Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Železniční Nadšenci i modeloví železniční nadšenci.
(11.12.2016, 20:20)Daniel Rebroš Napsal(a): a vůbec, jak to dopadlo s novým GVD?
(13.12.2016, 01:37)Daniel Rebroš Napsal(a): a co teda přesně udělali špatně?

Původně jsem tedy nechtěl toto téma moc rozvádět, nuže dobrá.
Vezmu výhody a nevýhody z pohledu cestujícího a z pohledu provozního zaměstnance (protože manažerské posty žádné nevýhody nemají, krom toho, že se teď dva budou rušit - to je jedině dobře)
Na úvod bereme v potaz cestování s Českými Drahami.

Nový grafikon, který začal v noci z 10. na 11. prosince, tj. ze soboty na neděli přinesl řadu změn. Mezi ty výhody pro normálního cestujícího jsou například výhody jako:
  • Nová expresní spojení z Prahy do Českých Budějovic a dále do Lince (možnost zakoupit zvýhodněnou jízdenku na tuto trasu až do Vídně) - Zde bych rád uvedl, že ano, jak České Dráhy uvádějí, opravdu se tato trasa dá ujet za 1 h 58 minut, ale jedině za předpokladu, že se nebude věčně čekat na přípojné spoje nebo na retardované paňtáky v trase Vršovice - Benešov, které brzdí rychlíkovou dopravu.
  • Nová noční linka do Zurychu
  • Zkvalitnění některých rychlíkových linek. Například linka Praha - Olomouc - Luhačovice, kterou dlouhá léta obsluhovaly vozy typu "BautzenHumusWagen" (Stará Béčka, která jsou zase v některých případech docela pohodlná), jsou minulostí. Nyní můžete spatřit nové vlaky "Rx" na této trase, které jsou řazeny z vozů shodných, jako jezdí na Expresní lince Praha - Žilina. To je skvělé ne? K tomuto bodu se vrátím v nevýhodách. Dodatek: Trasa je prý DLE JÍZDNÍHO ŘÁDU rychlejší o 20 minut.
  • Než začnu kritizovat, stálo by za řeč také to, že se prodloužil rychlíkový spoj Praha - H.K. do Meziměstí. Nevím, co je na tom dobrého, nejezdím tam, ale určitě je to dobré.
  • Pro KauflandArmy (důchodce) je na ČD karty zavedena nová aplikace IN Důchodce. Jak funguje to přesně netuším, ale hádám, že to dává slevu.
V tuto chvíli mě letmo nic dalšího dobrého nenapadá a teď bych se rád obrátil na to, proč novému jízdnímu řádu říkám "meh".
Nevýhody:
  • Tyto krásné spoje "Rx" nebo nové Expresní spojení do Českých Budějovic je sice hezké, ale zkrátily řazení vozů. Rychlíky na Luhačovice mimo předpokládané špičky jezdí ve čtyř vozovém řazení, expresy do Budějovic též s tím, že jeden vůz je první třídy a určitě si všichni budeme kupovat první třídu... Vlaky přeplněné. Čert vem pohodlné vozy, i kdyby měli připojit pět starých vozů, tak by vlak měl být schopen kapacitu pobrat a ne, aby se vlakvedoucí bál projít soupravu, protože už ani chodbičky nejsou průchozí. Natož aby jím projela vlakuška s občerstvením.
  • Dráhy zdražily. Ano. Je to tak. O závratnou sumu. Do 120 kilometrů si připlatíte v základním tarifu o celou 1 korunu. Zlodějna.
  • Z obecného hlediska cestujícího může naštvat, že třeba na trase Plzeň - Most začal na rychlíkové dopravě jezdit nový dopravce GW Train Regio, který ovšem cestujícím nenabízí jízdné kombinované s jízdenkou s Českými Drahami a tak, když využijete jeho služby, a pojede třeba dále z Plzně do Prahy nebo z Mostu do Ústí, budete si muset koupit druhou jízdenku a věřte... Prodraží se vám to.
  • Otevření trhu soukromým dopravcům. Na nový grafikon se otevřel trh o další rychlíkové tratě jako je napříkald spojení Praha - Děčín nebo již zmíněná Praha - Luhačovice. České Dráhy se tohoto ovšem nesmí účastnit. Počítejte však, že mezi dopravci nebývá jízdní tolerance a proto až tam bude jezdit jiný dopravce, čeká nás na dráze doslova bordel.
  • Společného tarifu se bát nemusíme. Sice jsou zvěsti o tom, že by se snad zavedlo u nás jízdné, které budou tolerovat všichni dopravci, ale popravdě; kdo věří tomu, že České Dráhy, RegioJet, Leoš, GW Train Regio, Arriva a spol. budou u jednoho stolu společně řešit nějaké jednotné jízdné? Optimisti!
Výhody u provozních zaměstnanců přeskočím. Žádné totiž nejsou.

Nevýhod už pár je.
  • Jako nevýhodu nepočítejme to, že se budou odebírat dva manažerské posty na GŘ (Generální ředitelství), to berme spíše za obecně prospěšný fakt.
  • Ve většině stanic byla zrušena pozice "Ceduláře" který otáčel cedule na vozech a připravoval soupravy. Nyní si musí vlaková četa (vlakvedoucí...) dělat všechno sama. V praxi to vypadá tak, že když ze soupravy odcházíte, musíte si najít, na co daná souprava přechází a otočit svému dalšímu kolegovi cedule. V případě vás, kdy nastupujete na vlak a nemáte otočené cedule, měli byste sepsat "Oznámení o závadách". Jinými slovy bonzujete na své kolegy. Vtipné že? Teď si představte, že nemáte čas počkat na otočení cedulí, když na vlak přidávají vozy a vy už musíte být někde jinde...
  • Byla zrušena pozice skladníka pro ČD kurýr a tak pokladní v doplatkové pokladně nyní musí srovnávat zboží sami, čímž jim práci opět přidáváme. Nemají čas na vyúčtování POPek (přenosná osobní pokladna - to je takový ten počítač, co má vlakvedoucí u sebe).

V tuto chvíli mě další věci nenapadají. Nemám moc čas se rozepisovat, tak aspoň takto stručně. Udělejte si o novém jízdním řádu obrázek sami.
Usměj se, zítřek bude horší.


Na bolest hlavy pomáhá Guttalax.
Na starou babičku pomáhá Guttalax.
Na průjem pomáhá Guttalax.
Na zácpu pomůžou Marťánci.
Odpovědět


Příspěvků v tématu
RE: Železniční Nadšenci i modeloví železniční nadšenci. - od DoktorPetr - 14.12.2016, 14:41

Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 5 host(ů)