Železnice? Ani jsem nedoufala, že tu bude! Já jsem veliký železniční nadšenec. Ostatně studuji řízení dopravy (budu se směrovat na železnici) a co to plácám, zkopíruju sem to, co mám v představení:
„Mezi mé velké lásky se řadí železnice. Proto také studuji na Dopravní fakultě Jana Pernera obor Technologie a řízení dopravy se zaměřením Technologie a řízení dopravních systémů. Zkrátka chci jednou být dispečer železniční přepravy. Avšak nezabývám se železnicí jen teoreticky. Provozuji i praxi. Již dlouhá léta jsem dobrovolníkem na Mladějovské průmyslové dráze, kde zastávám funkce průvodčího, vlakvedoucího, výpravčího i strojvedoucího (jen dieselové mašinky, na parní si netroufám).“
Kolejiště teda vlastní nemám, ale tata má v dílně jedno menší a taky samozřejmě hromady modelů, co si sám staví. Já bych na to neměla trpělivost
. Má tam... Já vlastně ani pořádně nevím, co všechno, když toho je tolik, ale je to povětšinou to, co jezdí/jezdilo na našich a slovenských kolejích. Krom teda těch úplných novotin jako Škoda 109 E, nový příměstský jednotky a tak.
Moje nejoblíbenější:
- normálně rozchodná parnička je Albatros. Nevim proč, mně se líbí
- úzkorozchodná parnička je Krauss-Linz 7485, též zvaná Jednička z Mladějova na Moravě. Je jedinečná a vlastně taky jediná na světě.
- normálně rozchodná dieselová lokomotiva je Berta. Ten její zvuk... Ó můj draku to je zvuk. Úplně se nad tím rozplývám
- úzkorozchodná dieselová lokomotiva je BN-60 H. Hlavně proto, že si na ni dělám řidičák a je naprosto úchvatná! Malinká, silná a spolehlivá. I když mě dost často mlátí. (Chybí mi kvůli ní kus prstu, mám jizvu na hlavě a tak
)
- normálně rozchodná elektrická lokomotiva je Škoda 109 E. Je to naše mašina a navíc je od Škodovky
. Hned v patách však číhá Taurus.
- úzkorozchodnou oblíbenou elektriku nemám...
Proof: