jak hrát a vyhrát, by .Spock
základní úvaha, nebudu zabíhat do detailů jako kterého mane charaktera hrát, konkrétní strategie si vymyslete sami. to o čem budu mluvit je 7 základních kroků k (nejenom) vytvoření funkčního a úspešného balíčku, filosofický postoj, ne zaručené tipy.
určení
co chci hrát? naprosto základní krok, který většina lidí hrubě podceňuje. postavit balíček není o tom vyndat dobré karty z desek a dát je do obalů. než budu přemýšlet jaké karty budu hrát, musím si napřed odpovědět na otázku co chci hrát. forma by měla určovat obsah, ale obsah by neměl deformovat formu. to je jeden z důvodů proč nemám rád UR karty. Jsou velice silné, ale jen málokdy spolupracují s myšlenkou balíčku. Nádherným příkladem je
RD - winged wonder. opravdu chci hrát kartu, která v mém hypermobilním baličku s RD jako mane charakterem, třemi
holly dash a třemi
wild fire vlastně nic neumí?
pochopení
je důležité chápat jak funguje moje vysněná herní strategie. ne všechno co vypadá dobře na papíru funguje dobře i ve hře. Balíček postavený na
ridiculous outfit vypadá báječně, myšlenka snížit protivníkovi sílu o jedna u každeho charakteru vypadá neporazitelně, ale praxe ukáže že to není až tak silné. Snížil jsem protivníkovi sílu, takže nemůže plnit, paráda... ale ne, on vlastně nebude FO, takže protivník má kolo na to aby se na něj připravil...
znalost
základ pravého myšlení. možná se vám to nebude líbit, ale jestli chcete hrát na kompetitivní úrovni, budete se muset naučit znát všechny podstatné karty. tím samozřejmě nemyslím znát všechny karty, to potřeba není, nemusíte vědět přesně jaký je rozdíl mezi
watch in awe,
swing into action a
nurture with knowledge, ale je potřeba brát na zřetel že takové karty existují.
ovládání
snažte se postavit svůj balíček tak aby jste ho ovládali, ne aby on ovládal vás. kolik hraju karet bez požadavků? kolik hraju karet s vysokými požadavky? nemůžu je něčím nahradit? mám nějakou alternativní strategii co dělat, když mi nepřijde druhá barva?
pokud jde o ovládání při hře - hrát hrát hrát, čím silnější soupeř, tím lépe. zvládnout svůj balíček potřebuje znalost a pochopení. Hraju proti white, která má 2 a více sílu? napřed se přesunu z home, a až potom hraju friendy z ruky.
stand still je silná karta, nejvíc v tom jak strašně dokáže trestat chyby. Hraju proti pink? nebudu hrát panáčky jen tak, protože můžu. budu je hrát tak abych rovnou splnil a využil je, ne jako snadné cíle pro
pinkie pie.
dokonalost
vybroušení balíčku do nejsilnější podoby. chci hrát malého crittera? radši šáhnu po
pejskovi než
myšce - za stejnou cenu umí něco navíc. že to v devíti hrát nebylo potřeba? a co když v té desáte bude? hraju jako mane char RD? nedává tedy větší smysl nahradit
emerald green scootaloo? trochu kontroverzní bod, protože víceméně znamená nahrazovat common a uncommon karty těmi rare. asi nejjasnější příklad co mě napadá je porovnání
hoity toity a
savoir fare - stejná síla, stejné požadavky, stejná schopnost, ale...
savoir fare je o bod levnější a má navíc velice pěknou schopnost když příjde do hry. rozdíl v ceně je někde na úrovni malého piva.
síla
aby byl balíček silný, musí mít nosnou myšlenku. silným ho ale udělá hlavně znalost a pochopení v kombinaci s ovládáním.
vůle
vůle vyhrát je to co vyhrává hry. pokud není, je všechno napsané výše zbytečné.
poznámka: vůle vyhrát by ale neměla vést k úmyslnému porušování pravidel. sere mě to při normálním hraní, ale i když o tom vím, moc to neřeším. na turnaji to bude jiné - jestli to na mě někdo zkusí, dám mu to sežrat
Svatá prostato, píše se tu, že byste si měli vyříznout srdce.
Běžte radši k Huderům na diluviální držkovku.
A k ní si dejte né Plzeň, ale Staropramen, má lepší poměr cena výkon.