02.01.2013, 21:51 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 02.01.2013, 21:52 uživatelem Bouri. Edited 1 time in total.)
Doprava:
(02.01.2013, 21:35)Tails Napsal(a): No dobře, vychází to z 850, ale pochybuju, že se budou 854 modernizovat znova.
Ono u ČD (nebo kdo bude vlastníkem) je možný všechno, jestli se vytuneluje jako třeba DPP, tak se půjde cestou reko/GO bez nákupu novejch vozů.
Stačí se podívat do Brna, tam jezdí 25 let starý plečky, kerý jen dobře vypadají a to ještě jen zvenku
(02.01.2013, 21:51)Bouri Napsal(a): Ono u ČD (nebo kdo bude vlastníkem) je možný všechno, jestli se vytuneluje jako třeba DPP, tak se půjde cestou reko/GO bez nákupu novejch vozů.
Stačí se podívat do Brna, tam jezdí 25 let starý plečky, kerý jen dobře vypadají a to ještě jen zvenku
U nás v Praze to máme zase bohužel opačně, místo aby se poctivý starý busy posílaly na GO jako do roku 2002 (posledních pár busů z těch generálek ještě dodnes jezdí! ), tak se dělá jenom několik středních oprav ročně a místo toho se kupujou ve velkým množství sorky, nejhorší plečky českejch silnic. Na konci roku 2011 to sice zastavili (s počtem 340 kusů, něco málo přes čtvrtinu voz. parku), ale už to kupujou zase (20 už dorazilo a má jich bejt dalších 53, tzn. ve výsledku 413)... A to jich mělo bejt původně aspoň 620 , ale tady člověk nikdy neví... Nene, tady se to nezlepší, když tu každýmu jde jen o to to tu vytunelovat... Ale minulej měsíc koupili 10 Solarisů Alpino a má jich bejt celkem 40, každej rok 10 , ale to je téměř bezvýznamný.
If you depend on others, you'll never find your place DeviantArt
No vidíš a já SORu celkem fandím... (...ale páč to nejezdí po kolejích, tak o tom vím dohromady kulový)
Nicméně můj hloupej názor. Pokud je mi známo, tak SOR tvoří celá parta konstruktérů z Karosy, které komplet vyrazili po té, co se z ní stala montovna Iveca. Motory jsou údajně řešený formou powerpacků od MANu. A že to má na autobus malý kola... ...a co...
03.01.2013, 01:32 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 03.01.2013, 01:35 uživatelem Tails. Edited 1 time in total.)
Doprava:
Kdybys to znal víc, tak bys tomu tolik nefandil. Založili to sice konstruktéři z Karosy, ale to ještě neznamená, že budou dělat kvalitní busy. A neodešli po příchodu Iveca, ale zdrhli hned po 89. (tehdy bylo vubec v módě převlíkat kabáty... ), Sor je tu už od 1. poloviny 90. let, Renault se začnul do Karosy montovat až v roce 95 a Iveco je z toho až od roku 2007.
A jaký sorky jsou? Nic moc. Není to vždy zas taková tragédie, některý budou docela slušný, ale záleží na typu a na prostředí, kde to jezdí. Neni to moc do náročnejch podmínek (Praha apod.), řada NB který tu máme, jsou dost poruchový a maj spoustu nedostatků (pár už jich odstranili), spíš je to ukázkovej příklad, jak by neměl vypadat nízkopodlažní autobus ve 21. století. Například interiér se dá stručně okomentovat slovem WTF? To musel prostě navrhovat nějakej imbecil, kterej v životě nejel autobusem. A když přišly, tak si na ně dokonce stěžovali i cestující (na internetu) a i pár mých kámošů ři řikalo, jaký jsou to krámy. A to je co říct, protože tihle lidi pomalu nerozeznaj starej bus od novýho.
Jo a motory to má většinou od Iveca, ty nejmenší maj Cummins. Já se v tom teda taky tolik nevyznám po technický stránce a nemam známý, ale tohle jsem pochytil z provozu a z internetu.
If you depend on others, you'll never find your place DeviantArt
Mně osobně sorky zas tak nevadí, ale jezdí u nás ještě tyhle "normální" kousky:
V nich se dá aspoň sedět, ne jak v Crosswayi, kde se mi proti směru nechce sedět a druhak sou někerý sedačky tak nepohodlný, že bych radši celou cestu stál...
Tyhle SORky nejsou ještě ty hrbatý, ty hrbatý sou údajně velký zlo. No něco se od soudruhů v Karose naučili a něco zase zprznili - třeba klasický tlačítko ve stropu, v Karose si zmáčknul a jen to u řidiče písklo, v Sorce to hvízdá půl hodiny, že by to probudilo aj mrtvýho (tyhle nový kousky na fotce výše naštěstí písknou jen jednou); pak třeba ten displej u volantu, sice vypadá pěkně, přehledně ale jako každý LCD má problémy s kontrastem a s ostrým slunkem; kontrolky nad tím displejem mají taky zpoždění půl dne; no a ty malý kola, skoro jako kostitřas (kdo jel z Brna Bohunic po dálnici směrem na Prahu v pravým-pomalým pruhu, tak ví, o čem mluvím) .
Když to máš těžký, každej novej stroj trpí dětskejma nemocema. Bez ohledu na výrobce. Echt Švýcarsko/Německý motoráky RS1 jsou nádherný příklad. Moc nechybělo a všechny se vracely...
Někdy je největší zlo zadavatel... ...Viz Pražské 14T... ...musel být jen jeden schod a prostorná klimatizovaná kabina... "Ušetřilo se" tím, že prostřední podvozek je nehnantý (takže jen 4*90kW)...
v interiéru pak nějakého šamana napadlo dát sedadla proti sobě... Koukni se na Brněnské 13T nebo Wroclavské 19T (sedačky normálně, 6dveří pro lidi, všechny nápravy hnané...). Furt je to šalina na rovinaté tratě s pevnými podvozky (další paradox - tohle do Prahy?!) ale už je to rozumější. Nebýt požadavku na jeden schod, nebyl by interier členitej jak ostrovní království a byl stejný s předchozí Astrou...
03.01.2013, 02:29 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 03.01.2013, 02:33 uživatelem Bouri. Edited 3 times in total.)
Doprava:
No ty T13 jsou taky dílo i v Brně, zejména ty články s podvozky - Brno má 2 verze sedaček:
- naproti sobe, tedy kolena do uličky - kdo další se tam vejde, když už všichni sedí? ano soudruhu konstruktére, omlátíme si navzájem kolena
- po a proti směru jízdy (viz fotka v pidiho spoileru) - uspořádání lepší, ale co ty sedačky 2+1.5? 2 pochopím, ale 1.5? Tam si sedne buď silnější člověk anebo nějaká... (radši budu ticho)
A vůbec, nejradši mám starý dobrý Karosy série 700; nejvíc C734.1340, konkrétně tenhle kousek (včetně řidiče):
Ten zvuk motoru, převodovky a řazení s meziplynem jak za jízdy, tak i při startování, to je pastva pro moje uši. *awesome*