Na webu Equestria Daily byla zveřejněná zajímáva otázka. Jak by se vám líbíl film EQG, který by byl vyrobeny kompletně v CGI, neboli ve 3D? Já bych otázku ještě rozšíril o to, jestli by se vám líbílo, kdyby v CGI/3D byl vyrobeny také samotný seriál, nebo se vám spíše zamlouvá styl, ve kterém je to tvořeno nyní.
Pravděpodobně ano, ale museli by si hooodně vyhrát s modely, a taky v čem by to dělali. Ale je to velká společnost, takže by si pravděpodobně vyvinuli nějakej tool
Takže za mě ano
no nejsem moc priznivec 3D , navic predelat 2D animak na 3D vetsinou nedopadne moc dobre, ty postavicky pak vetsinou vypadaji uplne jinak. Ja bych, byl spis pro pridat penize dosavadnimu tymu a vylepsit 2D animaci....
"Ale já jsem nevyrostla ve stodole. Jen jsem se tam narodila a prožila většinu dětství." Applejack
Pokud by měl dostatečný rozpočet, tak byvse mi to zamlouvalo. Pokud by se SFM ponolies animovali v Dreamworks kvalitě, vyšel by z toho dle mého vizuálně zajímavý počin. Pro 3D obecně nejsem, ale jak dokázal např. Jak vycvičit draka, tak k animovaným filmům se hodí. Scény s Dashiinou leteckou akrobacií by dle mého ve 3D vypadaly skvěle.
Je tu ale otázka míry stylizace. Velká stylizace jako v originále by ve filmu mohla vypadat levně. Ale těžko se mi poně představují se srstí.
Film, kterému se toto povedlo skvěle byl Tintin.
Navíc, Hasbro není Disney. Dle mého by bez takového jména marketingově neutáhlo film ve 2D animaci.
20.11.2014, 19:06 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 20.11.2014, 19:25 uživatelem Blue Storm. Edited 7 times in total.)
Podle mě by se MLP ve 3D mohlo objevit. Až se jednou ukončí čtvrtá generace Friendship is Magic a rozjede nějaká generace pátá, tak proč by zrovna tato generace už nebyla ve 3D?
Já si myslím, že Hasbro už nad takovou věcí uvažovalo. Není to dávno, co proběhla správa, že Hasbro by rádo koupilo pod sebe grafické studio Dreamworks. I když z toho sešlo, tak i tu je jistá indicie, že taky hledí dopředu na budoucí projetky.
Ano. Miluji ve FiM tento styl 2D grafiky. Ale nebráním se i novému stylu ve 3D, protože i z YT můžete vidět, jak jsou na tom lidi, kteří dělají v tom Team Fortes enginu své projekty s poníkama a je vidět, že poníci ve 3D mají své osobité kouzlo a svoje originální pohyby těla, křídel, nohou, výrazů ve tváři.
A co teprve, když by se pak poníci dělali na daleko složitějším programu, který by je posunul ještě o kvalitu výš? Ve 3D jsou prostě věci, které ve 2D nemohou být realizovány.
Jak by asi vypadal třeba průlet celou skupinou Wonderbolts s následným připojením se vedle Spitfire, která kouká na ostatní poníky v těsném závěsu a pak jim dala pokyn na nějakou nacvičenou sestavu a my bychom v naprostém úžasu sledovali celou letku pegasů a připadalo by nám to jako bychom tam byli?
A co třeba takový souboj NMM s Celestií? Vyhýbat se mocným kouzlům v jejich urputném zápolení kdo z koho.
Já si to ve 3D dokážu docela dobře představit.
Věřím, že pár pestrobarevných poníků dokáže udělat svět alespoň trochu lepším.
Pokud by to ve 3D bylo udělané tak hezky jako některé komunitní krátké filmy z YouTube (mimo mnoho jiných třeba Flutterwonder, Sunshine-Celery Stalks), tak jsem rozhodně pro!
(Jak už tu padlo, nejraději bych zachoval obě varianty, protože obě mají mnoho do sebe.)
...And the camera's got you frozen in time / Like a saved state in a game file / It's a heartbeat on a hard drive...
20.11.2014, 20:48 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 20.11.2014, 21:16 uživatelem Martin. Edited 3 times in total.)
Tak on Flash už svým způsobem CGI je, spíš je to takový přechod (ostatně už sám Disney dost dlouhou dobu provádí colorování animace na počítači - je to ještě ruční animace nebo už CGI? A co stop motion? Je to svým způsobem také 3D animace, ale nemusí to být CGI). Ale tady bylo myšlena asi spíš 3D animace.
Proč ne. Jedni poníci už ve 3D jsou (budou), proč by nebyli další. Mimo to, sám FIM používá už občas 3D animaci (ta má tu výhodu, že se dá vystínovat "lacině", takže vypadá i tak jen jako 2D či ruční animace - včetně kontur).
3D modelů poníků máme hromadu. Pravda, spousta z nich vypadá spíš děsivě než roztomile (zvlášť Team Fortres a podobné mody). A pokud by Hasbro šlo do CGI seriálu, moc bych nevsadil na to, že by si vybralo zrovna tento typ modelů. To spíš něco jako Filly.
Ale třeba zmíněné Flutterwonder a Sunshine-Celery Stalks jsou výborné příklady, jak by se to dalo zvládnout. Až na lipsync je to velmi povedené (modely - i když by to chtělo trochu jinak řešit kostru hlavně předních nohou, vypadá to divně - a hlavně výtečná práce s kamerou).
Stále ale půjde nejspíš částečně o reklamu pro malé děti, tudíž do toho Hasbro nebude investovat obrovské peníze. Nicméně fan animace jsou dobrý příklad, že ani nejsou moc potřeba.
Hasbro vlastně už jeden CGI seriál, který je zároveň na hračky, které vlastní, má. Welcome To Care-A-Lot: https://www.youtube.com/watch?v=gH27bpwI...-a&index=2 Jak by se Vám líbil podobný styl animace? Počítejte s tím, že barevní poníci ve 2D by vypadali poněkud jinak ve 3D provedení (musely by se utlumit barvy).
Pokud byste chtěli mít seriál s animací ve stylu Hollywoodských studií (v nejhorším něco jako je Alfa a Omega), chtělo by to, aby se Hasbro peníze vrátily. Lepší animace nezvýší automaticky prodej hraček, tudíž by zdrojem peněz musel být samotný seriál. A kdo by ho kupoval? Bronies? Ha ha ha.. 90% z nich ho stahuje z You Tube a podobných zdrojů.
Také nejsem moc příznivec 3D animace nad dobrou 2D animací (což ale FIM není ani náhodou), ale když se to udělá dobře, proč ne?
Náhodou jsem dneska našel omylem jednu zajímavou CGI..
Ostatně, 3D animace nemusí být vždycky úplně super. Některé filmy či animáče na ní nestojí, protože mají například zajímavý příběh. Třeba taková Karcoolka:
Ale určitě, když už se leze do 3D, tak ať to za něco stojí.
Hasbro se o 3D poníky pokoušelo zatím jen v G3 reklamách.
Vylepšit stávající 2D animaci?
Tady je trochu zakopané jádro pudla. Flash podle mne už nejde nějak extra vylepšit, pokud pod pojem "vylepšení" nepočítáte jen hromadu zbytečný GFX efektů typů ohně, ohňostroje, atp. On už totiž z podstaty, jak je 2D animace, a navíc předpočítaná, hrozně kulhá při 3D úhlech. Tam, kde ruční animátor jednoduše postavu natočí, musí Flash animátor nechat vytvořit celou novou sestavu pro daný úhel (všimněte si, jak málo se ve FIM seriálu používá např. tolik ve 3D běžné obkroužení kamerou - když už se objeví, tak to je jak pěst na oko (myšleno v dobrém) a pomalu jde o svátek).
Pokud jde o stylizaci, film s koňmi (poníci by mohli dopadnout stejně), shodou okolností právě od Dreamworks, který Hasbru "utekl" je na pohled 2D animace, ale ve skutečnosti se velká většina záběrů dělala ve 3D (a pokud to bylo nutné, jednoduše se to překreslilo ručně podle renderu): https://www.youtube.com/watch?v=Xhf6jsCgTRw
hlavně je to použito ve scéně se stádem od časové značky 2:25
Takové poníky bych si uměl představit. Ale stále nevím, kdo by to zaplatil a proč by vlastně vůbec měl.
Že by něco ve 2D nešlo, to je jen výmluva. Sice je část z toho také CGI, ale Disney je dobrým důkazem toho, že na kouzla nepotřebujete počítač: https://www.youtube.com/watch?v=3eG_O1wEJ40 . Nebo již zmíněný Dreamworks a úvod do Prince Egyptského: převážně 2D ruční animace, ale pokud si to pustíte v HD na velké obrazovce/plátně, budete čumět s otevřenou hubou (a své dělá také hudba): https://www.youtube.com/watch?v=biVEtQQ_9mo (pozor, není pro slabší povahy). Bohužel, nemyslím si, že bychom někdy viděli poníky v podobném stylu (jedině, že by si je nějaké studio vzalo za své a vydělávalo jen na filmech/seriálu - pak vás ale bude drtit na právech, že se z toho nevzpamatujete - ale bral bych to všemi dvaceti).
Ano, ve 3D jsou některé prvky mnohem snažší a hlavně levnější (jednou uděláte postavu, a bude vám běhat třeba do zblbnutí. Nehledě například na scénu nočního města po dešti: všechny ty odlesky by se daly animovat ručně, ale nikdo by to nezaplatil). U 3D je třeba si dávat pozor, aby něco nevypadalo uměle nebo hnusně, což není až takový problém dokázat.
Typické příklady jsou křečovité pohyby, kdy na sebe animace nenavazují plynule, strnulé výrazy tváře, nebo zapomenutí na mrkání, dýchání, příliš moc efektů či odlesků, nebo co nejvíc nesnáším: ostré rozjezdy kamery do plné rychlosti při scrolingu scény či příliš častý střih z úhlu na úhel, atd. Ve 2D to jsou drobnosti, ve 3D to hrozně ruší.
Pokud bude mít seriál či film bezvadný příběh, na animaci zase až tak moc nesejde. A kdyby to stálo jen na ní, tak než něco podobného, tak to raději nic (nebo 2D).
Jen nevím, zda by pro epictější animaci nebylo třeba posunout i příběhy.
Přeci jen, kdyby se to náhodou propracovalo k animacím, které vídáváme ve Star Wars, a teď by tam naklusala Pinkie Pie s košíčkem? No, podle mne by to tu scénu zabilo... vlastně, co to kecám, vždyť tam máme Ja Jar Binkse! Ony ty fanouškovské animace působí neotřele proto, že jich je možná tolik různých, a mají hlavně témata, do kterých se Hasbro moc nepouští (kvůli věkové hranici možná nebo veřejnému mínění).
Třeba taková Snow Drop, to je docela hezký příklad, kdy skvělý obsah, výborné podání a námět, je docela poškozené animací a dabingem. Children of Night je hezký příklad, co bych si já představoval jako animaci pro 5. generaci (v trochu vylepšené podobě). Všimněte si detailů, jako jsou stíny, odlesky, částice prachu a nebo otáčení těla v prostoru.
Zatímco vy byste vylepšovali Flash, toto je klasická 2D animace vylepšená Flashem.
Ale abych reagoval na první post, ty modely, které jsou zobrazené na EqD, vypadají sice trochu uměle, ale uměl bych si představit, že pokud by šlo o film, seriál, nevadily by mne (musel bych je vidět v pohybu). Ale samo o sobě by to na jásání nestačilo. Při pohledu na to jsem si vybavil animace z modernějších Sonic her. Rozpohybovaný kus plastiku.
Chyby, které tam vidím: vlasy jsou plné polygony s bump texturou, a oči nejsou koule, ale jen "pokličky" (nicméně bonusové body z odlesky).
Martin: ty by sis měl sehnat nějaký džob, kde tě budou platit od řádku (neber to nějak zle, jen vtipkuju)
Jinak co se poníků a CGI/3D týče, tak já bych byla za zachování poní v podobě, v jaké jsou teď (s tím že by se tam mohlo objevit sem tam někdy nějaké vyšperkování třeba jako Timberwolfs v "Epizodě-o-které-se-přede-mnou-nemluví").
CGI/3D je všude a už to tak nějak leze krkem. Je pěkné a krásné, co už dnes dokážeme s počítači naanimovat, ale už je toho moc. Vedle toho jsou poně se svou flashovou jednoduchostí takoví... svěží
Nehledě na to, že 3D modely poní, co jsem zatím viděla, mě upřímně docela děsí
You didn't choose the thug life. And the thug life didn't choose you either.
It's no problem for me, but it's a problem for you.