30.03.2015, 20:31
U mě rozhoduje komfort nad cenou. Autobusy jsou mi zkrátka nepohodlné, jelikož v nich chybí místo pro nohy mé vyšší postavy. Student Agency je zlatou výjimkou, avšak i přesto upřednostním vlakovou soupravu, kde nejsem nucen sedět několik hodin připoután k jedné sedačce.
Alternativu k autobusům bychom měli, pokud by se dříve hromadně nerušily lokálky. Ty, které zbyly, musí těžko konkurovat autobusům, protože narozdíl od nich musí platit za dopravní cestu a obecně náklady na vozokm jsou vyšší (nižší jsou však náklady na osobu, je li souprava dostatečně obsazena). Z tohoto důvodu nemohou jezdit poloprázdné, jsou prodlužovány intervaly a atraktivita klesá. Mnoho lidí má také stále zažitou úroveň cestování před dvaceti lety, zde tleskám ČD za obnovu vozového parku v posledních letech.
Ano, vlaky opravdu nemohou jezdit ke každému domu, to ale konec konců žádný dopravní prostředek. Je tedy na úsudku samotných cestujících, zda jim opravdu činí problém ujít o pár metrů víc na vlakové nádraží nebo si přivstat k chycení daného spoje. (souhlasím, že ne všude lidé tuto možnost mají, ale kolem Prahy je tato situace celkem častá)
Alternativu k autobusům bychom měli, pokud by se dříve hromadně nerušily lokálky. Ty, které zbyly, musí těžko konkurovat autobusům, protože narozdíl od nich musí platit za dopravní cestu a obecně náklady na vozokm jsou vyšší (nižší jsou však náklady na osobu, je li souprava dostatečně obsazena). Z tohoto důvodu nemohou jezdit poloprázdné, jsou prodlužovány intervaly a atraktivita klesá. Mnoho lidí má také stále zažitou úroveň cestování před dvaceti lety, zde tleskám ČD za obnovu vozového parku v posledních letech.
Ano, vlaky opravdu nemohou jezdit ke každému domu, to ale konec konců žádný dopravní prostředek. Je tedy na úsudku samotných cestujících, zda jim opravdu činí problém ujít o pár metrů víc na vlakové nádraží nebo si přivstat k chycení daného spoje. (souhlasím, že ne všude lidé tuto možnost mají, ale kolem Prahy je tato situace celkem častá)