12.01.2015, 17:01
Více méně se mi líbí, jak si vysvětluješ věci z vědeckého (hlavně biologického) hlediska, protože já touto metodou často uvažuji také. Dobro a zlo jsou v mých očích dva pojmy, které si uměle zavedli lidé, již v dávných dobách, aby udrželi společnost v mezích morálky (která je dalším sporným pojmem). Vytvořili také boha s ďáblem nebo satanem, jak chcete, kteří by měli ztělesňovat ono dobro a zlo. Nejsem věřící, myslím, že v dnešní době je to něco, co člověka drží o krok zpátky, a tudíž náboženství vidím jako prvotní pokusy o nastolení řádu. Ačkoliv nepočítám výjimky objevující se starověkých civilizacích Chamurappiho zákoník, římské zákony 12 desek aj., ze kterých společnost poté čerpala a v moderní době tu máme místo "náboženství,víra=dobro" jiné spojení a tím je "zákon=dobro".
Dnes nám káže zákon, stát, politika (dosaďte si libovolné slovo představující relativní moc), jak se máme chovat a co je dobré. Chápu ochrannou funkci, ta je více než na místě, ale přes propracované právní normy neexistuje slibovaná spravedlnost a všechno toto "dobro" je vesele zneužívano, stejně jako tomu je a bylo u dnes již nepříliš(? - viz problémy s islámem, což sem teď nepatří) vlivného náboženství.
Příroda sama o sobě, jak se Martin zmínil, funguje bez dobra, za mě tedy bez spravedlnosti a zatím ji nic nezničilo. Žádný živočich v ní nediktuje ostatním cosi o dobru a zlu, chovají se tak, jak jsou zvyklí, přirozeně. Ve společnosti lidí taková anarchie není možná, ale ruku na srdce, i přes to kázané dobro a slibovanou ochranu jsme denně, každý z nás jinak, ale jsme, v nebezpečí. Všude se totiž mluví o něčem jako je dobro, ale já ho nikde nevidím nebo ho vidím v tom údajném "zlu".
Dnes nám káže zákon, stát, politika (dosaďte si libovolné slovo představující relativní moc), jak se máme chovat a co je dobré. Chápu ochrannou funkci, ta je více než na místě, ale přes propracované právní normy neexistuje slibovaná spravedlnost a všechno toto "dobro" je vesele zneužívano, stejně jako tomu je a bylo u dnes již nepříliš(? - viz problémy s islámem, což sem teď nepatří) vlivného náboženství.
Příroda sama o sobě, jak se Martin zmínil, funguje bez dobra, za mě tedy bez spravedlnosti a zatím ji nic nezničilo. Žádný živočich v ní nediktuje ostatním cosi o dobru a zlu, chovají se tak, jak jsou zvyklí, přirozeně. Ve společnosti lidí taková anarchie není možná, ale ruku na srdce, i přes to kázané dobro a slibovanou ochranu jsme denně, každý z nás jinak, ale jsme, v nebezpečí. Všude se totiž mluví o něčem jako je dobro, ale já ho nikde nevidím nebo ho vidím v tom údajném "zlu".