23.05.2015, 18:21
Tak auto má najeto cca 170k a spojka byla původní, plus jsem s tím jezdila ještě před autoškolou, takže jsem tu ubohou součástku asi příliš nepotěšila svými pokusy o rozjezdy do kopce
Auta
|
23.05.2015, 18:21
Tak auto má najeto cca 170k a spojka byla původní, plus jsem s tím jezdila ještě před autoškolou, takže jsem tu ubohou součástku asi příliš nepotěšila svými pokusy o rozjezdy do kopce
23.05.2015, 18:43
Monique: Alespoň to přiznáš. Žádný učený z nebe nespadl. Já jsem v 18ti odřel fotrovi auto při nepovedeném pokusu o frajersky rychlé zaparkování. Taky mě to nechal zacvakat.
Niemand: Taktéž neposoudím. Na Dafu jsem dělal autoškolu sk. E, ale v tomto modelu jsem zatím jenom seděl. Jeden z kolegů si nedokázal porozumět s navigací v nově nafasovaném voze. Byl to úplně stejný typ jako na fotce. Žádný extra dojem to na mě neudělalo.
Get rich or die trying.
24.05.2015, 10:42
Mr.Desolator: Mám dojem, že vývoj tahačů se zasekl někde na ekoterorismu a designu zvenčí. Interiéry jdou kvalitou spíš dolů, spolehlivost pokulhává, módou se stalo omezování max. rychlosti na 85km/h tak, že se omezí max. výkon. Kamarád nafasoval novou Scanii a popravdě jsem od něj na to hezkýho slova ještě neslyšel. Po svezení jsem některé jeho výtky musel potvrdit. Celý automotive jde do kopru. S osobníma autama je to stejný. A kdo si myslí, že koupí Mercedesu, BMW nabo Audi vyhrál, tak si může být jist, že se z toho velice rychle vyléčí. A čím sofistikovanější vehikl, tím víc prblémů.
Monique: 170 000km je na spojku málo. Míval jsem auta, co měla s původní spojkou najeto několikanásobně víc...já osobně jsem měl rekordéra cca 650 000 km s původní spojkou... To auto síce už nevlastním, ale stále žije, momentálně má něco přes 7 kil a spojka furt původní. Ale pokud jsi to zabila svou autoškolou, tak se její předčasný konec dá omluvit.
24.05.2015, 12:44
Jednou když jsem jel se šoférama kamionu do Itálie, tak ten co měl tuším euro 6, tak měl větší spotřebu než s euro 5 na stejný trase. Celkově když sleduju ten ekoterorismus ma autech, tak se mi z toho chce zvracet. Prakticky bych si nechtěl koupit nafťáka hlavně kvůli ekokurvítkům...
Slyšel jsem od více zdrojů, že BMW je na tom poslední dobou celkem blbě co se týče spolehlivosti. Rád bych si koupil nový, spolehlivý, nenáročný auto s minimem elektroniky, ale na takový jsem zatím nenarazil... Jak říká Motronic, automotive jde do kopru.
Sezóna v plném proudu
Yamahy burácí. Suzuki Swiští.
24.05.2015, 13:08
Tak s tou spojkou záleží no. Matčina známá ji v Yarisu měnila asi po 60k. Jak se jí to povedlo sice nevím, ale po 30 letech za volantem řídí hůř než já po roce, takže to by na to mohlo mít vliv
Co se týče ekoterorismu tak musím bohužel souhlasit. Opravdu nevím, jestli v dnešní době najdeš nové auto bez kurvítek a s normálním motorem. Taky důvod, proč jezdím radši ve víc než 10 let starých baworácích, přestože bych si místo toho klidně mohla pořídit něco nového.
24.05.2015, 13:28
Taky jsem proti ekoterorizmu, začalo to na úřadech ekovýpalným (za Euro 0 10tis. Kč, nově 10tis. Kč i z Euro 1, tedy i Felda) a naposled to skončilo nedávno zavedenými TPMS - povinnost výrobců mít ve všech nově vyráběných autech systém na měření tlaku v pneumatikách (ať už TPMS nebo pomocí ABS). Sice TPMP na první pohled zní pěkně, že to hlídá tlak a úniky (špatně nahuštěné gumy zvyšují spotřebu atd.), ale jakmile se budou měnit gumy za nové nebo dojdou baterky v modulech, tak začíná peklo pro vaši peněženku - moduly se musí měnit a nejsou zrovna levné.
A nafťáky? Vysloveně buzerace v podobě výměny filtru pevných částic, když fyzické odstranění filtru a pro ignorování absence filtru i přeprogramování řídící jednotky je už protizákoné.
24.05.2015, 13:51
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 24.05.2015, 13:52 uživatelem Monique. Edited 1 time in total.)
Tak TPMS je ještě v pohodě, v našem předchozím SUV (Dodge Nitro) to došlo tak daleko, že s hodně podfouknutou gumou se to auto zablokovalo a nešlo rozjet.
24.05.2015, 15:25
Víceméně souhlasím s výše napsaným. Za posledních cca 15 let jsme byli v oblasti automotive svědky prudkého vývoje až k pomyslnému vrcholu, kterýžto už je bohužel pryč. Současný stav nelze nazvat jinak než úpadek. Výborně to vystihl D-Fens v tomto článku.
Citace:Říkal jsem si taky, zda tohle není záměr. Zda nějaké šílené politbyro zamaskovaných cyklistických impotentů nenařídilo, že auta musejí být nejen nacpaná nesmyslnou technikou k "snižování emisí" a ochraně nepozorných chodců, kteří jsou moc líní a blbí na to, aby se rozhlédli, když vstupují do silnice, ale také povinně musejí být hnusná a nudná. Něco jako vyobrazování nemocných lidských orgánů na krabičkách cigaret, které je přesně tak úchylné, cynické a morbidní jako celý moderní sociální stát. Nějak to podezřele zapadá do sebe. Pony-Motronic and Miky: Já taky netvrdil, že M-B, BMW a Audi jsou v současné době nějakým etalonem kvality. V současnosti vybírám hlavně mezi nimi z toho důvodu, že jsou mému srdci pořád nejbližší a stále mohou (alespoň některé modely) nabídnout to "něco navíc". Narozdíl od mnoha dalších výrobců, kteří jsou s originalitou a invencí své produkce tak na štíru, že se to už vzpírá popisu. Jedna popelnice hnusnější a nudnější než druhá. Hlavně, že vyhovují evropským předpisům a nařízením... Jak už jsem psal, zrovna teď si pokouším vybrat auto na víkedny. Pondělí až pátek jsem pryč s kamionem a tento stav se v blízké budoucnosti pravděpodobně nebude příliš měnit. Jedno obyč auto na drncání se po městě už mám a prozatím se ho zbavovat nebudu, tudíž nemusím řešit praktickou stránku věci. Mám určitou sumu peněz, za kterou bych chtěl auto co nejparádnější. Ať dobře vypadá a hlavně jezdí. Čím méně vídaný model, tím lépe. Ne nové, ne starší než řekněme 10 let. Musí umět být dostatečně pohodové a relaxační, aby fungovalo jako protiváha pracovního stresu, a zároveň dostatečně schopné, abych se za jeho volantem nemusel obávat přijmout téměř jakoukoli výzvu. Pořádně zkazit den namachrovanému vytuněnci s rádoby sporťákem nebo idiotovi se služebním Passatem/Superbem je taky moc příjemná forma relaxace. Asi by bylo dobré říci, že v žádném případě nejsem pozér ani attention whore, který onen vůz bude používat k ploužení se po městě s rukou z okýnka a muzikou vohulenou naplno, popř. onanistickému sbírání lajků na FB apod. Auto se musí líbit a vyhovovat hlavně mě. Názory okolí, stejně jako široké prosté veřejnosti mám u flanku. Jen ať je jasno. Po dlouhém přemýšlení a spoustě hodin strávených v bazarech, prodejnách i na netu jsem dospěl k rozhodnutí, že ideálním vozem budě velké kupé nebo kabrio, něco jako Mercedes CL C215, CLS W219 , SL R230, BMW 6 E63 nebo 8 E31, event. něco jako Chevrolet Camaro. Popř. jsem otevřen dalším zajímavým tipům. Jen dodám, že snažit se něco podobného koupit tady v CZ je něco mezi blbou tragikomedií a hororem. Daleko lepší možností bude samozřejmě dovoz z nějaké civilizované země, ale nehodlám to kupovat naslepo a bohužel nemám čas jezdit za hranice zkoušet vybrané kusy. Je to můj problém a budu si ho muset ve vlastním zájmu pořešit, vím. Pokud teď někdo máte na jazyku (popř. na klávesnici) něco o provozní a servisní náročnosti těchto a podobných vozidel, tak prosím zadržte. Jednak vím, do čeho jdu, nejsem bazarový snílek, co by něco takového pořizoval za poslední nebo půjčené prachy a navíc mám i kontakty na nezávislé specialisty, kteří by se o takového mazla dokázali důstojně postarat. Navíc to bude auto opravdu jen na víkendy s minimálním ročním nájezdem .
Get rich or die trying.
24.05.2015, 15:58
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 24.05.2015, 16:21 uživatelem Monique. Edited 4 times in total.)
Jak jsem tak četla ty požadavky, tak jsem ti chtěla navrhnout E31, ale jak vidím, tak o ní už přemýšlíš . Jen sehnat je u nás není zrovna hračka. Další problém, tedy alespoň pro mě, je tam s řazením, jelikož tak 85% E31ček je v automatu. Co se týče provozní náročností, tak tam je trochu průser, kdy kombinovaná spotřeba celkem klidně poleze někam kolem 18l/100km, dost možná i výš. Auto se vyrábělo do roku 99, takže 10 let staré už vážně nenajdeš. Také má na svojí dobu poměrně hodně elektroniky, což by se mohlo trochu vymstít. Pokud se ti v autě něco podělá, tak počítej, že to opravdu hned opravené nebude. Dílů je sice poměrně dost, nicméně druhovýroba prakticky neexistuje. Pořád je to ovšem krásné, nezvyklé, rychlé auto za kterým se dost lidí otočí. Pokud najdeš pěkný kousek, tak je to celkem nabušená V12 za bezkonkurenční cenu (V8 je pokud vím spolehlivější, ale víš jak... když už, tak pořádně)
Edit: ještě celkem pěkný článek tady http://moje.auto.cz/s-mike-RSKa-/bismarck.html
25.05.2015, 16:25
Mr. Desolator: Já osobně si všechno tahám z DE. A jelikož se dovozu věnuju cca 12 let, byla by asi hovadina hledat auto u nás na Slovensku. To je ještě horší trh, než ČR. Pokusy koupit BMW nebo Mergla je skoro sebevražda.
Tvý pohnutky koupit si něco jako CL C215, CLS W219 , SL R230, BMW 6 E63 nebo 8 E31 samozřejmě plně chápu. Já jsem taky fanda aut, akorát už asi stárnu, páč pro mě přestávají být prioritní. Začíná mi být v zásadě jedno, na čem budu jezdit do práce...stačí mi, aby to byla alespoň střední třída, aby to něco uvezlo, aby to mělo co nejnižší provozní náklady a následnou dobrou prodejnost. Nic víc už od denního auta neočekávám a je mi v zásadě buřt, co to bude za značku. Zatím ale E220CDI slouží dobře a tak jsem se rozhod, že jí dojezdím. Co se víkendovek týče, tak mě berou stará auta. Obecně čím starší, tím líp. No nechám si mou W124 300E-24, kterou budu opečovávat...W124 není nijak vzácný auto, není to nijak rychlý auto a většina z nich zatím nemá nárok na veteránskou atestaci. Ale váže mě k ní nostalgie a věci, které už nikdy nezažiju... Jo a D-Fense čtu taky...dá se říct denně. Monique: Já bych třeba s automatem problém neměl. Vím, že tahle generace automatů není na úrovni dnešních 8 a 9 kvaltů...ale uměl bych s tím žít. |