23.02.2018, 17:50
V kontextu s tímhle mám jednu příhodu s mou W211T. Jak jsem čekal týden na SPZ-ky, tak bylo auto na zahradě a řekl jsem si, no co...dám mu alespoň nabít baterku.
Baterku jsem vymontoval, dal na nabíječku a po třech dnech vložil do auta. Počítal jsem samozřejmě s tím, že budu muset znovu nastavit rádio, naučit dojezdy oken, nastavit paměť sedáku, první ujetý metry bude svítit ESP, ABS/BAS apod. No nepočítal jsem s tím, že úplně umřou budíky a s nima všechno, co ovládají. Otočil jsem klíče a budíky úplně tmavý. Nehly se ani rafičky, oba bargrafy a palubák černý, nesvítila jediná kontrolka, nešlo podsvícení, po otočení klíčku ve spínačce se rozsvítila potkávací světla, ale na povely otočného přepínače světel dál nereagovala. Zkoušel jsem znovu odpojit a připojit baterku, měřil jsem poistky, kontroloval kostry...nic...
Tak jsem volal svýmu mechanikovi (specialista na mercedesy) a řekl mu, co se stalo a že jestli mu to nemůžu přivýzt, stejně potřebuji přestěsnit jeden vstřikovač a vyměnit olej v automatu. Tak řekl, že to zkusí zinicializovat, ale že většinou se ty budíky vzpamatují samy. Několik dní jsem je nechal...ale nevzpamatovaly se. Pak jsem auto naložil na podvalník a přivezl mechanikovi. Když jsem ho sundával z podvalníku, sedl jsem do něj, otočil klíčem a...budíky se rozsvítily, navíc si pamatovaly úplně všechno, včetně posledního čísla denního počitadla km.
Dnešní auta jsou prostě kompjůtry na kolech. Pokud budete někdy na nějakým autě novějším než 15 let měnit, nebo dobíjet baterku, připojte k autu vždy záložní zdroj. Ideálně přes OBD konektor nějakou baterku ze záložáku pro počítače. Prodávají se k tomu dokonce spešl kabely.
https://www.aliexpress.com/item/AUTO-OBD...0.0.Hm3jpI
Může vám to ušetřit mnoho trápení s padlými jednotkami komfortu, ABS-ka, ESP-čka, automatický almary atd.
Baterku jsem vymontoval, dal na nabíječku a po třech dnech vložil do auta. Počítal jsem samozřejmě s tím, že budu muset znovu nastavit rádio, naučit dojezdy oken, nastavit paměť sedáku, první ujetý metry bude svítit ESP, ABS/BAS apod. No nepočítal jsem s tím, že úplně umřou budíky a s nima všechno, co ovládají. Otočil jsem klíče a budíky úplně tmavý. Nehly se ani rafičky, oba bargrafy a palubák černý, nesvítila jediná kontrolka, nešlo podsvícení, po otočení klíčku ve spínačce se rozsvítila potkávací světla, ale na povely otočného přepínače světel dál nereagovala. Zkoušel jsem znovu odpojit a připojit baterku, měřil jsem poistky, kontroloval kostry...nic...
Tak jsem volal svýmu mechanikovi (specialista na mercedesy) a řekl mu, co se stalo a že jestli mu to nemůžu přivýzt, stejně potřebuji přestěsnit jeden vstřikovač a vyměnit olej v automatu. Tak řekl, že to zkusí zinicializovat, ale že většinou se ty budíky vzpamatují samy. Několik dní jsem je nechal...ale nevzpamatovaly se. Pak jsem auto naložil na podvalník a přivezl mechanikovi. Když jsem ho sundával z podvalníku, sedl jsem do něj, otočil klíčem a...budíky se rozsvítily, navíc si pamatovaly úplně všechno, včetně posledního čísla denního počitadla km.
Dnešní auta jsou prostě kompjůtry na kolech. Pokud budete někdy na nějakým autě novějším než 15 let měnit, nebo dobíjet baterku, připojte k autu vždy záložní zdroj. Ideálně přes OBD konektor nějakou baterku ze záložáku pro počítače. Prodávají se k tomu dokonce spešl kabely.
https://www.aliexpress.com/item/AUTO-OBD...0.0.Hm3jpI
Může vám to ušetřit mnoho trápení s padlými jednotkami komfortu, ABS-ka, ESP-čka, automatický almary atd.