Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K zamyšlení - Železnice vs. silnice / lidé nadávající na České Dráhy a další...
#14
a jéé k-report přichází. a typické argumenty stylu soukromníci jsou zlo a autobusy taky. vždycky mě dostává jak to vždycky nejvíc řeší lidí kteří mají IN100.

vlaky jezdím léta mám je radší než autobusy, ale tohle nadávání na soukromníky a pod mne štve.

trasa Praha Ostrava stála před nástupem Leo/regiojetu nějakých 500- 600 korun. to je ted sice mnohem levnější, ale at si zkusí člověk ject po trati, kde není konkurence. tam jsou ty ceny pořád příšerné. jediný způsob jak to dostat na přijatelnou úroven je kupovat přes e-shop akční jízdenky, ale to jsem pak na tom stejně jako u soukromníka, protože akční jsou většinou okresní město - Praha, takže dál musí člověk koupit další. A pokud jede na ostravu tak už je jedno u koho.

kvalita: jediný vlak, který mezi ostravou a prahou za něco stál, před konkurencí, bylo pendolino (mimo mezinárodních vlaků s vagony DB a OBB), které ovšem účtuje zlodějskou přirážku za místenku (ted už to není sice tolik co bylo, ale proč nemůže být zadarmo, když u regiojetu/leo to jde). To že se nyní kvalita zlepšila je z velké části díky konkurenci. Jako jsem rád za nové vagony, ale k čemu jsou když např mezi Olomoucí a prahou absolutně kapacitně nestačí. Uznávám a jsem za to rád, že české dráhy za posledních pár let udělaly co se týká kvality vozového parku ohromný pokrok a to nejenom mezi prahou a ostravou, ale podle mne jedním z důvodů je, kromě nástupu konkurence, také to že se konečně probral stát a začal na ně tlačit. Bez tohohle by stále jezdily všude koženky a rozpadajcí se 810.

výluky: ano ŠŽDC je sice má na starosti, ale obzvlášt na trati po které jezdím já (200) se to s výlukama neskutečně přehání. Jako každý rok minimálně 2 měsíce nepřetržitá výluka je blbost. Pak se diví, že lidi přechází na busy.
K výstavbě tratí, dle mého názoru je nesmysl, rekonstruovat koridory. Na západě nepředělávají, ale rovnou staví vysokorychlostní tratě, které mají do budoucna větší smysl. ALe to by tady zase zablokovali nějací šašci jako obvykle.

Dalši důvod je ten že ministerstvo dopravy nesmyslně škrtá rychlíky. Ano tohle není problém čd, ale vysvětli to laikovi, který nadává že mu zrušili jeho spoj.

k autobusům dám jeden křiklavý příklad: linka Praha - Liberec: autobus hodinu bez přestupu - vlak 3 a když to je s jedním přestupem tak je to zázrak. takže každému je jasné co si kdo zvolí.
Odpovědět


Příspěvků v tématu
RE: K zamyšlení - Železnice vs. silnice / lidé nadávající na České Dráhy a další... - od Ferraripony - 30.03.2015, 21:49

Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)