05.01.2016, 14:22
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 05.01.2016, 14:23 uživatelem Pony-Motronic. Edited 1 time in total.)
To je sice všechno hezké, ale tahat přívěs za atmosférickým zážehovým motorem asi nebudeme, že? TurboDiesel samozřejmě má své opodstatnění a úplně bych to nezjednodušoval. Btw., přeplňovaný benzínový motor jako takový žádný prach neprodukuje. Tohle už jde zase na vrub jen současným systémům pro "fuel mixture".
Všechno by bylo jednodušší, kdyby lidi začali trochu přemýšlet. Potřebuju nákupní tašku do města? Tak si nekoupím 530d, ale swifta 1,3. Jezdím po klikatých okreskách? Tak nebudu kupovat dieselový Landcruiser, ale 320d. Lítám denně dálky po dálnicích? Nekoupím si fabii 1.2HTP ale Mercedes E320CDI. Dělám ročně jen 10-15 000km? Nebudu ani koukat po naftě a koupím rovnou benzínový auto. Atd.
Taky za šizení výrobců na materiálech si můžou lidi sami a je trochu nespravedlivé štěkat jen po výrobcích. Uvedu příklad: Skoro nikdo by si v dnešní době nekoupil za 50 000€ E-Klassu od Mercedesu, která by neměla biseksóny, nespočet bagů, klimatizaci, ESP, elektrický okna, výhřevy, navigaci a nevímcovšechno. Nikoho by asi neoslovil letargický atmosférický benzínový dvoulitr o výkonu 118 koní a průměrnou spotřebou 9L/100km. Nikdo by asi nedal 50 000€ za auto se 4-kvaltovou manuální převodovkou a rádiem na kazety bez RDS... A marně by mu někdo vysvětloval, že tam sice nic není, ale co vypadá jako dřevo je opravdu dřevo, že tam kde stačil plast je hliník, že kde stačí 2mm oceli je až 5mm...a že to auto při správné a velmi jednoduché údržbě bude fungovat 30 let.
Lidi jsou rozmlsaní. Chtějí toho čím dál, tím víc za čím dál, tím méně peněz. Výrobci to jen reflektují. Dají vám tam různý prvky výbavy...dají vám tlačitka, eletkromotůrky, displaye a hromadu řídicích jednotek. No aby vám to mohly dát za ještě menší peníze, než předchozí model, musí nejdřív ty peníze někde ušetřit...a tak tam, kde by mělobýt dříví je plast, kde by měl být hlník je taky plast...a kdyby mělo být 2mm oceli je 1mm oceli, nebo plast...
Věřte, být kdokoliv z vás na místě výrobce aut, chováte se stejně a šidíte stejně...
Všechno by bylo jednodušší, kdyby lidi začali trochu přemýšlet. Potřebuju nákupní tašku do města? Tak si nekoupím 530d, ale swifta 1,3. Jezdím po klikatých okreskách? Tak nebudu kupovat dieselový Landcruiser, ale 320d. Lítám denně dálky po dálnicích? Nekoupím si fabii 1.2HTP ale Mercedes E320CDI. Dělám ročně jen 10-15 000km? Nebudu ani koukat po naftě a koupím rovnou benzínový auto. Atd.
Taky za šizení výrobců na materiálech si můžou lidi sami a je trochu nespravedlivé štěkat jen po výrobcích. Uvedu příklad: Skoro nikdo by si v dnešní době nekoupil za 50 000€ E-Klassu od Mercedesu, která by neměla biseksóny, nespočet bagů, klimatizaci, ESP, elektrický okna, výhřevy, navigaci a nevímcovšechno. Nikoho by asi neoslovil letargický atmosférický benzínový dvoulitr o výkonu 118 koní a průměrnou spotřebou 9L/100km. Nikdo by asi nedal 50 000€ za auto se 4-kvaltovou manuální převodovkou a rádiem na kazety bez RDS... A marně by mu někdo vysvětloval, že tam sice nic není, ale co vypadá jako dřevo je opravdu dřevo, že tam kde stačil plast je hliník, že kde stačí 2mm oceli je až 5mm...a že to auto při správné a velmi jednoduché údržbě bude fungovat 30 let.
Lidi jsou rozmlsaní. Chtějí toho čím dál, tím víc za čím dál, tím méně peněz. Výrobci to jen reflektují. Dají vám tam různý prvky výbavy...dají vám tlačitka, eletkromotůrky, displaye a hromadu řídicích jednotek. No aby vám to mohly dát za ještě menší peníze, než předchozí model, musí nejdřív ty peníze někde ušetřit...a tak tam, kde by mělobýt dříví je plast, kde by měl být hlník je taky plast...a kdyby mělo být 2mm oceli je 1mm oceli, nebo plast...
Věřte, být kdokoliv z vás na místě výrobce aut, chováte se stejně a šidíte stejně...