27.02.2012, 12:49
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 27.02.2012, 13:12 uživatelem Martin. Edited 1 time in total.)
Pár rad úplným začátečníkům jak provádět některé z efektů v mých obrázcích.. kreslit Vás to ale nenaučí A pokročilejší uživatelé už na to beztak přišli sami a lépe
Tak třeba mutagen vznikl prostým nakreslením světle zelené barvy, vrstvu jsem zduplikoval, každou jinak rozostřil/rozmázl a na pozadí aplikoval každou s jiným efektem vrstvy. Stínování provádím v jiné vrstvě než je postava - jednoduše okraje počmárám štetcem s vyhlazenými okraji (přeliv do ztracena). Pak vytvořím masku z postavy, invertuji výběr a smažu pomocí něho pixely ze stínování (logicky ty, které neleží v postavě). Dřív jsem dělal i odlesky na "kůži" (to se dělá pro změnu bílou barvou a trochu jiným filtrem pro aplikaci na vrstvy pod tím) Záři jsem dělal efektem Chisel, který okolo masky vytvoří přeliv barva-nic. Pak jsem ho Gausovsky rozmázl, aby se "přelil" i do samotné postavy (průměrně má každý obrázek až desítky vrstev, po sloučení společných "jen" asi 20 - v paměti pak zabírá klidně i 200 MB). Postavy se kreslí několikrát větší než následně budou, takže kontury mají sílu 3-7 pixelů, a zmenšování se provádí bikubicky po vybarvení. Stíny/odrazy ve vodě dělám tak, že zkopíruji postavu (i s efekty) a zrcadlově převrátím, popř. zkosím. U stínů používám nulový kontrast, takže mi vznikne jednolitá plocha. Aplikaci na pozadí řeším různým stupněm průhlednosti (podobně vznikly i stíny řetězů v tom G3 adventure obrázku, i když tam nejsou moc vidět - to bylo ale kreslené celé v PSP5, ne v GIMPu). Plechovka mutagenu je stínovaná obyčejným svislým přelivem jedné barvy do druhé. Každá postava se nakreslí v konturách, pak vybarví plochy, kontury se převedou na nějakou společnou barvu, a pak na to všechno aplikuji uspořádaný šum (u jednoduchých ploch předmětů ho ještě malinko zjemním). Zdi se kreslí kombinací rozmazaných přímek (cihly, dřevěná podlaha u G3), štětců s texturami, embosingem, inverzí, posunem a prokládáním, rozmazáním fleků (viz. mramorový sloup u G3 v pozadí), atd. Vodu jsem dělal jednoduše jako barevný přeliv, štětcem s texturou oceánu, rozmáznutím, a efektem vítr. Prostorová písmena se dělají s efektem CutOut a položením stínu. Pohyb Sally se udělá efektem Pohyb v samostatné vrstvě a posunem, vnitřek postavy se pak maskou smaže. Stromy jsem si nechal generovat v Cinema 4D (tamto všechno je 1 model, jen různě natočený, a ve 2D pak zrcadlený, natahovaný, barvený, atd.). Oblohu mi generoval Photopshop (při troše snahy to jde ale udělat párkrát plácnutým štetcem s obrovským průměrem ve 2 barvách - ony se ty okraje slívají a vytvářejí mlhu), včetně čočkového efektu slunce. Tráva je jen pár rozmazaných fleků a velkého gausovského rozmazání (možná by to chtělo ještě šum). Rotující ocas Tailse je kreslený ručně (elipsy), pak několikrát kopírován, posunut, a rozmazáván. Přechod Sally-čipmunk je čistě jen Sally obarvená na zeleno, rozmazaná, a kopírovaná se zmenšováním velikosti. A všechno ostatní je už "poctivá" ruční práce Ad kresby sluneční soustavy - Merkur, Venuše, Neptun, tranzitující měsíc u Jupitera, a asteroidy (efekt hledání kontur) jsou fakt jak z 3D - třeba celý Mars je jen 1x kliknutí štetcem a pak kopírováno do vrstev, dokud se to efekty neslilo do této podoby - do toho jsem pak už jen 3 barvami načmáral pár kaňonů a rozmáznul je. Obrázek Afrika - všechno jen jen pár mazanic štetcem, a na to je aplikovaná velká spousta 2D efektů (čistě jen Paint Shop Pro 5). Ale vypadá to fakt neskutečně! (neplést s mojí druhou Afrikou, kde je to spíš takový surrealismus). Les v komixu Gumídci vs. Care Bears je moje snaha nakreslit les podle skutečné fotky. A co se týče kreseb z děství, tak s mým dědou jsme stavěli modely vlaků TT (pracoval na dráze), doma jsem měl (malou) autodráhu a katalog ze západního německa, otec dělal v autodopravě, a hodně jsem četl/díval se na filmy (já seděl u televize od doby, kdy jsem přišel ze školy až do noci), tak jsem maloval tohle . Pár obrázků jsem také kreslil z dovolených, na kterých jsem byl. A dopravní značky jsem uměl už ve školce (drážní světla do 10 let), s matkou jsme se učili doma všechno (počítat, číst, psát). Člověka to stejně fascinuje Jak měl v něčem obrovský přehled (ad škrtnutá značka "hlavní silnice" následované "stopkou"), cévy v ruce, elektrické obvody, přitažlivost Země.. a naproti tomu naprosté debility, jako nesmyslné pruhy na silnici, uspořádání sluneční soustavy (vesmír a dinosauři byly moje hobby ještě, než jsem dostal videohry a pak počítač - na kresbách poznávám Didaktik), rychlosti vlaku, počtu hodin na budíku, o pravopisu ani nemluvě..
Většina z nich není pony-related a najdete je na mém DA profilu.. (některé jsou ve Scraps)
Než zatím dokončím své poslední masterdílo , tak aby řeč nestála.... sice to není FIM, ale alespoň to jsou poníci, a v nejhorším si poslechnu názory na stínování atd. (je to trochu starší práce)
Toto je ještě starší, ale asi je tu dost G3-haterů, tak by to mohlo padnout na úrodnou půdu (lidi, co chodí na DA, to asi už viděli, tak se omlouvám, že je zdržuji, ale třeba se dozvím nějaké další výtky ):
Tak třeba mutagen vznikl prostým nakreslením světle zelené barvy, vrstvu jsem zduplikoval, každou jinak rozostřil/rozmázl a na pozadí aplikoval každou s jiným efektem vrstvy. Stínování provádím v jiné vrstvě než je postava - jednoduše okraje počmárám štetcem s vyhlazenými okraji (přeliv do ztracena). Pak vytvořím masku z postavy, invertuji výběr a smažu pomocí něho pixely ze stínování (logicky ty, které neleží v postavě). Dřív jsem dělal i odlesky na "kůži" (to se dělá pro změnu bílou barvou a trochu jiným filtrem pro aplikaci na vrstvy pod tím) Záři jsem dělal efektem Chisel, který okolo masky vytvoří přeliv barva-nic. Pak jsem ho Gausovsky rozmázl, aby se "přelil" i do samotné postavy (průměrně má každý obrázek až desítky vrstev, po sloučení společných "jen" asi 20 - v paměti pak zabírá klidně i 200 MB). Postavy se kreslí několikrát větší než následně budou, takže kontury mají sílu 3-7 pixelů, a zmenšování se provádí bikubicky po vybarvení. Stíny/odrazy ve vodě dělám tak, že zkopíruji postavu (i s efekty) a zrcadlově převrátím, popř. zkosím. U stínů používám nulový kontrast, takže mi vznikne jednolitá plocha. Aplikaci na pozadí řeším různým stupněm průhlednosti (podobně vznikly i stíny řetězů v tom G3 adventure obrázku, i když tam nejsou moc vidět - to bylo ale kreslené celé v PSP5, ne v GIMPu). Plechovka mutagenu je stínovaná obyčejným svislým přelivem jedné barvy do druhé. Každá postava se nakreslí v konturách, pak vybarví plochy, kontury se převedou na nějakou společnou barvu, a pak na to všechno aplikuji uspořádaný šum (u jednoduchých ploch předmětů ho ještě malinko zjemním). Zdi se kreslí kombinací rozmazaných přímek (cihly, dřevěná podlaha u G3), štětců s texturami, embosingem, inverzí, posunem a prokládáním, rozmazáním fleků (viz. mramorový sloup u G3 v pozadí), atd. Vodu jsem dělal jednoduše jako barevný přeliv, štětcem s texturou oceánu, rozmáznutím, a efektem vítr. Prostorová písmena se dělají s efektem CutOut a položením stínu. Pohyb Sally se udělá efektem Pohyb v samostatné vrstvě a posunem, vnitřek postavy se pak maskou smaže. Stromy jsem si nechal generovat v Cinema 4D (tamto všechno je 1 model, jen různě natočený, a ve 2D pak zrcadlený, natahovaný, barvený, atd.). Oblohu mi generoval Photopshop (při troše snahy to jde ale udělat párkrát plácnutým štetcem s obrovským průměrem ve 2 barvách - ony se ty okraje slívají a vytvářejí mlhu), včetně čočkového efektu slunce. Tráva je jen pár rozmazaných fleků a velkého gausovského rozmazání (možná by to chtělo ještě šum). Rotující ocas Tailse je kreslený ručně (elipsy), pak několikrát kopírován, posunut, a rozmazáván. Přechod Sally-čipmunk je čistě jen Sally obarvená na zeleno, rozmazaná, a kopírovaná se zmenšováním velikosti. A všechno ostatní je už "poctivá" ruční práce Ad kresby sluneční soustavy - Merkur, Venuše, Neptun, tranzitující měsíc u Jupitera, a asteroidy (efekt hledání kontur) jsou fakt jak z 3D - třeba celý Mars je jen 1x kliknutí štetcem a pak kopírováno do vrstev, dokud se to efekty neslilo do této podoby - do toho jsem pak už jen 3 barvami načmáral pár kaňonů a rozmáznul je. Obrázek Afrika - všechno jen jen pár mazanic štetcem, a na to je aplikovaná velká spousta 2D efektů (čistě jen Paint Shop Pro 5). Ale vypadá to fakt neskutečně! (neplést s mojí druhou Afrikou, kde je to spíš takový surrealismus). Les v komixu Gumídci vs. Care Bears je moje snaha nakreslit les podle skutečné fotky. A co se týče kreseb z děství, tak s mým dědou jsme stavěli modely vlaků TT (pracoval na dráze), doma jsem měl (malou) autodráhu a katalog ze západního německa, otec dělal v autodopravě, a hodně jsem četl/díval se na filmy (já seděl u televize od doby, kdy jsem přišel ze školy až do noci), tak jsem maloval tohle . Pár obrázků jsem také kreslil z dovolených, na kterých jsem byl. A dopravní značky jsem uměl už ve školce (drážní světla do 10 let), s matkou jsme se učili doma všechno (počítat, číst, psát). Člověka to stejně fascinuje Jak měl v něčem obrovský přehled (ad škrtnutá značka "hlavní silnice" následované "stopkou"), cévy v ruce, elektrické obvody, přitažlivost Země.. a naproti tomu naprosté debility, jako nesmyslné pruhy na silnici, uspořádání sluneční soustavy (vesmír a dinosauři byly moje hobby ještě, než jsem dostal videohry a pak počítač - na kresbách poznávám Didaktik), rychlosti vlaku, počtu hodin na budíku, o pravopisu ani nemluvě..
Většina z nich není pony-related a najdete je na mém DA profilu.. (některé jsou ve Scraps)
Než zatím dokončím své poslední masterdílo , tak aby řeč nestála.... sice to není FIM, ale alespoň to jsou poníci, a v nejhorším si poslechnu názory na stínování atd. (je to trochu starší práce)
Toto je ještě starší, ale asi je tu dost G3-haterů, tak by to mohlo padnout na úrodnou půdu (lidi, co chodí na DA, to asi už viděli, tak se omlouvám, že je zdržuji, ale třeba se dozvím nějaké další výtky ):