Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elfmanovy pohupující se pixely + dovolené aneb Výprava pidiautem po Evropě
#29
"Nemožné" se stalo skutečností (nebo spíš noční můrou Pinkiesmile ), a máme zde finální verzi animace.

Některé pasáže se mi líbí, jiné mne trochu zklamaly. Hlavně, i přesto, že jsem o tom kecal, jsem docela zvoral časování v části, kde Bambi "skáče", ale už se mi to nějak nechtělo opravovat (lenost je děsná).

Jinak.. nemůžu říct, že by to celkem nesplnilo očekávání.

Ozvučení tomu dodává trochu jinou dimenzi (řekněme, že to vylepšuje tu tichou hrůzu).

Každopádně to nemá moc děj, je to založené na jednom mém starém nápadu, co bych si chtěl zkusit někdy udělat, a využil jsem ho jako test, co všechno se dá vyždímat z primitivního programu.



Proč to video vůbec vzniklo? Prostě se mi chtělo.. jiný důvod to asi nemá.


Něco k historii tvorby (zbytek v mém vlákně o malování):

Kdo se rád trýzní, tak finální skripty jsou zde: https://www.deviantart.com/elfman83ml/ar...-771603674 a nebo v aktualizované verzi Drawing by Bones (hlavní změna spočívala v rozšíření paměti skriptu z 256 na 512 řádek - se všemi těmi pojmenovanými proměnnými se mi to nevešlo).

Rychlost generování na mé šunce (350 MHz) nebyla zlá, když uvážíme, že to je pomalý interpret ve stylu BASICu. Přibližně vteřina až dvě na jeden snímek (takhle rychle to nezvládá komprimační program ani ukládat do AVI, a když vezmeme v potaz, že hlavní brzdou u mého programu je starý IDE disk a jeden snímek je v podstatě 1 MB raw dat, měl by ten komerční alespoň trochu stydět).


Už nikdy nebudu dělat video programováním na příkazové řádce Rainbowlaugh

Ne, jako vážně. Když pominu ozvučení a kompresi, všechno co zde vidíte vzniklo jen díky skriptování. Prakticky jsem si napsal jednoduchý video editor se 4 stopami, a následný post-editor, který vkládá titulky (pravda, ty jsem si nakreslil také mimo).

Bylo to peklo. Hlavně, když tohle je v podstatě teprve můj druhý skriptovací jazyk, takže jsem měl k dispozici celých 256 paměťových míst (Dwordy) a jeden jediný Loop a skok současně (na co jsem tehdy myslel?*). Asi budu masochista. Jednotlivé stopy jsou pak řízené pomocí příkazů z externího textového souboru.

Technické OT: *) pro srovnání, jaké vylepšení má můj třetí skriptovací jazyk, kde jsem si už uvědomil chyby:
BMPwork

lim @251 1 6
* @253 *size
+ @253 *ofset
#if @0 -1
= @253 61
+ @252 @253
= @6 250
__
#imov @252 @6
+ @252 1
- @6 1
#loop @251
+ @5 1
- @7 1
#jmp back
_
= @0 -2
#load @0


SpaceHunt3D (projekt momentálně ve fázi hibernace)

set 50 1
create 50
if #zvysujy
goto 2
add #podlbc #vyskay
line 2
add #az #hloubz
add #ay #vyskay
loop
..
#local 504
proc 0
mov #local 100
mul #local 80
set #local-2 0
add #local 81
imovr #local+1 #local
inc #local
imovr #local+2 #local
store 83 cnt
start
mov #local+4 #local-2
add #local+4 85
imovr #local+5 #local+4
inc #local+4
imovr #local+6 #local+4
cmp #local+5 #local+1
if #local+5
goto 2
cmp #local+7 #local+3
if #local+7
goto 2
..
set 100 0
call 0
set 100 1
call 0
set 100 2

Pravda ale, tento skript.jazyk je úplně pro jiný účel než se jen univerzálně nimrat v grafice:
[Obrázek: skriptjazy.jpg]

Proč jsem nepřevzal nějakou už hotovou syntaxi, třeba C? No, popravdě, v jednom z dalších projektů, na kterém pracuji velmi pomalu, jsem to udělal.. ale zatím to není implementované. Je to takový hybrid všech předchozích pokusů, a už to není interpret, ale kompilátor (něco na způsob Java).

Jednu výhodu skript v BMPčku má: SIMD (primitivnější obdoba MMX technologie). To mě asi zrovna osvítil duch svatý..
Jestli vás někdy napadne dělat si vlastní programovací jazyk, tak skoky, smyčky a procedury nepodceňujte Ajsmug Později vás bude nedokonalý návrh jen brzdit. Ale to ostatně platí i mimo svět programování (třeba špatně navržený dům).

No, nemůžu říci, že bych nezískal cenné zkušenosti, ale co je moc, to je moc. Budu si asi víc vážit GUI programů, jakkoliv blbých.


Proč prostě nevyužít už hotové programy pro tento účel? Nebylo by to jednodušší?

No jasně, že bylo, a o dost, ale kde by byla pak celá ta zábava Ajsmug
DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět


Příspěvků v tématu
RE: Elfmanovy pohupující se pixely + dovolené aneb Výprava pidiautem po Evropě - od Martin - 07.11.2018, 12:50

Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)