21.07.2014, 14:59
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 21.07.2014, 15:01 uživatelem Fahu. Edited 1 time in total.)
Už minule som chcel niečo napísať, ale až teraz som si našiel čas. Skúsil som sa pohrať s kompozíciou Ahri. Netvrdím, že moja verzia je lepšia ako Tvoja, ani že toto je to najlepšie, čo sa dá s týmto obrázkom urobiť. Iba som Ti chcel ukázať zopár nápadov. Takže dopracoval som sa k tomuto:
Prvá vec je, že sa mi zdá originálny obrázok preplnený. To sa dá vyriešiť odstránením alebo zmenou veľkosti objektov. Odstránil som z popredia trávu (asi je to tráva?). Mať veci v popredí môže vytvoriť v obrázku peknú hĺbku, ale v tomto prípade si myslím, že to vytvára príliš skliesnený pocit. Odstránil som kométu a mesiac. Myslím, že jeden bod záujmu na oblohe (žiara) stačí. V originále je Ahri trochu vľavo, čo môže vytvárať napätie. Posunul som ju do stredu a vytvoril som symetrickú kompozíciu. Ďalšia možnosť je posunúť ju do tretiny dĺžky (pravidlo tretín), ale potom by bolo treba dať na vyváženie niečo na druhú stranu a/alebo otočiť ju smerom ku stredu obrázka. Posunul som horizont nižšie do tretiny výšky podľa pravidla tretín.
Druhá vec, čo som si všimol, bola že v originále mali všetky časti obrázku približne rovnaký rozsah svetlosti. Tak som stmavil oblohu a zosvetlil zem. Pomáha to aj proti pocitu preplnenosti, ak je jedna oblasť obrázku svetlá, druhá tmavá. Obrázok je aj jednoduchšie čitateľný v malej veľkosti, ak sa dá rozbiť na zopár veľkých tvarov, ktoré spolu kontrastujú svetlosťou.
Ďalej, chvosty som dal nižšie. Myslím, že to pôsobí uvoľnenejšie. (Opäť, každý chvost mal približne rovnaký rozsah svetlosti, to uberá hĺbku. Chvosty hore som zosvetlil, aby kontrastovali s tmavou oblohou a chvosty dole som stmavil, aby kontrastovali so svetlou zemou.) Pridal som tieň Ahri medzi tiene chvostov. Vytvára to zaujímavejší tvar v spodnej časti obrázku. Pridal som variáciu do žiary a využil som ju ako línie ukazujúce na Ahrinu hlavu (upútava to na ňu pozornosť).
Čo sa týka samotného vykreslenia obrázku, to je pekné. Iba (všeobecná poznámka aj k Tvojim predchádzajúcim obrázkom), všade dávaš hladké gradienty a potom všetko pôsobí príliš hladko. Pridaj viac ostrých hrán.
Tak, dúfam, že som poskytol aspoň niečo, čo Ti pomôže.
Prvá vec je, že sa mi zdá originálny obrázok preplnený. To sa dá vyriešiť odstránením alebo zmenou veľkosti objektov. Odstránil som z popredia trávu (asi je to tráva?). Mať veci v popredí môže vytvoriť v obrázku peknú hĺbku, ale v tomto prípade si myslím, že to vytvára príliš skliesnený pocit. Odstránil som kométu a mesiac. Myslím, že jeden bod záujmu na oblohe (žiara) stačí. V originále je Ahri trochu vľavo, čo môže vytvárať napätie. Posunul som ju do stredu a vytvoril som symetrickú kompozíciu. Ďalšia možnosť je posunúť ju do tretiny dĺžky (pravidlo tretín), ale potom by bolo treba dať na vyváženie niečo na druhú stranu a/alebo otočiť ju smerom ku stredu obrázka. Posunul som horizont nižšie do tretiny výšky podľa pravidla tretín.
Druhá vec, čo som si všimol, bola že v originále mali všetky časti obrázku približne rovnaký rozsah svetlosti. Tak som stmavil oblohu a zosvetlil zem. Pomáha to aj proti pocitu preplnenosti, ak je jedna oblasť obrázku svetlá, druhá tmavá. Obrázok je aj jednoduchšie čitateľný v malej veľkosti, ak sa dá rozbiť na zopár veľkých tvarov, ktoré spolu kontrastujú svetlosťou.
Ďalej, chvosty som dal nižšie. Myslím, že to pôsobí uvoľnenejšie. (Opäť, každý chvost mal približne rovnaký rozsah svetlosti, to uberá hĺbku. Chvosty hore som zosvetlil, aby kontrastovali s tmavou oblohou a chvosty dole som stmavil, aby kontrastovali so svetlou zemou.) Pridal som tieň Ahri medzi tiene chvostov. Vytvára to zaujímavejší tvar v spodnej časti obrázku. Pridal som variáciu do žiary a využil som ju ako línie ukazujúce na Ahrinu hlavu (upútava to na ňu pozornosť).
Čo sa týka samotného vykreslenia obrázku, to je pekné. Iba (všeobecná poznámka aj k Tvojim predchádzajúcim obrázkom), všade dávaš hladké gradienty a potom všetko pôsobí príliš hladko. Pridaj viac ostrých hrán.
Tak, dúfam, že som poskytol aspoň niečo, čo Ti pomôže.
Vône kvarkov sú izospin, projekcia izospinu, podivnosť, pôvab, krása a pravda.