Anketa: Jak jste na tom s řízením?
Nemáte dostatečná oprávnění, abyste mohl(a) hlasovat v této anketě.
Jsem řidič z povolání.
2.53%
2 2.53%
Mám ŘP a řídím často.
31.65%
25 31.65%
Mám ŘP a řídím jen příležitostně.
25.32%
20 25.32%
Mám ŘP a řídit se bojím.
3.80%
3 3.80%
Nemám ŘP a řídím i tak.
3.80%
3 3.80%
Nemám ŘP a chci si ho udělat.
25.32%
20 25.32%
Nemám ŘP a ani ho nechci.
7.59%
6 7.59%
Celkem 79 hlas(ů) 100%
* Hlasoval(a) jste pro tuto možnost. [Zobrazit výsledky]

Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 4 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Řidiči mezi námi
#81
(11.12.2013, 11:11)Martin Napsal(a): Myslím, že nejen, že auto nejde "roztlačit", ale ani se to nesmí (kvůli řemenu, co jsem slyšel.. ale manuál v mém případě výslovně uvádí Zákaz).

Ta zajímavost je "zajímavá", ale podle mne měl automat už starý Ford T, a ten měl asi k prezidentské koloně daleko Pinkiesmile
Záleží na převodovce, zda se může roztlačovat. Třeba v manuálu k Opelu je taky napsáno zákaz roztlačování. Mimochodem, údajně se nesmí ani nakládat na odtahovku tažením (třeba měšťáci utřou, pokud dojedou s plaťákem). U starších převodovek to prý nevadí tak moc, ale je potřeba myslet na to, že při roztlačení nefunguje čerpadlo oleje = neřadí.

No co jsem se podíval na Wiki, tak Ford T měl sice planetovou převodovku, ale manuální řazení pomocí pedálů... zdroj
Historii automatu zas tak neznám, tohle je jedne z útržků, co si vzpomínám...

(11.12.2013, 17:29)Miky Napsal(a): Já měl vždycky za to, že se auto může roztlačit, ale jen v případě, že má karburátor, což v dnešní době má čím dál méně aut, ale třeba se pletu.
Prdlajs, roztlačením bys nastartoval aj Radmenova brikeťáka/ropáka. Rainbowlaugh Nastartování motoru se děje pomocí roztočení motoru (startérem nebo roztlačením u manuální převodovky), nezáleží na přípravě směsi. Twilightsmile
Fluttershy fan Flutterryay...YAY!
Froldův fanklub (Wiki)
DaveL - Vzpomínejme
Odpovědět
#82
S tím Fordem T máš pravdu. To bych se asi naučil dřív s letadlem Pinkiesmile

Někdo píše, že se nesmí roztlačovat:

- kvůli řemenu (řetezy se můžou)
- kvůli katalyzátoru (poškození spalinami)
- kvůli převodovce (automat)
- kvůli vybité baterii (zkrat, možnost požáru)
atd.

Tak si vyberte Pinkiesmile

Zlatá škodárna.. U Felicie jak je zima a je baterka v háji, tak počítač odmítne po druhém pokusu cokoliv dělat. Š125L točila až do chcípnutí Pinkiesmile A když nepomohlo ani ruční napumpování benzínu, stačilo ji pustit z kopce, a nebo, když bylo -35, tak ji tak dlouho tahat na laně, až chytla Rainbowlaugh Chyběla jí jen ruční klika (přitom by to vzhledem k umístění alternátoru nebyl až takový problém)

DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět
#83
O tom roztlačovaní sa toho tvrdí veľa. Pri autách s rozvodovým remeňom by vraj mohol preskočiť. Diesle sa vraj nesmú rozťahovať/roztlačovať vôbec atď.
Ale napríklad, kedysi sme neuveriteľne veľa krát rozťahovali starý Dieslový Renault 11, samozrejme s rozvodovým remeňom, a nikdy sa mu nič nestalo. Ak by sa nerozsypala prevodovka, tak by slúžil dodnes.

To s tým katalyzátorom a baterkou mi pripadá ako blbosť. Ak by tie spaliny toľko vadili, tak by autoškoly nerobili nič iné len menili katalyzátory, pretože tak isto ako ten motor zakašle pri roztláčaní, tak zakašle aj pri scípnutí na križovatke. A ako by roztláčanie mohlo spôsobiť požiar si vážne neviem predstaviť, ten alternátor sa roztočí rovnako či už je to roztláčanie alebo normálne štartovanie.

EDIT: Teraz mi napadlo, že ten skrat mohol byť myslený pri totálne vybitej baterke, ktorá by mala nízky odpor a pri roztočení alternátora by začala brať obrovský prúd. Ale to by bolo až v prípade ak by ani nedokázala rozsvietiť kontrolky a vtedy by už možno ani nenabehlo budenie alternátora, takže žiadne dobíjanie sa nekoná. V takomto prípade by bolo skôr nebezpečnejšie pripojenie štartovacích káblov. Ale aj tak by to musela byť baterka zničená na totálku nejakým extrémnym spôsobom.
I am a colorful magical butterfly
Odpovědět
#84
Martin: Ano, taky sem na ten způsob řazení čuměl, ale pak sem tu Wiki radši zavřel (a zkopíroval odkaz), než abych si kazil již zavedený způsob řazení manuální převodovky.

ToBeA: Rozvodový řemen nemá takovej vliv, přecijen startovací síla je přenášena buď ze startéru na setrvačník a následně klikovku anebo z převodovky rovnou na klikovku. U starších aut ještě ručně klikou taky rovnou na klikovku. Twilightsmile
Katalyzátor je sice pravda, ale to prostě nejde řešit... A vyjde to nastejno, jestli se startuje déle (třeba v zimě nebo auta s blbou řídící jednotkou) nebo se roztlačuje.
Vybitá baterie není zas takovej zkrat... Měl sem doma 65Ah a 45Ah, umřely na úplné vybití. Při pokusu o nabíjení do nich zezačátku moc neteklo, po chvíli se zvedl proud na 10A a pak klesl asi na 1A. Tady se spíše bude baterka jen silně zahřívat než by vznikl zkrat nadměrným proudem.
Autobaterie je kapitola sama o sobě, třeba nechat v autě přes zimu vybitou baterku (trvale míň jak 10,5V) je dost o hubu a na jaře to končí nákupem nové baterky. Baterky nemají rády úplné vybití (vyjma trakčních baterií, ale ty zase nezvládnou přenést špičkový proud při startování), neboť dojde k sulfataci (zanesení elektrod sírou a podobnejma břečkama) a baterie je zničená (dělaj se nějaký nabíječky, kerý to dokážou odbourat, ale ještě sem tuto technologii nezkoušel). Jelikož sou elektrody zaneseny sírou, je vnitřní odpor baterie větší, než z továrny, tudíž do nich neteče tak velkej proud.
Mimochodem, moderní alternátory mají +80A a vedou z něj docela tlustý dráty rovnou na baterku. Teda ais záleží na autě, já mám 100A alternátor a vede z něj tlustej drát k baterce (přes tlustou svorkovnici na očka), takže čerstvě vybitou baterku by dokázal ukrmit.
Fluttershy fan Flutterryay...YAY!
Froldův fanklub (Wiki)
DaveL - Vzpomínejme
Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)