Příspěvků: 3 385
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
V rámci pokusů jsem si vzal starší obrázek s poníky (viz. předchozí příspěvek), který byl kreslený perem na bílý papír a digitálně vybarven, ale nebyl zrovna moc hezký, a pokusil se ho vylepšit (podle mého názoru). Není to sice nic, jak mnozí dělají "co jsem nakreslil před 10 lety a jak jsem to nakreslil dneska", spíš takový pokus, jak by to mohlo vypadat pro představu. Takže, trocha té recyklace starší tvorby:
Příspěvků: 3 385
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
18.01.2016, 09:56
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 18.01.2016, 09:57 uživatelem Martin. Edited 2 times in total.)
Tak tu máme poslední reference na obličeje pocházející z medvídků. Jako některé předchozí pokusy, i tento je zakončen vlastním testem (spíš taková rychlokvaška). Jak jsem si uvědomil, i přes velmi obsáhlé reference (9 obrázků) tam nejsou myslím úplně všechny obličeje (sick, cry, atd.).
Příspěvků: 3 385
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
25.01.2016, 19:33
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 25.01.2016, 19:57 uživatelem Martin. Edited 1 time in total.)
Tak tu máme první lepší experiment.. načmáral jsem si další eskadru postaviček, nutno říct, ne zrovna moc dobře, zvlášť Lady má divnou hlavu, ale to klidně svedu na špatný původní můj obrázek (navíc je v jiném úhlu než byla, takže jsem byl nucen trochu improvizovat). Schválně jsem ani negumoval pomocné čáry a šoupl to rovnou do scanneru.
Obrázek jsem pročistil funkcí Gamma, Blur, Sharpen, Contrast a Despeckle. Vybarvení bylo klasickou plechovkou, pozadí je obyč.textura, vnější šedé kontury přidala funkce Chisel (jak se tomu říká jinde nevím, takhle to je nazvané z Paint Shop Pro - případně funguje samozřejmě i inverzně, tj. dovnitř).
I když jsem pracoval se 4 vyšším rozlišení, moc nepomohlo, že ty kontury nebyly moc ostré (zřejmě by to chtělo jinou pastelku a nebo příště použít spíš fixku), takže po ztenčení funkcí Dilate byly trochu okousané.
Tudíž je tam stále takový ten umělohmotný výraz.
A nebo to je tím, že jsem si pak trochu hrál s barvami.. Původně to totiž vypadalo takto:
http://elfman83ml.deviantart.com/art/Alt...-586674218
Příspěvků: 3 385
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
Tuhle mě napadl takový nápad, že bych mohl vytvořit souhrn výrazů tváří. Začal jsem si dělat tabulku na papír. Nejdřív pár úst, pár tvarů očí a obočí. Jenže, když jsem chtěl udělat všechny kombinace obočí na všechny tvary očí, vznikl problém (příliš mnoho kombinací, byť ne všechny budou samozřejmě dávat smysl). No a teď si představte, že každé obočí může být jiné, navíc jinak vysoko, a samozřejmě, oční bulvy se mohou pohybovat přinejmenším do 9 různých pozic (a to i nezávisle na sobě .
To by byla blbost to dělat ručně. Pak mne napadla spásná myšlenka - použít svůj program BMPwork (pokud se ptáte, kde je slíbené GUI, tak se omlouvám, ale jeho komplexní návrh trval déle než jsem myslel, a navíc jsem se rozhodl, že dělat kreslící program, když sám ještě neumím ani pořádně kreslit, a tudíž nemám představu, co všechno a jak bych od něj vlastně vyžadoval, rozhodl jsem se ho na chvíli (odhadem tak ještě rok dva) odložit, než se zdokonalím). No jo, jenže když máte k dispozici PC, tak se můžete nesmírně rozjet. Na papír jsem si nakreslil různé oči, ústa, atd. viz zde:
a pak si napsal skript, přes který bude program běžet. Můžete ho najít zde: http://elfman83ml.deviantart.com/art/Fac...-589482314
Ale napadlo by vás, kolik to je kombinací? Vezměte si třeba jen počet obočí (umocněné, protože máme dvě strany) krát počet držek. A jsme přes 8 tisíc! A pokud by 1 takový obličej měl pak 72x72 pixelů, asi si umíte spočítat, kolik to bude MB Ale tím nekončíme. Teď to vynásobte počtem tvarů očí, kterých je tak do 15. OK, to není moc, ale každé obočí může být různě vysoko. I kdyby to byly jen 3 pozice, už zase násobíme 9x. A teď si vezměte oční bulvy. Pokud bychom udělali jen 3 druhy (zúžené/rozšířené zorničky), stále nás ještě čeká kromě středové pozice i 8 okolních, a abychom to zkomplikovali, každé oko nezávisle na sobě pro různé derpy výrazy. Nebudu Vás napínat, jsou to stovky milionů kombinací
Ani já nejsem takový cvok, takže jsem si vytvořil jen několik tabulek:
A pak jsem skript přepsal do podoby náhodného generátoru zde: http://elfman83ml.deviantart.com/art/Ran...-589482390 a světe div se, ono to dokonce i dává smysl Tato animace zachycuje několik set náhodně vygenerovaných xichtů:
Toto také fachčí X krát rychleji než tabulková verze
Je poněkud smutné, když kdejaký debilní sotware dokáže vytvořit bohatší výrazy tváří než sám jeho autor..
Příspěvků: 3 385
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
22.02.2016, 19:25
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 22.02.2016, 20:02 uživatelem Martin. Edited 1 time in total.)
Máme tu další offtopic.. už bych měl začít dělat ani něco užitečného..
Kdysi, a není to tak dávno, tu v jednom vlákně padla myšlenka na podzemní dům. Jelikož si s ní už několik let hraji, řekl jsem si, že by bylo fajn jí konečně dodělat. Tak je to tady:
Veškeré informace (v angličtině) jsou zde: http://elfman83ml.deviantart.com/art/Und...-592436278
Stručně, je to jen takový koncept, co by se dalo postavit a za kolik v našich podmínkách. Kdyby se do toho někdo chtěl pustit, rozhodně by to musel vidět nějaký architekt a hlavně statik (kdo ví, třeba by to vyšlo i levněji - ten dům jsem obalil betonem jak jaderný reaktor v Černobylu a dost možná zbytečně). Nejspíš by nad tím spráskl ruce a utekl (nebo si pomyslel něco o debilovi).
Tl;Dr je proti tomu krátké jako večerníček Mno, ale kdybyste měli holý zadek (a dva a půl mega v kapse), tak můžete postavit 200m2 podzemní sídlo (modulární atomový kryt se dá údajně pořídit do $50 tisíc) . Byla to taková výzva, zda se vejdu do 100 tisíc dolarů se vším všudy (je to asi tak 50% ceny prázdného většího bytu v centru Prahy nebo za to postavíte s firmou hezký pasivní 5+1 domek kousek od Prahy).
Prostě je to taková blbost, mno. Jak se zahrabat pod zem svépomocí (kromě betonu, dělat přes 200 kubíků míchačkou by nedělal ani ten největší šetřílek).
Příspěvků: 2 047
Registrován od: Oct 2014
Hodnocení:
80
"Ale já jsem nevyrostla ve stodole. Jen jsem se tam narodila a prožila většinu dětství." Applejack
Moje literární tvorba
Love and Tolerate
Příspěvků: 3 385
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
Hm... asi bych si mohl založit vlákno s MLP videi. Začínají se nějak množit.. když čurbes, tak splachovací.. ale moc tam toho nebude
Tentokrát to jsou poníci, ale ne obrázky. Mé první PMV (a když nepočítám moje "tunelujte, tunelujte", tak i první lepší music-video vůbec). Proč vzniklo? Protože ta hudba si o to říká, a protože mne to prostě napadlo. A protože jsem doteď ještě pony music video nedělal.. takže ho mám a nejspíš bude asi poslední (pokud nevymyslím něco lepšího).
Občas tam hapruje časování, ale u některých momentů se mi nepovedlo provázat změny v obraze s hudbou, ani při vícenásobném zkoušení dopředu i dozadu.. alespoň cenná zkušenost.
Příspěvků: 3 385
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
Druhá série postaviček, co mne provázely při učení.
Tentokrát jsem použil po náčrtu tužkou rovnou fixku, a musím říct, nelíbilo se mi to. Pastelka mi dává mnohem větší volnost, a hlavně možnost alespoň částečně doladit, když něco při obtahování pohnojím.
Zase šlo o digitální vybarvení. Tentokrát už se stíny a odlesky, které mi nikdy snad pořádně nešly. Zde jsem zkusil ostré (tvrdé) a jemné (měkké) stíny. Některé z nich v mém podání moc nedávají smysl (kvůli prostorovosti), nehledě na to, že než jsem pořádně přišel na to, jak je udělat a kterým nástrojem, vypadají některé jako mazanice a fleky. O zdroji světla ani nemluvě.
Nejlépe se asi povedl drak (protože je tmavý), a ten hnědo-červený medvídek. Ani nohy Nanami nejsou k zahození Až na to koleno! Ale anatomie lidí mi dá ještě nějaký ten čas zabrat. Hlavně proporce hlav. Kim konkuruje sově nehledě na velikost. Vlčice má děsně nesouměrnou hlavu (i tak zatím nejlepší psovitá, co jsem stvořil), Twilight zase blbě hřívu, Elise má korunku nakřivo a nejspíš obráceně palce (pokud to není část dlaně, prase by se v tom vyznalo). A oblečení prostě nesedí, jak by mělo.
Ale co, nebojte se experimentovat. Maximálně se to nepovede Třeba u Elisy jsem chtěl udělat něco na způsob mírné úklony (nejspíš to dělají ty krátké nohy/chybějící pas). Snad příště (bude to chtít vymýšlet šílené pózy, které budu moci zvorat a tak se sám sebe hrozit). Takhle to dopadá, když kreslíte (skoro) bez reference, a neumíte si řádně načrtnout všechno dopředu.
Vlasy a srst je uživatelským štětcem (hromada teček), resp. nástrojem rozmazání. Odlesky jsou klasické přičítání bílé. Šaty Elisy jsou také mým vlastním štětcem (větší body náhodně plácnuté s různým krytím).
Chce to ještě nějak vylepšit kontury (možná nedávat černé, ale světlejší).
Zrnění je v obrázku záměrně, protože jinak to vypadalo tak nějak uměle (chybí mi ta textura papíru).
No, tak teď když víte, co je tam špatně, se můžete konečně na ten humáč podívat
Příspěvků: 2 047
Registrován od: Oct 2014
Hodnocení:
80
ja nevim covece, me se zas tenhle "humac" jak to nazyvas libi vic nez pastelka, ale drak je paradani
"Ale já jsem nevyrostla ve stodole. Jen jsem se tam narodila a prožila většinu dětství." Applejack
Moje literární tvorba
Love and Tolerate
Příspěvků: 3 385
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
02.03.2016, 15:50
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 02.03.2016, 16:03 uživatelem Martin. Edited 3 times in total.)
No, uznej sám, že to stínování ve tvářích je příšerné.. Takový "burn" je pro to myslím vhodnější:
ale jen pro tváře. Zase to odnesl zbytek.. jediná vlčice a hnědý medvídek.. těm je to fuk
Pastelky se mi teda líbí víc, i když se s nimi možná nedá dostáhnout čistých výsledků snadno, zase to nevypadá tak .. nevím, prostě digitální kresba musí být fakt super, aby se mi líbila, což toto není. U klasické kresby mám laťku o hodně nižší.
|