19.02.2016, 22:37
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 19.02.2016, 22:42 uživatelem Mr.Desolator. Edited 1 time in total.)
Martin: Ano, přesně ten. Auto z odkazu už je jeho aktuání verze s euro 6, která i tak těžkou potvoru, jakou je A8, vystřelí z nuly na stovku za 4.8 sekundy (!!!).
Mám osobní zkušenost s jeho starší generací (321 hp, 650 Nm), která plnila ještě euro 5. Byla také v Audi A8, jen v její minulé generaci, označované jako D3. Ten agregát na mě velmi zapůsobil. Jednak už tím, že zněl jako V8, ne jako diesel. Samozřejmě ne tak, jako ameriky let minulých, ale zhruba jako jejich na třetinu zeslabená varianta. Žádné klepání, žádné vibrace, žádné chrochtání při studeném startu. Při jízdě v rámci rychlostnch limitů bez prudší akcelerace se otáčky prakticky nedostaly na 1400ot./min a motor zůstával tichounký. Ale když to člověk pobídl a ručička otáčkoměru onu hranici překročila, tak se začaly dít věci. Zaprvé zvuk: bez přehánění, tohle byl JEDINÝ nafťák, se kterým mě bavilo jezdit s otevřeným oknem a poslouchat jej. Jeho hluboké dunění v kombinaci se zlostným syčením turbodmychadel byla hodně působivá kombinace...
...ale jízda samotná ji hravě překonávala. Člověk přišlápl plyn a v cca 1500ot. se začaly točit turba, přičemž motor táhl více a více, to jsem si už říkal "Jááj, tak toto bude mocné!". A taky že bylo. Ten motor si s těžkou A8 hrál jak vítr s chmýřím. Mezi 2000-4000ot. jela hurónsky, jiným slovem to popsat nedokážu. Z jakékoli rychlosti zrychlovala jako uragán a na elektronicky omezenou maximálku 250km/h to vytáhla s prstem v nose. Není to samozřejmě žádný lehkonohý sporťák se zpěvným motorem, kde řidič podřezuje i tam, kde nemusí, jen aby ten motor slyšel. Ale jako velmi charizmatický pohon, který řidiči při každém pobídnutí rád připomene, že těch 650 Nm tam fakt není jen tak pro srandu, fungoval skvěle. Je to jediný diesel, který bych upřednostnil před jeho benzinovým ekvivalentem, byť je taky výborný (4.2 fsi).
Niemand: Pár internetových diskuzí na tohle téma jsem taky přečetl. Většinou se jednalo o skupinovou onanii několika zoufalců, co musí každému na počkání tlačit svou pravdu. Celkem to připomínalo ortodoxní TDIčkáře, ale v trochu jiném extrému. Škoda slov, neřešil bych. A to jsem spíše benzíňák.
Mám osobní zkušenost s jeho starší generací (321 hp, 650 Nm), která plnila ještě euro 5. Byla také v Audi A8, jen v její minulé generaci, označované jako D3. Ten agregát na mě velmi zapůsobil. Jednak už tím, že zněl jako V8, ne jako diesel. Samozřejmě ne tak, jako ameriky let minulých, ale zhruba jako jejich na třetinu zeslabená varianta. Žádné klepání, žádné vibrace, žádné chrochtání při studeném startu. Při jízdě v rámci rychlostnch limitů bez prudší akcelerace se otáčky prakticky nedostaly na 1400ot./min a motor zůstával tichounký. Ale když to člověk pobídl a ručička otáčkoměru onu hranici překročila, tak se začaly dít věci. Zaprvé zvuk: bez přehánění, tohle byl JEDINÝ nafťák, se kterým mě bavilo jezdit s otevřeným oknem a poslouchat jej. Jeho hluboké dunění v kombinaci se zlostným syčením turbodmychadel byla hodně působivá kombinace...
...ale jízda samotná ji hravě překonávala. Člověk přišlápl plyn a v cca 1500ot. se začaly točit turba, přičemž motor táhl více a více, to jsem si už říkal "Jááj, tak toto bude mocné!". A taky že bylo. Ten motor si s těžkou A8 hrál jak vítr s chmýřím. Mezi 2000-4000ot. jela hurónsky, jiným slovem to popsat nedokážu. Z jakékoli rychlosti zrychlovala jako uragán a na elektronicky omezenou maximálku 250km/h to vytáhla s prstem v nose. Není to samozřejmě žádný lehkonohý sporťák se zpěvným motorem, kde řidič podřezuje i tam, kde nemusí, jen aby ten motor slyšel. Ale jako velmi charizmatický pohon, který řidiči při každém pobídnutí rád připomene, že těch 650 Nm tam fakt není jen tak pro srandu, fungoval skvěle. Je to jediný diesel, který bych upřednostnil před jeho benzinovým ekvivalentem, byť je taky výborný (4.2 fsi).
Niemand: Pár internetových diskuzí na tohle téma jsem taky přečetl. Většinou se jednalo o skupinovou onanii několika zoufalců, co musí každému na počkání tlačit svou pravdu. Celkem to připomínalo ortodoxní TDIčkáře, ale v trochu jiném extrému. Škoda slov, neřešil bych. A to jsem spíše benzíňák.
Get rich or die trying.