Začnu kritikou, protože dobrých slov moc nemám. Co se týče přívodu elektrického napětí z vedení, je to dělané stejně jako u podobných vlaků CityElefant & RegioPanter... Když už je to pět vozů, mohly být sběrače dva. V případě poruchy jednoho z nich by tak mohli použít druhý a dojet do stanice. Ale na to konstruktéři kašlou. Interiér je identický se současnou dvou (*tří) vozovou jednotkou RegioPanter
(dále již RP), hlavně tedy v druhé třídě. První je konstruovaná jinak. U vozů typu
Bbdgmee, který je mezi nádražáky pokládán za vůz, do kterého nepatří normální lidé,
(Poněvadž je to vůz pro: Vozíčkáře, cyklisty, rodiny s dětmi, vlakový personál a ženský oddíl, normální člověk by tam neměl co dělat), u těchto vozů byly použity v kupéčkách použity protáhlé sklopné stolky, aby se na nich pohodlně mohl položit třeba notebook a nebo více věcí. Navíc byl protáhlý tak dokonale, že kromě podpůrné tyče, kdo které vždy kopnu, když si chci sednout, tak si na ten stolek může položit věci i spolucestující. Ve druhé třídě InterPanteru to tak není, ale můžete si dokoupit třídu první, kterou ve vlaku také nešetřili a tam tyto šikovné stolky jsou. Také tam máte větší prostor sedadla mimo jiné.
Abych se vrátil ke srovnávanému vozu, tak u něj si České Dráhy pochvalovali jak je strašně pohodlný a komfortní. Jak je tam všechno tak OP a tyhle pí*oviny. Klimatizace, stolky, sedadla, okna, soukromí, prostě všechno.
(Jako ona je právě pravda, že ten vůz je OP). Ale zde na to tak nějak zapomněli a asi si mysleli, že když to všechno narvou do první třídy, že lidi za tím slepě půjdou a oni si budou mastit kapsu a ego, že to dobře vymysleli. Velký ho*no! Ne každý z nás, kdo pojede jednu zastávku si koupí první třídu, aby získal to, co získá v jiném rychlíku ve třídě druhé a ještě mnohem pohodlněji.
Když si všimnete toho, jak vůz vypadá zvenku a máte aspoň základní praxi v tom, že vozy, který mají na sobě po bocích žlutý pruh, že jsou vozy první třídy, popřípadě ta část je první třída, tak se laskavě podívejte na bok celé soupravy a zjistíte, že žlutou opravdu nešetřili. Opravdu si myslí, že si to lidi budou kupovat? Možná ano, ale tak ti, kteří rádi penězi plýtvají a nechybí jim to. Takže to nebude jako u RegioPanterů nebo současných klasických rychlíků, kde stoupá počet cestujících. Tady budou brečet, jak do objednávky vrazili necelé 3 miliardy korun a vůbec se jim to nevrací!
U komfortu také bych se rád kromě stolků ohradil nad umístěním některých zásuvek. Chápu, že na zem nebo na strop by se asi fakt dát neměli, ale tam kam je umístili (v druhé třídě), tak je tak na uvázání nohou. Navíc, když si chcete cestou nabít noťas, nemáte si ho kam, kromě nepohodlného držení na klíně, dát.
Co se týče názvů, tak ten je také na blití, ovšem sjednocující vše dohromady, všimněte si toho:
RegioShark,
InterPanter,
RegioPanter,
CityElephant,
RegioNova,
RegioSprinter,
InterCity, Euro
City. Na druhou stranu na nátěr Najbrtu jsme si také všichni zvykli...
Věci, co bych pochválil nebo hned neposlal někam, tak je například to, že mezi oddíly jsou konečně dveře a už nebude průvan a všechno teplo fuč. To beru jako jisté plus. Jednotné evropské stanoviště. Vzhledem velmi podobné lokomotivě
řady 380. Co bych ještě možná pochválil je to, že ve videu v tom vlaku seděli dvě pěkný holky v historických uniformách železničářů. To je tak vše.