01.11.2015, 13:34
Když zdechne alternátor, jde většinou o úplně jiný starosti, než pitomý světla, nebo blinkry. Totižto na elektriku dnes v autě funguje všechno. Všechno je řízeno přes elektriku, mj. i zapalování a příprava směsi. Takže až dojde elektrika, nejenže si neposvítíš, ale prostě nepojedeš. Výjimku tvoří prastarý diesely s čistě mechanicky řízeným řadovým čerpadlem, které jedou tak dlouho, dokud je nechcípneš, nebo Ti nedojde palivo. Nepotřebují k činnosti vůbec žádnou elektriku. Mezi osobákama jsou takoví poslední mohykáni vozy W124 vybavené motory OM601/2/3-912. Všechno ostatní i z 90-tých let nějakou elektriku ke svý činnosti nutně potřebuje.
Jinak samozřejmě při poruše dobíjení (a palubním napětí pod cca 11,5V) jako první padají různý podporný systémy jako ABS, ASR, ESP atd., které nejsou pro provoz auta nezbytný a často slušný žrouti energie. Proto se obvykle s kontrolkou dobíjení objeví i kontrolka ABS/BAS/ASR/ESP. Pak už to jde postupně. Při poruše dobíjení doporučuju vypnout všechno, co není pro jízdu nezbytně nutný - t.j. rádio, vzduchotechniku, případný ohřevy/výhřevy, světla, atd., aby energie v baterii vydržela krmit obslužný systémy agregátů co nejdelší dobu.
Jinak samozřejmě při poruše dobíjení (a palubním napětí pod cca 11,5V) jako první padají různý podporný systémy jako ABS, ASR, ESP atd., které nejsou pro provoz auta nezbytný a často slušný žrouti energie. Proto se obvykle s kontrolkou dobíjení objeví i kontrolka ABS/BAS/ASR/ESP. Pak už to jde postupně. Při poruše dobíjení doporučuju vypnout všechno, co není pro jízdu nezbytně nutný - t.j. rádio, vzduchotechniku, případný ohřevy/výhřevy, světla, atd., aby energie v baterii vydržela krmit obslužný systémy agregátů co nejdelší dobu.