často (byť, když si to vezmeš do důsledků - při pohledu z boku by jsi to "zadní" oko nikdy takhle neviděl: http://images5.fanpop.com/image/photos/2...65-358.jpg ).
Zatím ti totiž obě oči kouká každé jinam (popravdě, odpovídalo by to více realismu v případě třeba srnek - ty ale nemají prostorové vidění, což by člen civilizace jakou poníci jistě jsou asi měl mít - zvlášť, pokud mají zepředu oči jasně vedle sebe a nikoliv na stranách hlavy).
Je to docela problém, udělat ve 3D postavičku (byť nemohu říct, že by ta tvá postrádala roztomilost, je velmi podařená).
Ono je to tím, že ten model není můj... a hlavně - není z Cinemy, ale z Zbrushe... V rigování moc zdatný nejsem, ale až udělám tu novou verzi a uploaduju to, můžeš to zkusit. Jo a tohle je můj první pořádný rig (předtím jsem to spíš zkoušel). Kdybys byl ochotný mi pomoct, tak to ocením
Jo a ty oči bych asi řešil boleanovkými operacemi.
22.12.2014, 18:13 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 22.12.2014, 18:14 uživatelem Martin. Edited 1 time in total.)
Ne, děkuji. Já jsem v tomto případě (Cinema4D) začátečník jako ty (možná ještě víc než ty), jen jsem měl potřebu poukázat na ty oči (jinak se mi hlavička a tělo líbí). A jsem líný (kecat to jo, to dovedu).
Jestli jsi měl na mysli boolovsko operaci pro vytvoření "důlku" (odečítání), tak asi ano, to by mohla být jednodušší metoda, ale stejně bych zorničku a a duhovku udělal možná jako zvláštní objekty (v rámci skupiny oka), a ne jako jinou texturu/výplň povrchu oka (kvůli pozdější manipulaci - mělo by pak stačit jen měnit velikost duhovky, atd. deformací a nemusíš měnit vertexy/vrcholy polygonů samotného oka).
A možná, že pokud vybereš správný materiál na samotné oko, ušetříš si práci s těmi bílými "fleky" - odlesky pak za tebe spočítá sama Cinema.
Rigování samotné je pro mne zatím úplně španělská vesnice (myšleno ve vytváření). Já totiž nabyl dojmu, že to tvoříš v Cinemě (ta by ti s tím údajně měla umět pomoct: http://lopolo-blog.blogspot.cz/2011/08/k...inema.html )