Už ze zadání je teda jasné, že to je vlastně nerovnice, která zajišťuje kreslení bitmapy ze vstupních dat.
Ale mě by zajímalo, jestli je to nejjednodušší nerovnice, která něco podobného dělá? Tj. zda nejde tento "grafický plotter" napsat jinak?
Totiž, na dekódování bitmapového údaje, klidně i přepsaného do jednoho mnohabitového čísla (tj. namísto sekvence 8 pixelových bytů - 2^1680-1 by mělo zabrat oněch 543 desítkových číslic) by nemělo být (mimo matemattický zápis) mocninění vůbec třeba (je to vlastně 1D pixelové pole 0/1). Záporný mocnitel tam vlastně jen supluje 1/(x^n)
Nebo to tam celé jen nahrazuje chybějící funkci bitového posunu?
Matematicky jsem dost levý, vidím tam jedině, že funkce vlastně produkuje buď 0 nebo 1, a to se testuje proti 0.5, a pak samozřejmě ony souřadnce X a Y.
Věděl bych to napsat v programu, ale nerovnice se mi už dávno vykouřily z hlavy
bitmapa[x div 17, x mod 17] := (K shr X) and 1 pro X=<0;17*106-1>
nebo (bitmapa+((x shr 4)*16+x and 15))^ := (K shr X) and 1 ... pro případ, že by bitmapa neměla ošklivých 17 řádků, ale hezkých 16.
[spoiler:
(x shr 4)*16 se dá také zapsat jako (X and $fff0)]
A ano, četl jsem
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tupper%C5%...tlen.C3.AD
Takže mi postačí jen odpověď ano/ne.
Děkuji.
Čili by se celá nerovnice mohla přepsat do nějakého takovéhoto tvaru?:
1/2 < (K shr X) mod 2
mimo převodu X => [Y,X] což je vlastně jen Y*17+X resp. Y*16+X