16.09.2013, 09:49
Já jezdím od 17 let, stejně už to je promlčené (to je tak, když Vám někdo dá řidičák "B" v šestnácti), celkově najeto asi 130.000 km.
Dobu "dělat ze sebe blbce za volantem" jsem si naštěstí odbyl během ročního kurzu autoškoly, takže s prvním autem to nebylo až tak strašné (když děláte autoškolu ve Felicii, tak vám pak stopětadváca lecos promine, tu rozejdete i pětku, zatímco Felda by vám zdechla).
Přestože výkon mých aut je vysoce nízký a prakticky stále stejný (Š125L 40.5 kW, Felicie 1.3 50 kW), tak dokud jsem si nekoupil současné auto (Picanto 1.1 48kW), tak jsem jezdil jak s hnojem. Teď z nějakého důvodu jezdím jako prase.
V obcích samozřejmě jezdím dle předpisů, ale na maximum možné rychlosti. Kdo projíždí kruháky pod 40 km/h je pro mne brzda. Mimo obec je to už horší, ale snažím se to držet pod stovkou. Neříkám, že když jsem na dálnici, a zvlášť v Německu, že nejedu přes 130 km/h, ale naštěstí je tam rezerva, protože tachometr přeměřuje 14 km při 150 km/h.
Policejní prohlídky jsem absolvoval za celý život asi jen 2 (jednu před asi 10 lety ve 4 ráno a druhou asi před 2 roky). Nehody jsem měl jen 2: jednou jsem nedobrzdil, ale protože to byla škodovka na škodovku, tak on měl kouli a já si jen vyklepal SPZ.. Vlastně se pan kolega ani obtěžoval zastavit a podívat se, jestli jsem mu něco neudělal. A druhou způsobil můj první zimní den s autem na přední náhon. Ta dopadla už hůř, ne teda pro mne.
Střet se zvířetem jsem zažil jen jednou, se srnkou a škodovkou 125L. Promáčknutý kov se spravit nepodařilo a zvíře, i když uteklo, asi pošlo. Sice jsem to ubrzdil na 30 km/h v době srážky, ale nedávám ji moc šancí
Poslední eskapáda, kdy jsem sjel s autem omylem z boční stráně, se kupodivu obešla jen s mírně promáčklým výfukem. Paradoxně to nebylo vlivem rychlé jízdy, vyhýbal jsem se v 5 km/h džuzně přes půlku silnice..
Pokuty jsem platil za život jen 3. Jednou za špatné parkování, pak za nedostatečné zastavení na stopce a pak za tu poslední nehodu (pořád lepší vyváznout ze škodou na blinkru za 300 kč a pokutou 1000 Kč, než se zdemolovaným celým bokem na Fabii a naštěstí se nikomu nic nestalo).
Celkově se asi mohu pochlubit, že mi řízení nedělá až na výjimky, kdy mám opravdu den blbec, žádné potíže. Kromě jízdy vlevo po ránu jsem si zatím poradil i s nástrahami Evropských velkoměst celkem slušně.
Nejvíc, co jsem kdy jel, bylo asi 170 km/h (tachometrových) v Německu.
Protože jsem šetřílek, tak co můžu, si na autě dělám sám (a protože jsem nechtěl platit za přezouvání kol 500 Kč, koupil jsem si za 6000 náhradní disky.. fakt logika).
Jinak zatím nemám potíže řídit prakticky všechno, od těžkopádného Mercedesu po dodávky typu Citroen Jumper. Pokud mi to ovšem někdo půjčí.
Dobu "dělat ze sebe blbce za volantem" jsem si naštěstí odbyl během ročního kurzu autoškoly, takže s prvním autem to nebylo až tak strašné (když děláte autoškolu ve Felicii, tak vám pak stopětadváca lecos promine, tu rozejdete i pětku, zatímco Felda by vám zdechla).
Přestože výkon mých aut je vysoce nízký a prakticky stále stejný (Š125L 40.5 kW, Felicie 1.3 50 kW), tak dokud jsem si nekoupil současné auto (Picanto 1.1 48kW), tak jsem jezdil jak s hnojem. Teď z nějakého důvodu jezdím jako prase.
V obcích samozřejmě jezdím dle předpisů, ale na maximum možné rychlosti. Kdo projíždí kruháky pod 40 km/h je pro mne brzda. Mimo obec je to už horší, ale snažím se to držet pod stovkou. Neříkám, že když jsem na dálnici, a zvlášť v Německu, že nejedu přes 130 km/h, ale naštěstí je tam rezerva, protože tachometr přeměřuje 14 km při 150 km/h.
Policejní prohlídky jsem absolvoval za celý život asi jen 2 (jednu před asi 10 lety ve 4 ráno a druhou asi před 2 roky). Nehody jsem měl jen 2: jednou jsem nedobrzdil, ale protože to byla škodovka na škodovku, tak on měl kouli a já si jen vyklepal SPZ.. Vlastně se pan kolega ani obtěžoval zastavit a podívat se, jestli jsem mu něco neudělal. A druhou způsobil můj první zimní den s autem na přední náhon. Ta dopadla už hůř, ne teda pro mne.
Střet se zvířetem jsem zažil jen jednou, se srnkou a škodovkou 125L. Promáčknutý kov se spravit nepodařilo a zvíře, i když uteklo, asi pošlo. Sice jsem to ubrzdil na 30 km/h v době srážky, ale nedávám ji moc šancí
Poslední eskapáda, kdy jsem sjel s autem omylem z boční stráně, se kupodivu obešla jen s mírně promáčklým výfukem. Paradoxně to nebylo vlivem rychlé jízdy, vyhýbal jsem se v 5 km/h džuzně přes půlku silnice..
Pokuty jsem platil za život jen 3. Jednou za špatné parkování, pak za nedostatečné zastavení na stopce a pak za tu poslední nehodu (pořád lepší vyváznout ze škodou na blinkru za 300 kč a pokutou 1000 Kč, než se zdemolovaným celým bokem na Fabii a naštěstí se nikomu nic nestalo).
Celkově se asi mohu pochlubit, že mi řízení nedělá až na výjimky, kdy mám opravdu den blbec, žádné potíže. Kromě jízdy vlevo po ránu jsem si zatím poradil i s nástrahami Evropských velkoměst celkem slušně.
Nejvíc, co jsem kdy jel, bylo asi 170 km/h (tachometrových) v Německu.
Protože jsem šetřílek, tak co můžu, si na autě dělám sám (a protože jsem nechtěl platit za přezouvání kol 500 Kč, koupil jsem si za 6000 náhradní disky.. fakt logika).
Jinak zatím nemám potíže řídit prakticky všechno, od těžkopádného Mercedesu po dodávky typu Citroen Jumper. Pokud mi to ovšem někdo půjčí.