06.03.2013, 02:06
Můžu ukázat jeden z postupů co používám.
Začneme s náhodnym plešatym poníkem:
![[Obrázek: vlasy%201.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%201.png)
Nejdřív si udělám jednoduchej náčrtek. Někdy obrys, někdy jen křivku. Hodí se to hlavně u pohybujícího se poníka, když hříva a ocas vlajou kolem.
![[Obrázek: vlasy%202.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%202.png)
Pak vybarvim plochu. Jako inspirace fungujou normální lidský účesy. Tohle by mohla bejt klidně konečná fáze, ale zkusíme přidávat další detaily.
![[Obrázek: vlasy%203.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%203.png)
Další přijde na řadu plošný vystínování. Může bejt takhle jemný, může bejt kontrastnější. Stínovat vlasy neni sranda. Ale ikdyž to provedeme blbě, další kroky to částečně zamaskujou :-)
![[Obrázek: vlasy%204.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%204.png)
Teď přijdou na řadu jednotlivý prameny. Skládaj se ze dvou druhů - světlej a tmavej. Světlejší převládaj v osvětlený části, tmavý v zastíněný, ale nejlíp to vypadá, když jsou vedle sebe. Tahy by měly bejt dlouhý, plynulý a co nejmíň se protínat, protože pak vypadaj zacuchaně. Množství a tloušťka závisí na vkusu a trpělivosti kreslíře.
![[Obrázek: vlasy%205.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%205.png)
Tady jsem přidal dvě věci. Jednak odraz modrý barvy na kůži poníka (to vlasy s hlavou víc propojí), a jednak světlejší kroužek na vršku hlavy. Světlo se nejvíc odráží pod určitym úhlem a při osvětlení ze shora vytváří takovou svatozář.
![[Obrázek: vlasy%206.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%206.png)
Ten světlejší kroužek jsem ještě zvýraznil úplně bílejma tahama. Když je někde poblíž silnej zdroj světla, tak udělá dobrej dojem přidat v jeho směru pár tenkejch, jasně se lesknoucích vlasů. A přidal jsem taky obrys, když ho mám na tý hlavě.
![[Obrázek: vlasy%207.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%207.png)
Bylo to narychlo, ale snad je vidět princip.
Začneme s náhodnym plešatym poníkem:
![[Obrázek: vlasy%201.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%201.png)
Nejdřív si udělám jednoduchej náčrtek. Někdy obrys, někdy jen křivku. Hodí se to hlavně u pohybujícího se poníka, když hříva a ocas vlajou kolem.
![[Obrázek: vlasy%202.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%202.png)
Pak vybarvim plochu. Jako inspirace fungujou normální lidský účesy. Tohle by mohla bejt klidně konečná fáze, ale zkusíme přidávat další detaily.
![[Obrázek: vlasy%203.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%203.png)
Další přijde na řadu plošný vystínování. Může bejt takhle jemný, může bejt kontrastnější. Stínovat vlasy neni sranda. Ale ikdyž to provedeme blbě, další kroky to částečně zamaskujou :-)
![[Obrázek: vlasy%204.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%204.png)
Teď přijdou na řadu jednotlivý prameny. Skládaj se ze dvou druhů - světlej a tmavej. Světlejší převládaj v osvětlený části, tmavý v zastíněný, ale nejlíp to vypadá, když jsou vedle sebe. Tahy by měly bejt dlouhý, plynulý a co nejmíň se protínat, protože pak vypadaj zacuchaně. Množství a tloušťka závisí na vkusu a trpělivosti kreslíře.
![[Obrázek: vlasy%205.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%205.png)
Tady jsem přidal dvě věci. Jednak odraz modrý barvy na kůži poníka (to vlasy s hlavou víc propojí), a jednak světlejší kroužek na vršku hlavy. Světlo se nejvíc odráží pod určitym úhlem a při osvětlení ze shora vytváří takovou svatozář.
![[Obrázek: vlasy%206.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%206.png)
Ten světlejší kroužek jsem ještě zvýraznil úplně bílejma tahama. Když je někde poblíž silnej zdroj světla, tak udělá dobrej dojem přidat v jeho směru pár tenkejch, jasně se lesknoucích vlasů. A přidal jsem taky obrys, když ho mám na tý hlavě.
![[Obrázek: vlasy%207.png]](https://dl.dropbox.com/u/66717995/vlasy%207.png)
Bylo to narychlo, ale snad je vidět princip.
drunken mantis grabs your ass