Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Matematicky problem
#11
No tak já se asi hodím celý do spoileru, abych někomu nezkazil den. Rainbowlaugh

Jediná správná odpověď je 15. Tohle je typická chytáková úloha na přednosti matematických operací, a ano, násobení má přednost před sčítám / odečítáním, byť je až na konci zápisu. Kalkulačka v takových případech řešení naopak zatemní než aby ho osvětlila. A kdykoliv mi student řekne, že se v dnešní době kalkulaček přece učit počítat nemusí, dám mu příklad obdobného rázu.

A pokud vás to baví, mám pro vás obdobnou blbůstku. Pinkiesmile

4+6/3*2
Nikdy jsem neměl křídla, to hudba mě nutí létat...

Moje kanalizace na youtube.
Odpovědět
#12
Tak co se týče kalkulaček, tak některé to zvládají. Třeba ta moje spočítala že je to [spoiler: 15]. Ale když umí spočítat logaritmy a podobně, tak by bylo asi divné aby neuměla přednost operátorů. Rainbowlaugh
Two hearts, becoming one!
A bond that cannot be undone! Twilightsmile
Odpovědět
#13
Správná odpověď je [spoiler: 15 ]. Proč? Protože: [spoiler: To co násobíte je jenom 5*0 a né celá rovnice. ]

Aelipse je to 8? 6/3 dále * 2 a nakonec + 4

Odesláno z mého SHIELD Tablet
Fimfiction is love,
Fimfiction is life.
Odpovědět
#14
(16.10.2014, 10:56)Aelipse Napsal(a): A pokud vás to baví, mám pro vás obdobnou blbůstku. Pinkiesmile

4+6/3*2

Yep, baví Twilightsmile

V tomto případě je to jasně [spoiler: nejednoznačné zadání.] Protože [spoiler: násobení a dělení má stejnou prioritu.] Nicméně [spoiler: nepsaná konvence říká, že se takovéto operace zpracovávají zleva], tedy se dá říci, že výsledek je [spoiler: roven 8]. Tedy alespoň takhle si to pamatuju ze školy.

Takovýto příklad je přesně důvod, proč se [spoiler: tento zápis zlomků už nějakou dobu nepoužívá].
Princess Luna: Everypony has fears, Scootaloo. Everypony must face them in their own way. But they must be faced, or the nightmares will continue.

Rainbow Dash: It feels good to help others get something they always wanted but never had. Almost as good as getting it yourself.

The Last Rebel... still alive
Odpovědět
#15
Tak, ono bez editoru rovnic špatně rozlišíš jestli je to pod zlomkovou čarou celý nebo jen ta trojka. Ale kdyby to tam mělo být celý asi by to v takovém zápise bylo závorce. 4+6/(3*2). Pak by výsledek byl úplně jiný.
Two hearts, becoming one!
A bond that cannot be undone! Twilightsmile
Odpovědět
#16
Původní příklad:
Kdyby někdo přišel před moji matikářku s tímhle příkladem a tvářil by se, že je to těžký chyták, tak by ho asi seřvala...

Příklad od Aelipse:
Jak říká Jamis. Také nic těžkého.

PS: Byl jsem trochu zmatený, když jsem neviděl ve zdejších příkladech žádná písmena Rainbowlaugh
Odpovědět
#17
Stejne jako problem:
6/2(1+2) = 1 nebo 9

Nebo jiny priklad:
2/3^2 =

Bud to muzete pocitat jako:
6 / 2 ( 1 + 2 )
= 6 / 2 ( 3 )
= 6 / 6
= 1

Nebo treba:

6 / 2 ( 1 + 2 )
= 6 / 2 x 3
= 3 x 3
= 9

Jde o to, jak to zapises:
[Obrázek: maths%2Bproblem.JPG]
(kdybych v realu popisoval problem pomoci matematiky, tak bych to zapsal jednoznacne. takhle nejednoznacne by to zadny clovek v realu nezapsal a je to jen random priklad). Ten druhy zpusob bych pak zapsal jako: (6/2)(1+2)

Stejny jako: 2/3^2 =

2/3^2
= 2/6
= 1/3

nebo

2/3^2
= 0.666666666 ^ 2
= 4/9

Tenhle zapis je jasnejsi ne?
[Obrázek: power%2Bbracket.JPG]

At tak ci tak. Ten prvni priklad je klasicka prednost operaci, ucivo zakladni skoly.
Odpovědět
#18
(16.10.2014, 15:28)xsoft Napsal(a): 2/3^2
= 2/6
= 1/3

Od mojí matikářky bys dostal pohlavek Rainbowlaugh
Odpovědět
#19
Tak to pro nás, jakožto programátory, je zápis 6/2*(1+2) nebo 4+6/3*2 jednoznačně a nad slunce jasný Ajsmug
DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět
#20
Martin:
A co takhle se s tím podělit i s neprogramátorským zbytkem třídy? Twilightsmile
Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)