03.06.2017, 21:11
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 03.06.2017, 21:41 uživatelem Jakluk. Edited 3 times in total.)
Stručně:
Nejlepší je šetřit si do kasičky. A nemám rád Samsungy ani iPhony.
Podrobně:
Řekněme, že budu chtít Samsung řady Galaxy S. Dostanu tedy S8 (který dnes Alza prodává za necelých 22 000 Kč) a budu měsíčně platit 1090 Kč. O další telefon si můžu říct za 12-24 měsíců, takže při spodním limitu tohoto intervalu se může zdát, že jej získám za pouhých 13 080 Kč.
Většina lidí ale nepotřebuje telefon měnit každý rok, běžně vydrží 2 i více let. A ejhle, po dvou letech jsem již za členství zaplatil 26 160, neboli přeplatil jsem zhruba o 4 000 Kč (19 %) než kdybych si jej koupil za své. Pokud si nový vyberu již po jednom roce, taky mi to nepomůže, neboť ten starý mohl klidně sloužit i ten další rok ("koupil" jsem si vlastně něco, co nepotřebuji). V neposlední řadě o telefon dříve či později přijdu s nulovou kompenzací, nemohu jej prodat za nižší cenu ani schovat na horší časy.
A samozřejmě se vyplatí pořádně si přečíst podrobné podmínky programu - sice máme úžasnou rozšířenou záruku, ta má ale mnoho výjimek, takže je nemalá pravděpodobnost, že uživatel stejně bude platit určité procento původní ceny nového telefonu. Může to být i 100 %, kvůli dalšímu osudu zařízení (hint: "Použité skladem").
U všech těchto skoro-půjček (dalším příkladem budiž pražská "Levná tramvajenka") je to úplně stejné. Na první pohled velmi výhodné, po započtení všech nákladů i možných pokut jsme ale v úplně jiných číslech. Pokud nemám celou částku najednou, chce to dobrou vůli a poctivě šetřit. Na případ blbec by měl mít ale stejně každý připravenou dostatečnou rezervu, ať druhý den neskončí na ulici.
@Discordian: Operativní leasing pro auto je trochu něco jiného, protože celkové náklady jsou složitou směsí fixních i variabilních nákladů (pravidelný servis, palivo, poruchy, POV+HAV pojištění, amortizace a mnoho dalších), navíc v částkách o řád vyšších. V některých případech se pak operativní leasing může vyplatit, ale i to má svá proti. U telefonu platíš jen pořízení a maximálně jednu opravu za životnost.
Nejlepší je šetřit si do kasičky. A nemám rád Samsungy ani iPhony.
Podrobně:
Řekněme, že budu chtít Samsung řady Galaxy S. Dostanu tedy S8 (který dnes Alza prodává za necelých 22 000 Kč) a budu měsíčně platit 1090 Kč. O další telefon si můžu říct za 12-24 měsíců, takže při spodním limitu tohoto intervalu se může zdát, že jej získám za pouhých 13 080 Kč.
Většina lidí ale nepotřebuje telefon měnit každý rok, běžně vydrží 2 i více let. A ejhle, po dvou letech jsem již za členství zaplatil 26 160, neboli přeplatil jsem zhruba o 4 000 Kč (19 %) než kdybych si jej koupil za své. Pokud si nový vyberu již po jednom roce, taky mi to nepomůže, neboť ten starý mohl klidně sloužit i ten další rok ("koupil" jsem si vlastně něco, co nepotřebuji). V neposlední řadě o telefon dříve či později přijdu s nulovou kompenzací, nemohu jej prodat za nižší cenu ani schovat na horší časy.
A samozřejmě se vyplatí pořádně si přečíst podrobné podmínky programu - sice máme úžasnou rozšířenou záruku, ta má ale mnoho výjimek, takže je nemalá pravděpodobnost, že uživatel stejně bude platit určité procento původní ceny nového telefonu. Může to být i 100 %, kvůli dalšímu osudu zařízení (hint: "Použité skladem").
U všech těchto skoro-půjček (dalším příkladem budiž pražská "Levná tramvajenka") je to úplně stejné. Na první pohled velmi výhodné, po započtení všech nákladů i možných pokut jsme ale v úplně jiných číslech. Pokud nemám celou částku najednou, chce to dobrou vůli a poctivě šetřit. Na případ blbec by měl mít ale stejně každý připravenou dostatečnou rezervu, ať druhý den neskončí na ulici.
@Discordian: Operativní leasing pro auto je trochu něco jiného, protože celkové náklady jsou složitou směsí fixních i variabilních nákladů (pravidelný servis, palivo, poruchy, POV+HAV pojištění, amortizace a mnoho dalších), navíc v částkách o řád vyšších. V některých případech se pak operativní leasing může vyplatit, ale i to má svá proti. U telefonu platíš jen pořízení a maximálně jednu opravu za životnost.