Příspěvků: 3 386
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
Mám jistý seznam věcí, které bych chtěl udělat (hm, už jsem asi fakt jako Twilight ) a toto logo bylo jedno z těch, které se týkají kreslení.
Představoval jsem si ho sice trochu jinak, ale nakonec nejsem úplně nespokojený v výsledkem. S barvou trávy jsem si nevěděl moc rady (mohla být spíš víc do žluta a ne tak sytá, ale nakonec jsem zůstal do sytějších barev). Původně jsem neměl v plánu vůbec dělat pozadí, ale přišlo mi to tak nějak chudé (postavy na čistou plochu jakoby nesedly)
Není to pixel art, šum jsem přidal jako maskovací efekt ne moc dobrého provedení, byť uznávám, že na obloze by možná být nemusel (jen mi to připomínalo takovou tu VHS kvalitu, na kterou jsem zvyklý, a když to někdo umí napodobit dobře, moc se mi to líbí - což není zrovna můj případ).
Všechny postavy jsem kreslil v mnohem vyšším rozlišení, a po vybarvení a vystínování je zmenšil, čímž se zakrývají mnohé nedostatky u tahů tabletem.
3D písmena jako jediná lze považovat za menší podvod, protože byť jsou rovněž kreslená a vybarvená ručně (tentokrát pomocí bézierových křivek), používal jsem jako referenční podklad výstup z programu Simply3D kvůli perspektivě (velmi starý freewarový počin, připomíná to velmi osekanou Cinemu4D).
Postavy naštěstí už zvládám sám, byť si nepamatuji přesně jak vypadají (styl), takže jsem potřeboval vidět alespoň nějaký příklad, zvlášť pro Sea Ponies z filmu, poněvadž jsem ten film ještě neviděl. Že to nakonec je zrovna AJ je proto, že všechny ostatní pozice jsem už na ostatních generacích zaplnil (máme tu Posey, která zastupuje z FIM Fluttershy, Patch a Firefly je tu místo RD, Twilight je sama za sebe, atd.). V tomto jsem v umělecké rovině tak trochu jako Adolf, který uměl spíš lépe "kopírovat" než kreslit něco vlastního (řeknu to takhle: co bych za to dal, umět malovat alespoň tolik, jako Hitler - no, mohl bych se třeba víc snažit, to je fakt ).
https://elfman83ml.deviantart.com/art/Wo...-730710828
Celkem jsem si poradil i s lidskou anatomií, ale nezvládl jsem moc křídla, zvlášť pokud jde o ta zakrytá (dál od nás), což jsem si uvědomil celkem pozdě.
Osobně nejvíc se mi líbila práce na Firefly a SweetieBelle, což nejspíš odráží i jejich dynamičtější póza.
Příspěvků: 432
Registrován od: Sep 2014
Hodnocení:
52
Nebuď na sebe zas tak moc přísný, pokud vím, kreslíš rekreačně a pro radost, navíc tohle logo není vůbec špatné, jak už jsem se vyjádřil jinde. Ohledně toho šumu, máš pravdu, působí to na mě takovou tou VHS kvalitou (i barevně), což ve mně vyvolalo docela nostalgii. :)
"Všechny postavy jsem kreslil v mnohem vyšším rozlišení, a po vybarvení a vystínování je zmenšil, čímž se zakrývají mnohé nedostatky u tahů tabletem."
Jo, to dělám běžně, všechny moje obrázky/malby jsou okolo 6000 * 5000 px, když na nich pracuji, ale ve finále obrázky smrsknu na čtvrtinu a hned všechno vypadá lépe bez dřiny navíc. :D
"3D písmena jako jediná lze považovat za menší podvod"
Blbost, žádnej podvod, přinejhorším berlička, ale pokud ti to pomůže a nikdo nepřichází k újmě (tracing cizích obrázků atd.), nevidím v tom nic zlého.
"...ale nezvládl jsem moc křídla, zvlášť pokud jde o ta zakrytá (dál od nás)..."
No, představit si křídla v prostoru a pak je správně nakreslit, to třeba já osobně moc nezvládám. Navíc to můžeš vždycky zdůvodnit, že poník nemá křídla v rovině, ale že s každým dělá něco jiného.
"Don't cry because it's over, smile because it happened."
"Kdo tě jednou v srdci měl, ten nezapomene, i kdyby chtěl..."
Příspěvků: 3 386
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
15.02.2018, 15:14
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 15.02.2018, 15:25 uživatelem Martin. Edited 1 time in total.)
Přísný? heh? No, asi budu muset zapracovat víc na stylu sebechvály, aby to bylo lépe poznat
V tomto případě to bylo možná i víc pixelů (musel bych si doma někde vyhrabat pracovní skeč), nicméně znám lidi, co dělají rovnou právě třeba ten pixel art (a to dost komplexní, třeba krajiny) a to je pro mne vyšší inspirační level umění.
Tak na tracing cizích obrázků/vektorů bych teď nebyl už moc hrdý, ale pravda, takhle jsem "podváděl" i když jsem maloval animaci Twilight (jako podklad jsem měl model ze svého programu).
Tu výmluvu o natočených křídlech v prostoru jsem měl připravenou Asi bych si na ně také měl vymyslet nějakou berličku.
Díky za pochvalu, četl jsem..
Příspěvků: 3 386
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
Tak snad zase obnovím zájem o kreslení (teď mi to dost nabourala znovunalezená láska ke čtení - čtu prakticky každou technickou blbost ).
Prozatím jen černobíle (je to rychlejší, a barvy nejsou můj kamarád). Snad se časem vypracuji tak, abych mohl kreslit i velké detailní postavy digitálně bez nutnosti kresbu 10x zmenšit, aby nebyly znát moc chyby
Komu vadilo pixelování v logu, může se pokochat původními (byť zmenšenými) daty a možná pochopí, proč tam je
https://elfman83ml.deviantart.com/art/Br...-731717074
A na to ostatní si najdu nějakou berličku (ostatně, jakožto bývalému staviteli úrovní pro Dooma přichází v úvahu si udělat třeba místnost v DCK editoru, pak spustit hru Doom, típnout obrazovku, a hned mám skvělou šablonku pro izometrický 3D obraz).
Podle plánu bych chtěl namalovat jeden zvířátkový komix, tak jsem si připravil manekýna (tento je z mého programu DrawingByBones, ale můžete použít i třeba Cinemu4D).
Urychlí mi přípravu, protože si připravím všechny scény jakoby rozpohybované, v bitmapovém editoru (třeba Paint Shop Pro, GIMP, atd.) případně zmenším manekýny podle výšky postav, umístím do jednotlivých políček, vytisknu si na to 1 až 2 papíry zrcadlově (případně kdo má volný další LCD/CRT monitor s velkým jasem, nemusí ani plýtvat papíry a může to kreslit přímo z něj, což není zatím můj případ), a skrze podsvícenou desku z plexiskla přes to nakreslím tužkou už finální postavy (což mi jde lépe než tabletem), přeskenuji to zpátky do počítače, a nějak to upravím (to si ještě musím promyslet)..
Tento hrůzný manekýn se pochopitelně dá upravit (byť můj program nemá implentováno moc možností - min. bych si uměl představit třeba jednoduchou rotaci v prostoru, což by nebylo tak těžké, ale nechci se už v této staré verzi hrabat), takže není problém zmenšit boky pro mužskou postavu, zvětšit hrudník na výšku, či zrcadlit hlavu, pokud by se naklonila jiným směrem.. schválně, jestli to s ním bude lepší.
Umím si představit ale i jinou berličku, třeba nějaká hračka s pohyblivými klouby, kterou si nastavíte jak potřebujete, nafotíte do PC jako podklad a přes to můžete nakreslit vaši postavičku.
Příspěvků: 3 386
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
Tentokrát budu (zase) dost Off Topic a nepůjde o poníky (i když.. furry jako furry ).
Chocholoušek by měl asi radost. Nevím, kam na tyhle blbý nápady chodím. Ale měl jsem to v plánu, tak jsem to udělal (už budu asi fakt tak trochu jako Twilight Sparkle).
Tuto metodu jsem "objevil" kdysi "dávno", kdy jsem si jí jen trochu zkusil (mimo jiné na Rarity) a tehdy asi vznikl onen plán, který kombinuje moji celkem obstojnou schopnost rychlokresby tužkou a neschopnost analogově (pastelkami) pořádně něco vybarvit tak, aby to prošlo i skrze digitalizaci
Fáze číslo jedna bylo vytvoření si sekvence obrázků pomocí manekýna. Je to menší berlička, ale vzhledem k tomu, že jak postavička, tak program, ve kterém vznikla, je čistě mé dílo, nelze ani pípnout
Následně jsem si obrázky vytiskl na klasický A4 papír do tiskárny (jmenovitě na tři), přes plexisklo prosvítil a na rubovou stranu perem nakreslil vše, co bylo třeba (což v postatě vyžadovalo jet na "první dobrou", protože propiska se blbě opravuje). Vybarveno to bylo akvarelami, včetně dokreslení černých kontur a jednoduchých stínů, kde to bylo třeba, ale bez použití vody.
To se následně zdigitalizovalo, kde jsem si nacvičil, jak by to asi mohlo dál pokračovat, což zahrnuje jen a pouze nástroj Retouch-Smudge, kde v postatě malujete jakoby štětcem, ale nemusíte ho namáčet do barvy (ta už je nanesená na "plátně").
No a výsledek vidíte zde:
Stínování jsem udělal černým sprejem a odlesky přes Dodge vrstvu (bílý sprej, ale jedná se v podstatě o rozmazaný štětec s nízkým krytím).
Jakmile bylo bylo hotovo, byl obrázek "dočištěn" pomocí filtrů (hlavně kvůli ostřejším hranám), např.: Resize, Edge Enhance, Unsharp Mask, Add Noise, Texture a přidání více žluté, abych eliminoval syté barvy (zelenou).
Následně jsem podle mřížky obrázky ořezal do obdélníků a překryl rámečky.
Nevím, zda má cenu vysvětlovat, o co v obrázku jde, protože byste nejspíš museli znát nejen daný seriál, ale k tomu i český dabing a ještě komixy.
Možná příště udělám něco s Bambim, abych byl On Topic [spoiler: Srnka jako srnka]
Příspěvků: 3 386
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
18.05.2018, 09:25
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 18.05.2018, 12:13 uživatelem Martin. Edited 1 time in total.)
Jsem si tak projížděl kresby za poslední půl rok, možná rok, a řekl jsem si, že některé jsou dost pěkné na experimentování. A když už jsem zkusil něco se Sonicem, proč ne s poníky?
A výsledek je zde:
(nevím proč, ale doma na CRT je to ostré, v práci na LED rozmázlé, tak jak to u vás nevím )
Je to kombinace ruční kresby, kterou dokážu frkat celkem rychle (pokud mám zrovna dost rychlou ruku, konstrukci postavičky provede mozek a já ji musím jen rychle překreslit z paměti na papír - když to nestihnu, tak je problém ), a následné digitální práce, která, přiznejme si, v mém podání dává lepší barvy a plošky.
Prakticky šlo jen o nafocení kreseb do počítače, odmazání okolí, trochu upravení jasu, do spodní vrstvy naplácat barvy (dával jsem je náhodně co se mi líbilo, bez nějakých tabulek komplementárních nesmyslů atd.), následně přidat trochu žluté, pomocí masky odmazat co přesahuje, a spojit vrsty skrze Násobení.
Pak přichází na řadu můj oblíbený nástroj - Smudge. A pochopitelně také vrstva Dodge pro odlesky. Stíny jsem udělal sprejem přímo do vrstvy s uzamčenou průhledností (tentokrát nikoliv černý, ale trochu do modra). A z toho, co vyjde, si už jen trochu pohrát s filtry pro vyšší ostrost, atd.
Toto byl jen takový momentální nápad, a kupodivu nezabral víc jak 2 hodinky (+ asi půlhodina na očištení obrázků od okolí po nafocení). Stínování jsem nějak moc neřešil.
Jinak jsem se pouze ohlédl zpět a zkritizoval si poslední obrázek
A připravuji si data pro animaci, kde bych rád rozpohyboval Bambiho (toho ještě musím nakreslit) v podobně laděném stylu jako byli tito poníci..
Objekty (sprity) jsou zpracované tak trochu halabala, protože stejně pak ve výsledku nebudou moc vidět..
Příspěvků: 3 386
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
S posledními poníky jsem zkusil ještě jeden pokus, a to vtlačit kresleného poníka do fotky, kterou jsem předtím upravil, aby spíš připomínala jednodušší kresbu. No, je to první pokus
A zde už máme první pracovní verze animace. Nejprve jsem musel vytvořit sprity pro Bambiho:
a z nich následně udělat model. Rovnou se už také vytváří první část animace ještě bez něj. Zkrátka se pokouším vytřískat z primitivního programu co se dá:
Animovat Bambiho asi nebude žádná sranda, protože jsem si v rámci jeho výrazových prostředků udělal takových částí obličeje, že se z toho asi pak zblázním
Jak vypadá zatím první část animace (ještě není ručně vyčištěná, tj. některé části budu překreslovat). Zvuk dodám později:
Kdyby někoho zajímal skript pro BMPwork, který animaci vytvořil (použity byly 3 klíčové snímky z Drawing by Bones, a i-snímky počítal InFrames), tak zde:
https://elfman83ml.deviantart.com/art/An...-750468979
Animace Bambiho je velmi podobná (v mém podání) poníkům z FIM (anatomie srnky), tak uvidíme, co z toho vzejde.
Příspěvků: 805
Registrován od: Jan 2018
Hodnocení:
43
Jsem zvědav jak to dopadne
Gun Pony
But where are you, I need you here, Though things won't be the same I fear, You'll see what's left of me, It's not enough to give it all
Příspěvků: 3 386
Registrován od: Oct 2011
Hodnocení:
76
Vítej v klubu Nejspíš trochu jinak, než si autor představuje..
Příspěvků: 548
Registrován od: Nov 2015
Hodnocení:
11
Moc se mi líbí ten "poník vtlačen ve fotce", jako živej!
Osobně se na výsledek té animace moc těším, držím palce!
|