06.03.2013, 02:06
Můžu ukázat jeden z postupů co používám.
Začneme s náhodnym plešatym poníkem:
Nejdřív si udělám jednoduchej náčrtek. Někdy obrys, někdy jen křivku. Hodí se to hlavně u pohybujícího se poníka, když hříva a ocas vlajou kolem.
Pak vybarvim plochu. Jako inspirace fungujou normální lidský účesy. Tohle by mohla bejt klidně konečná fáze, ale zkusíme přidávat další detaily.
Další přijde na řadu plošný vystínování. Může bejt takhle jemný, může bejt kontrastnější. Stínovat vlasy neni sranda. Ale ikdyž to provedeme blbě, další kroky to částečně zamaskujou :-)
Teď přijdou na řadu jednotlivý prameny. Skládaj se ze dvou druhů - světlej a tmavej. Světlejší převládaj v osvětlený části, tmavý v zastíněný, ale nejlíp to vypadá, když jsou vedle sebe. Tahy by měly bejt dlouhý, plynulý a co nejmíň se protínat, protože pak vypadaj zacuchaně. Množství a tloušťka závisí na vkusu a trpělivosti kreslíře.
Tady jsem přidal dvě věci. Jednak odraz modrý barvy na kůži poníka (to vlasy s hlavou víc propojí), a jednak světlejší kroužek na vršku hlavy. Světlo se nejvíc odráží pod určitym úhlem a při osvětlení ze shora vytváří takovou svatozář.
Ten světlejší kroužek jsem ještě zvýraznil úplně bílejma tahama. Když je někde poblíž silnej zdroj světla, tak udělá dobrej dojem přidat v jeho směru pár tenkejch, jasně se lesknoucích vlasů. A přidal jsem taky obrys, když ho mám na tý hlavě.
Bylo to narychlo, ale snad je vidět princip.
Začneme s náhodnym plešatym poníkem:
Nejdřív si udělám jednoduchej náčrtek. Někdy obrys, někdy jen křivku. Hodí se to hlavně u pohybujícího se poníka, když hříva a ocas vlajou kolem.
Pak vybarvim plochu. Jako inspirace fungujou normální lidský účesy. Tohle by mohla bejt klidně konečná fáze, ale zkusíme přidávat další detaily.
Další přijde na řadu plošný vystínování. Může bejt takhle jemný, může bejt kontrastnější. Stínovat vlasy neni sranda. Ale ikdyž to provedeme blbě, další kroky to částečně zamaskujou :-)
Teď přijdou na řadu jednotlivý prameny. Skládaj se ze dvou druhů - světlej a tmavej. Světlejší převládaj v osvětlený části, tmavý v zastíněný, ale nejlíp to vypadá, když jsou vedle sebe. Tahy by měly bejt dlouhý, plynulý a co nejmíň se protínat, protože pak vypadaj zacuchaně. Množství a tloušťka závisí na vkusu a trpělivosti kreslíře.
Tady jsem přidal dvě věci. Jednak odraz modrý barvy na kůži poníka (to vlasy s hlavou víc propojí), a jednak světlejší kroužek na vršku hlavy. Světlo se nejvíc odráží pod určitym úhlem a při osvětlení ze shora vytváří takovou svatozář.
Ten světlejší kroužek jsem ještě zvýraznil úplně bílejma tahama. Když je někde poblíž silnej zdroj světla, tak udělá dobrej dojem přidat v jeho směru pár tenkejch, jasně se lesknoucích vlasů. A přidal jsem taky obrys, když ho mám na tý hlavě.
Bylo to narychlo, ale snad je vidět princip.
drunken mantis grabs your ass