27.03.2015, 16:32 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 27.03.2015, 16:52 uživatelem Martin. Edited 1 time in total.)
(27.03.2015, 15:36)Discordian Napsal(a): To máme dražší pracovní sílu, drahé počítačové vybavení, licence na software pro komerční použití jsou mastné neskutečně... tam se toho dokáže ztratit dost.
Já vím, některé klasické animáče (viz. http://lineboil.com/how-much-does-an-ani...sode-cost/ ) stojí ještě mnohonásobně víc (protože jde o ruční animaci - a taky to ukazuje na poněkud rozdílné ceny na východě a západě: ne nadarmo se dost vedlejších prací zadává do Koree).
Jenom bych do té ceny nepočítal až tak moc drahé počítačové vybavení a licence na software. Je pravda, že studio si jeho nákup nechá patřičně zaplatit, ale nekupuje ho každý půl rok znovu, je ale bohužel nejspíš pravda, že většinu nákladů sežerou mzdy grafiků, něco se frkne dabérům (a pokud jde o slavné lidi, tak ti za stovku za hodinu dělat nebudou), pan Ingram taky určitě nepracuje za kus chleba (a ten počet písní se musí nějak projevit) nehledě na nutnost ty písničky v nějakém studiu vytvořit a zahrát, a taky šéfové si musí přeci vozit zadky v nejnovější káře, že?
Ono na ty ostatní věci, jako se na první pohled zdají pro normální lidi ceny za HW nebo licence, pak moc částky paradoxně nezbyde. Stačí si porovnat například 1 epizodu FIM vs. fanouškovské projekty (Snow Drop, Double Rainboom) a hned je vidět, že hlavní rozdíl asi nebude jen v animaci (a tedy i HW a SW nákladech). Taky stačí porovnat, za kolik dokáží např. natočit dokument lidi se štábem (BronyDoc, nebo Brony Tale - byť ten byl o dost levnější) a fanoušci/vysokoškoláci (My Little Obssesion). Čím víc se okolo toho motá lidí, tím větší je vedlejší režie (na druhou stranu je tím zaplacena "záruka", že to nezhebne v polovině vývoje).
Pokud jde o ten článek, jo, to tam zaznělo, ale mě šlo spíš o vypíchnutí toho rozdílu, že ve FIM žádní kreslíři (natož armáda rozkreslovačů) nejsou a že čistě po stránce animace mi ta částka přijde poněkud přehnaná.
Ale abych nebyl úplně OT, tak vzhledem ke zde zmíněným cenám se bojím, že příští generace, ať už bude vypadat jakkoliv, má minimální šanci na to, aby byla tvořena ruční animací (samozřejmě nepočítám s tím, že by šlo o inkoust, ale spíš o digitální 2D ruční animaci), takže nám zbývá buď pokračování ve Flashi a nebo CGI (zajímavý by mohl být pokus s 2D CGI - jestli znáte https://www.youtube.com/watch?v=Ah976u_3BXc Papermana ). Tam by měla být výhodná cena (jako pro CGI lowend seriály) a přitom příjemný vzhled připomínající klasické "živé" animáky z minulého století.
Třeba se dočkáme spousty seriálu v tomto stylu. Většina CGI nástrojů již disponuje možnostmi, jak z CGI modelu, který by vypadal uměle, udělat něco jako ruční kresbu (After Effect, Cinema 4D):
a to má výhodu: vypadá to to jako ruční animace, čili je to "teplé" (v původním slova smyslu), ale zároveň plynulé, netrpí to neduhy, jako neschopnost Flashe udělat za stejné peníze 2D animaci i 3D plynulou otočku, a levné (nemusíte simulovat vlasy nebo chlupy kus po kusu, jak byste to museli u dobře vypadající 3D animace dělat, pokud byste nechtěli uděla plastelínu, z toho vyplývá kratší renderovací čas, a z toho i menší náklady na vytvoření 1 dílu).
Bylo by to takové sloučení obou světů: přiznivců Flashe/CGI a klasické animace. Vlk se nažere a koza zůstane celá