Tak jsem se konečně dočkal Sviště. Baví mě to jak na motorce, tzn. nejlépe každý den vyjížďka na okrsky do zatáček.
Samozřejmě nic není dokonalé: otáčkoměr ukazuje stejné otáčky jak u Bouriho, takže proměřuje. U stěračů proběhlo katování kostů... takže působí trochu čínsky, funkce taky není úplně 100%, pokud chci jednou setřít a nepodržím páčku malinko déle, tak se posunou jen kousek a zastaví se
. U zadní části byli designéři ve formě, o to víc utrpěl výhled dozadu do stran při couvání, nicméně zrcátka tento problém vyřeší. Xenóny jsou pěkný, ale vypalovat je na denní svícení mi nepřijde jako nejšťastnější řešení, obvzlášť když nižší verze má LED denní svícení.
Pak drobností, které jsou pouze o zvyku jako elektrický posilovač, bezklíčkové startování (pořád strkám klíč pod volant), obrácené ovládání stěračů (Japonci?), dráha brzdového pedálu (jsem zvyklej na mírnější nástup, což u motorky nemám rád, ale u auta mi to vyhovuje
, asi je to tím, že na motorce skoro vše ubrzdím motorem a jen když je nejhůř tak šáhnu po brzdě).
Nakonec pár zbytečností: Úchylný rádce řazení, který doporučuje točivou atmosféru podtáčet, zlatá ekologie. Tempomat mi k autu tohoto ražení nesedí, ale proti gustu...
Generační rozdíl je znát, jen si nejsem jist, jestli je to ve všem výhra.
Ve výsledku je vše zapomenuto a odpuštěno poté co člověk projede pár zatáček, které dokáží vykouzlit úsměv na tváři. Ještě jsem zvědav na spotřebu, 5.5l/100km mi přijde jak z říše snů a reálná bude minimálně o 0.5l výš, což i tak není špatné vzhledem k tomu co auta nabízí řidiči. Motor s kratšími převody, dobrým podvozkem a nízkou hmotností je simply radost ze svezení.
Foto ze salónu při předání.