20.11.2014, 20:48
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 20.11.2014, 21:16 uživatelem Martin. Edited 3 times in total.)
Tak on Flash už svým způsobem CGI je, spíš je to takový přechod (ostatně už sám Disney dost dlouhou dobu provádí colorování animace na počítači - je to ještě ruční animace nebo už CGI? A co stop motion? Je to svým způsobem také 3D animace, ale nemusí to být CGI). Ale tady bylo myšlena asi spíš 3D animace.
Proč ne. Jedni poníci už ve 3D jsou (budou), proč by nebyli další. Mimo to, sám FIM používá už občas 3D animaci (ta má tu výhodu, že se dá vystínovat "lacině", takže vypadá i tak jen jako 2D či ruční animace - včetně kontur).
3D modelů poníků máme hromadu. Pravda, spousta z nich vypadá spíš děsivě než roztomile (zvlášť Team Fortres a podobné mody). A pokud by Hasbro šlo do CGI seriálu, moc bych nevsadil na to, že by si vybralo zrovna tento typ modelů. To spíš něco jako Filly.
Ale třeba zmíněné Flutterwonder a Sunshine-Celery Stalks jsou výborné příklady, jak by se to dalo zvládnout. Až na lipsync je to velmi povedené (modely - i když by to chtělo trochu jinak řešit kostru hlavně předních nohou, vypadá to divně - a hlavně výtečná práce s kamerou).
Stále ale půjde nejspíš částečně o reklamu pro malé děti, tudíž do toho Hasbro nebude investovat obrovské peníze. Nicméně fan animace jsou dobrý příklad, že ani nejsou moc potřeba.
Hasbro vlastně už jeden CGI seriál, který je zároveň na hračky, které vlastní, má. Welcome To Care-A-Lot: https://www.youtube.com/watch?v=gH27bpwI...-a&index=2 Jak by se Vám líbil podobný styl animace? Počítejte s tím, že barevní poníci ve 2D by vypadali poněkud jinak ve 3D provedení (musely by se utlumit barvy).
Pokud byste chtěli mít seriál s animací ve stylu Hollywoodských studií (v nejhorším něco jako je Alfa a Omega), chtělo by to, aby se Hasbro peníze vrátily. Lepší animace nezvýší automaticky prodej hraček, tudíž by zdrojem peněz musel být samotný seriál. A kdo by ho kupoval? Bronies? Ha ha ha.. 90% z nich ho stahuje z You Tube a podobných zdrojů.
Také nejsem moc příznivec 3D animace nad dobrou 2D animací (což ale FIM není ani náhodou), ale když se to udělá dobře, proč ne?
Náhodou jsem dneska našel omylem jednu zajímavou CGI..
https://www.youtube.com/watch?v=hC18lbsJxLY
Ostatně, 3D animace nemusí být vždycky úplně super. Některé filmy či animáče na ní nestojí, protože mají například zajímavý příběh. Třeba taková Karcoolka:
https://www.youtube.com/watch?v=KaZzFwFDfHc
Ale určitě, když už se leze do 3D, tak ať to za něco stojí.
Hasbro se o 3D poníky pokoušelo zatím jen v G3 reklamách.
Vylepšit stávající 2D animaci?
Že by přerod nemusel dopadnout úplně dobře?
Mám z branže jeden zajímavý příklad. Adventures in Care-A-Lot, což byla generace Care Bears, která používala jak 2D animaci (nejspíš Flash): https://www.youtube.com/watch?v=iJmpsHTb2QE tak i 3D animaci https://www.youtube.com/watch?v=AiAXgDfKwOU
(mimochodem generace, kde se vyskytovala část dabérek Mane Six)
Pokud jde o stylizaci, film s koňmi (poníci by mohli dopadnout stejně), shodou okolností právě od Dreamworks, který Hasbru "utekl" je na pohled 2D animace, ale ve skutečnosti se velká většina záběrů dělala ve 3D (a pokud to bylo nutné, jednoduše se to překreslilo ručně podle renderu):
https://www.youtube.com/watch?v=Xhf6jsCgTRw
hlavně je to použito ve scéně se stádem od časové značky 2:25
Takové poníky bych si uměl představit. Ale stále nevím, kdo by to zaplatil a proč by vlastně vůbec měl.
Ano, ve 3D jsou některé prvky mnohem snažší a hlavně levnější (jednou uděláte postavu, a bude vám běhat třeba do zblbnutí. Nehledě například na scénu nočního města po dešti: všechny ty odlesky by se daly animovat ručně, ale nikdo by to nezaplatil). U 3D je třeba si dávat pozor, aby něco nevypadalo uměle nebo hnusně, což není až takový problém dokázat.
Typické příklady jsou křečovité pohyby, kdy na sebe animace nenavazují plynule, strnulé výrazy tváře, nebo zapomenutí na mrkání, dýchání, příliš moc efektů či odlesků, nebo co nejvíc nesnáším: ostré rozjezdy kamery do plné rychlosti při scrolingu scény či příliš častý střih z úhlu na úhel, atd. Ve 2D to jsou drobnosti, ve 3D to hrozně ruší.
Pokud bude mít seriál či film bezvadný příběh, na animaci zase až tak moc nesejde. A kdyby to stálo jen na ní, tak než něco podobného, tak to raději nic (nebo 2D).
Jen nevím, zda by pro epictější animaci nebylo třeba posunout i příběhy.
Třeba taková Snow Drop, to je docela hezký příklad, kdy skvělý obsah, výborné podání a námět, je docela poškozené animací a dabingem. Children of Night je hezký příklad, co bych si já představoval jako animaci pro 5. generaci (v trochu vylepšené podobě). Všimněte si detailů, jako jsou stíny, odlesky, částice prachu a nebo otáčení těla v prostoru.
https://www.youtube.com/watch?v=jW5n3k2VgZE
Zatímco vy byste vylepšovali Flash, toto je klasická 2D animace vylepšená Flashem.
Ale abych reagoval na první post, ty modely, které jsou zobrazené na EqD, vypadají sice trochu uměle, ale uměl bych si představit, že pokud by šlo o film, seriál, nevadily by mne (musel bych je vidět v pohybu). Ale samo o sobě by to na jásání nestačilo. Při pohledu na to jsem si vybavil animace z modernějších Sonic her. Rozpohybovaný kus plastiku.
Chyby, které tam vidím: vlasy jsou plné polygony s bump texturou, a oči nejsou koule, ale jen "pokličky" (nicméně bonusové body z odlesky).
Proč ne. Jedni poníci už ve 3D jsou (budou), proč by nebyli další. Mimo to, sám FIM používá už občas 3D animaci (ta má tu výhodu, že se dá vystínovat "lacině", takže vypadá i tak jen jako 2D či ruční animace - včetně kontur).
3D modelů poníků máme hromadu. Pravda, spousta z nich vypadá spíš děsivě než roztomile (zvlášť Team Fortres a podobné mody). A pokud by Hasbro šlo do CGI seriálu, moc bych nevsadil na to, že by si vybralo zrovna tento typ modelů. To spíš něco jako Filly.
Ale třeba zmíněné Flutterwonder a Sunshine-Celery Stalks jsou výborné příklady, jak by se to dalo zvládnout. Až na lipsync je to velmi povedené (modely - i když by to chtělo trochu jinak řešit kostru hlavně předních nohou, vypadá to divně - a hlavně výtečná práce s kamerou).
Stále ale půjde nejspíš částečně o reklamu pro malé děti, tudíž do toho Hasbro nebude investovat obrovské peníze. Nicméně fan animace jsou dobrý příklad, že ani nejsou moc potřeba.
Hasbro vlastně už jeden CGI seriál, který je zároveň na hračky, které vlastní, má. Welcome To Care-A-Lot: https://www.youtube.com/watch?v=gH27bpwI...-a&index=2 Jak by se Vám líbil podobný styl animace? Počítejte s tím, že barevní poníci ve 2D by vypadali poněkud jinak ve 3D provedení (musely by se utlumit barvy).
Pokud byste chtěli mít seriál s animací ve stylu Hollywoodských studií (v nejhorším něco jako je Alfa a Omega), chtělo by to, aby se Hasbro peníze vrátily. Lepší animace nezvýší automaticky prodej hraček, tudíž by zdrojem peněz musel být samotný seriál. A kdo by ho kupoval? Bronies? Ha ha ha.. 90% z nich ho stahuje z You Tube a podobných zdrojů.
Také nejsem moc příznivec 3D animace nad dobrou 2D animací (což ale FIM není ani náhodou), ale když se to udělá dobře, proč ne?
Náhodou jsem dneska našel omylem jednu zajímavou CGI..
https://www.youtube.com/watch?v=hC18lbsJxLY
Ostatně, 3D animace nemusí být vždycky úplně super. Některé filmy či animáče na ní nestojí, protože mají například zajímavý příběh. Třeba taková Karcoolka:
https://www.youtube.com/watch?v=KaZzFwFDfHc
Ale určitě, když už se leze do 3D, tak ať to za něco stojí.
Hasbro se o 3D poníky pokoušelo zatím jen v G3 reklamách.
Vylepšit stávající 2D animaci?
Že by přerod nemusel dopadnout úplně dobře?
Mám z branže jeden zajímavý příklad. Adventures in Care-A-Lot, což byla generace Care Bears, která používala jak 2D animaci (nejspíš Flash): https://www.youtube.com/watch?v=iJmpsHTb2QE tak i 3D animaci https://www.youtube.com/watch?v=AiAXgDfKwOU
(mimochodem generace, kde se vyskytovala část dabérek Mane Six)
Pokud jde o stylizaci, film s koňmi (poníci by mohli dopadnout stejně), shodou okolností právě od Dreamworks, který Hasbru "utekl" je na pohled 2D animace, ale ve skutečnosti se velká většina záběrů dělala ve 3D (a pokud to bylo nutné, jednoduše se to překreslilo ručně podle renderu):
https://www.youtube.com/watch?v=Xhf6jsCgTRw
hlavně je to použito ve scéně se stádem od časové značky 2:25
Takové poníky bych si uměl představit. Ale stále nevím, kdo by to zaplatil a proč by vlastně vůbec měl.
Ano, ve 3D jsou některé prvky mnohem snažší a hlavně levnější (jednou uděláte postavu, a bude vám běhat třeba do zblbnutí. Nehledě například na scénu nočního města po dešti: všechny ty odlesky by se daly animovat ručně, ale nikdo by to nezaplatil). U 3D je třeba si dávat pozor, aby něco nevypadalo uměle nebo hnusně, což není až takový problém dokázat.
Typické příklady jsou křečovité pohyby, kdy na sebe animace nenavazují plynule, strnulé výrazy tváře, nebo zapomenutí na mrkání, dýchání, příliš moc efektů či odlesků, nebo co nejvíc nesnáším: ostré rozjezdy kamery do plné rychlosti při scrolingu scény či příliš častý střih z úhlu na úhel, atd. Ve 2D to jsou drobnosti, ve 3D to hrozně ruší.
Pokud bude mít seriál či film bezvadný příběh, na animaci zase až tak moc nesejde. A kdyby to stálo jen na ní, tak než něco podobného, tak to raději nic (nebo 2D).
Jen nevím, zda by pro epictější animaci nebylo třeba posunout i příběhy.
https://www.youtube.com/watch?v=jW5n3k2VgZE
Zatímco vy byste vylepšovali Flash, toto je klasická 2D animace vylepšená Flashem.
Ale abych reagoval na první post, ty modely, které jsou zobrazené na EqD, vypadají sice trochu uměle, ale uměl bych si představit, že pokud by šlo o film, seriál, nevadily by mne (musel bych je vidět v pohybu). Ale samo o sobě by to na jásání nestačilo. Při pohledu na to jsem si vybavil animace z modernějších Sonic her. Rozpohybovaný kus plastiku.
Chyby, které tam vidím: vlasy jsou plné polygony s bump texturou, a oči nejsou koule, ale jen "pokličky" (nicméně bonusové body z odlesky).