27.03.2015, 18:21
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 27.03.2015, 19:37 uživatelem Martin. Edited 15 times in total.)
Mírné nedorozumnění, ale pod slovem kreslíři a rozkreslovači jsem měl na mysli (když už jsem mluvil o klasické animaci) anaglické funkce "inbetweeners". Správnější asi mělo být slovo "fázaři".
Vím, na co narážíš, ale Storyboard Artists, Location Designers skutečně nejsou ty funkce, které jsem měl na mysli.
OT:
Věř nebo ne, ale v tomto případě jsi mne trochu podcenil. Samozřejmě jsem trávil asi půl hodinu hledáním, kolik stojí licence na Adobe Flash 8 Proffesional a podobné produkty, takže vím, že se to účtuje přes Cloud za zařízení/osobu/uživatele/stanici, atd. kde jsou částky relativně nízké + základ, kde to je cenově někde jinde (řádově tisíce až desetitisíce) - netvrdím, že jsem to dokonale pochopil, abych spočítal celkové náklady, ale studio taky nedělá jen 1 seriál, že? Nicméně v tomto případě (obměna) byl myšlen spíše hardware a ne software.
Proc myslis, ze te ma tolik lidi v Ignore listu...
Nemám tušení
ad epizody: Hm, zvláštní, a já si do teď myslel, že to bylo jen kvůli vedlejší práci na filmu Equestria Girls. No nic, každé nové info se hodí.
@Discordian:
Mno, tady bude spíš, než že by se na to nesehnali lidi, otázka financí. Myslím, že asi není moc fanoušků FIM, kteří by byly ochotni půl roku pracovat denně na něčem, za co by nechtěli dostat zaplaceno (aneb z něčeho se žít musí).
Ale třeba se pletu, a pro některé by to opravdu byla čest. Ale najmout si někoho z venku, to může být pro studio risk (přestane mě to bavit a nechám toho).
Rovněž MLP si klidně za nějakou dobu může vydobít takovou reputaci, že se ho vyplatí v příští generaci udělat jako "seriál pro peníze" a ne "seriál jako reklama na hračky". To bych pak byl dost mimo mísu a možnosti jsou širší.
Ale i sám Disney opouští klasickou animaci, a dělá to už dost dlouho, a důvodem jsou, jako vždycky, peníze. Jakmile šlo něco dělat xeroxem, dostali padáka lidé, kteří obtahovali kresby tuží. Jakmile šlo vybarvovat digitálně, kdo myslíte, že to zase odnesl? Profese jako storyboard artisti zůstali, ale místo ostatních přišla armáda techniků a počítačových grafiků. Ne že by tím filmy byly levnější, ale v rámci konkurence musí prostě nějak vypadat (a kdyby se třeba Frozen měl animovat v současné podobě klasickou animací, tak nebude určitě stát "jen" 150 melounů - výjimkou by byli Japonci, to, jak dokážou udělat něco jako je Spirited Away za ani ne 20 milionů, to mi hlava nebere). Proto si myslím, že by do klasické ruční animace, pokud by se nezaplatila, už moc studií (a zvlášť Hasbro u současných poníků) nešlo.
Teď budu mluvit za sebe, ale kreslit jeden obrázek a nebo animovat jsou v náročnosti trochu jiné věci. MLP má velký zástup umělců, kteří umí opravdu nádherná díla (viz. první strana Quality Art), ale kdyby to měli namalovat pro 1 minutu 60x až 200x, tak to chce nejen talent, ale i trpělivost. A buďme realisti: čím déle animátor na projektu stráví, tím víc to majetele (studio) bude stát, takže bude trochu tlačit na pilu, aby toho nakreslil co nejvíc a v rámci určitých kritérií za co nejkratší čas (a historie nám ukazuje, že to tak je: ať už jde o G1 nebo o G4 poníky, ony vtipné chybičky, kdy někde něco chybí či přebývá jsou buď důsledek toho, že chybí kontrola a nebo o tom věděli, ale "nemáme čas to za ty prachy opravovat/předělávat").
Druhá možnost proti pronájmu software je zaplatit si programátory, aby napsali vlastní
Jde jen o to, kdy se to vyplatí a kdy ne (např. pro Pixar).
S tím HW, to taky hovoří spíše proti možnosti ruční animace u budoucí generace. Protože dokud nenakreslíš většinu snímků, neuvidíš plynulost pohybu (někomu stačí představivost, a od toho ostatně storyboardy jsou), kdežto u CGI necháš stanice vytvořit animaci bez stínování, chlupů, atd. a hned máš představu "jo, tady to trochu upravíme/zpomalíme/zrychlíme", atd. Kdežto, když už máš 25 snímků na papíře, a zjistíš, že je třeba tam něco změnit, tak jdou prachy do luftu![Twilightoops Twilightoops](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/twilightoops.png)
Jen doufám, že už nejsme moc offtopic. Ono "konec FIM seriálu" se dá řešit jak v rovině "jaký další seriál přijde po něm" a v rovině "co to udělá s fanoušky" a teď tu zatím jedeme spíš o tom prvním.
Pokud jde o ten Cel Shading, tak tady samozřejmě hrají velkou roli osobní preference. Ne, že by pro mne byla Flashová animace přímo hnus (mám rád její plynulost, ale vadí mi její sterilita a další věci), ale jsem dítě klasické ruční animace, takže dávám hodně přednost jí, nebo čemukoliv, co jí přípomíná. To, že mám rád dnešní moderní CGI super filmy, to je věc další, zkrátka je to skoro jako živé, hodně barev, efektů, a téměř realistické vzhledy a pohyby. Příběh tam svou roli hraje, ale tady dostává názor dost na frak, asi jako vyzdvihovat hratelnost a porovnávat přitom hry Far Cry 2 a Wolfenstein-3D (ten původní; a to jsem na něm vyrostl). Proto nestále doufám, že budou poníci v něčem podobném, ale zatím to od devedesátých let jde stále k abstraktnější a levnější kresbě/stylu animace. S tím asi nic nesvedeme. Někomu se nelíbí klasická animace, jinému Flash, dalšímu low end CGI (a v jeho očích to pak nezachrání ani příběh, např. má oblíbená Karcoolka nemá moc příznivců), někdo dokonce nemá rád ani nejnovější CGI (nebo mu přijde už ohrané např. v modelech postav). Šťastní asi nebudeme nikdy všichni, a u FIM se dovedeme alespoň tolerovat, že?
Přesto budu ale doufat a snít dál, že to možná jednou přijde...
P.S.: Jestli má někdo pocit, že svou konverzací zde odháním ostatní diskutující, stačí říct a zmizím
(ostatně, o víkendu tu jako většinou nebudu), ale měl jsem pocit, že hlavní původní vlna diskuze ve vlákně už mírně utichla.. (berte to jen jako informační sdělení, nic tím nenaznačuji, nebylo by to první vlákno, odkud jsem se v zájmu většiny "vypařil").
Vím, na co narážíš, ale Storyboard Artists, Location Designers skutečně nejsou ty funkce, které jsem měl na mysli.
OT:
Věř nebo ne, ale v tomto případě jsi mne trochu podcenil. Samozřejmě jsem trávil asi půl hodinu hledáním, kolik stojí licence na Adobe Flash 8 Proffesional a podobné produkty, takže vím, že se to účtuje přes Cloud za zařízení/osobu/uživatele/stanici, atd. kde jsou částky relativně nízké + základ, kde to je cenově někde jinde (řádově tisíce až desetitisíce) - netvrdím, že jsem to dokonale pochopil, abych spočítal celkové náklady, ale studio taky nedělá jen 1 seriál, že? Nicméně v tomto případě (obměna) byl myšlen spíše hardware a ne software.
Proc myslis, ze te ma tolik lidi v Ignore listu...
Nemám tušení
ad epizody: Hm, zvláštní, a já si do teď myslel, že to bylo jen kvůli vedlejší práci na filmu Equestria Girls. No nic, každé nové info se hodí.
@Discordian:
Mno, tady bude spíš, než že by se na to nesehnali lidi, otázka financí. Myslím, že asi není moc fanoušků FIM, kteří by byly ochotni půl roku pracovat denně na něčem, za co by nechtěli dostat zaplaceno (aneb z něčeho se žít musí).
Ale třeba se pletu, a pro některé by to opravdu byla čest. Ale najmout si někoho z venku, to může být pro studio risk (přestane mě to bavit a nechám toho).
Rovněž MLP si klidně za nějakou dobu může vydobít takovou reputaci, že se ho vyplatí v příští generaci udělat jako "seriál pro peníze" a ne "seriál jako reklama na hračky".
Ale i sám Disney opouští klasickou animaci, a dělá to už dost dlouho, a důvodem jsou, jako vždycky, peníze. Jakmile šlo něco dělat xeroxem, dostali padáka lidé, kteří obtahovali kresby tuží. Jakmile šlo vybarvovat digitálně, kdo myslíte, že to zase odnesl? Profese jako storyboard artisti zůstali, ale místo ostatních přišla armáda techniků a počítačových grafiků. Ne že by tím filmy byly levnější, ale v rámci konkurence musí prostě nějak vypadat (a kdyby se třeba Frozen měl animovat v současné podobě klasickou animací, tak nebude určitě stát "jen" 150 melounů - výjimkou by byli Japonci, to, jak dokážou udělat něco jako je Spirited Away za ani ne 20 milionů, to mi hlava nebere). Proto si myslím, že by do klasické ruční animace, pokud by se nezaplatila, už moc studií (a zvlášť Hasbro u současných poníků) nešlo.
Teď budu mluvit za sebe, ale kreslit jeden obrázek a nebo animovat jsou v náročnosti trochu jiné věci. MLP má velký zástup umělců, kteří umí opravdu nádherná díla (viz. první strana Quality Art), ale kdyby to měli namalovat pro 1 minutu 60x až 200x, tak to chce nejen talent, ale i trpělivost. A buďme realisti: čím déle animátor na projektu stráví, tím víc to majetele (studio) bude stát, takže bude trochu tlačit na pilu, aby toho nakreslil co nejvíc a v rámci určitých kritérií za co nejkratší čas (a historie nám ukazuje, že to tak je: ať už jde o G1 nebo o G4 poníky, ony vtipné chybičky, kdy někde něco chybí či přebývá jsou buď důsledek toho, že chybí kontrola a nebo o tom věděli, ale "nemáme čas to za ty prachy opravovat/předělávat").
Druhá možnost proti pronájmu software je zaplatit si programátory, aby napsali vlastní
![Ajsmug Ajsmug](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/ajsmug.png)
S tím HW, to taky hovoří spíše proti možnosti ruční animace u budoucí generace. Protože dokud nenakreslíš většinu snímků, neuvidíš plynulost pohybu (někomu stačí představivost, a od toho ostatně storyboardy jsou), kdežto u CGI necháš stanice vytvořit animaci bez stínování, chlupů, atd. a hned máš představu "jo, tady to trochu upravíme/zpomalíme/zrychlíme", atd. Kdežto, když už máš 25 snímků na papíře, a zjistíš, že je třeba tam něco změnit, tak jdou prachy do luftu
![Twilightoops Twilightoops](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/twilightoops.png)
Jen doufám, že už nejsme moc offtopic. Ono "konec FIM seriálu" se dá řešit jak v rovině "jaký další seriál přijde po něm" a v rovině "co to udělá s fanoušky" a teď tu zatím jedeme spíš o tom prvním.
Pokud jde o ten Cel Shading, tak tady samozřejmě hrají velkou roli osobní preference. Ne, že by pro mne byla Flashová animace přímo hnus (mám rád její plynulost, ale vadí mi její sterilita a další věci), ale jsem dítě klasické ruční animace, takže dávám hodně přednost jí, nebo čemukoliv, co jí přípomíná. To, že mám rád dnešní moderní CGI super filmy, to je věc další, zkrátka je to skoro jako živé, hodně barev, efektů, a téměř realistické vzhledy a pohyby. Příběh tam svou roli hraje, ale tady dostává názor dost na frak, asi jako vyzdvihovat hratelnost a porovnávat přitom hry Far Cry 2 a Wolfenstein-3D (ten původní; a to jsem na něm vyrostl). Proto nestále doufám, že budou poníci v něčem podobném, ale zatím to od devedesátých let jde stále k abstraktnější a levnější kresbě/stylu animace. S tím asi nic nesvedeme. Někomu se nelíbí klasická animace, jinému Flash, dalšímu low end CGI (a v jeho očích to pak nezachrání ani příběh, např. má oblíbená Karcoolka nemá moc příznivců), někdo dokonce nemá rád ani nejnovější CGI (nebo mu přijde už ohrané např. v modelech postav). Šťastní asi nebudeme nikdy všichni, a u FIM se dovedeme alespoň tolerovat, že?
![Pinkiesmile Pinkiesmile](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/pinkiesmile.png)
P.S.: Jestli má někdo pocit, že svou konverzací zde odháním ostatní diskutující, stačí říct a zmizím
![Ajsmug Ajsmug](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/ajsmug.png)