17.08.2014, 00:34
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 17.08.2014, 20:47 uživatelem Luna May. Edited 12 times in total.)
Rozhodla jsem se napsat příspěvek o vydělávání peněz na internetu. Metody, které zmíním nejsou pro všechny, ale věřím, že se tímto příspěvkem alespoň někdo inspiruje. Píšu to z důvodu, že jsem slyšela o tom, jak lidi nemají moc peněz. Peníze se ovšem dají velmi lehce vydělat, to, co je ovšem těžké je zjistit jak na to.
Složitost budu vyjadřovat hvězdičkami:
Dropshippingový E-shop *****
Začnu tím nejtěžším, ale potencionálně velmi výdělečeným. Dropshippingový e-shop se se liší od klasického e-shopu jednou výhodou. Nemusíte držet sklad a produkt kupujete, až si u vás zákazník vytvoří objednávku. Můžete tedy začít s poměrně nízkým kapitálem.
Abyste získali objednávky, nemůžete mít tzv. "krabicový e-shop" – jedná se o pronajatý e-shop s minimálními úpravami (e-shop za cca 500Kč/měsíčně s přednastavenou šablonou) . Konkurence vás převálcuje, protože bude mít lépe personalitozovaný e-shop . V tomto článku se pokusím napsat kraťoučký návod jak vytvořit dropshippingový e-shop tak, aby fungoval.
Co vás to bude stát:
Doporučuji Vám nejprve zauvažovat nad tím, jaké produkty znáte a nejlépe, jaké sami používáte. Pro zjištění toho, zda se produkty reálně vyhledávají můžete použít nástroj Google AdWords.
Postup je zde následující:
V tomto dokumentu zjistíte, jaké klíčové slova se vyhledávají, v jakých měsících jsou trendy vyhledávání, jak je těžké je optimalizovat a na druhou stranu které mají největší potenciál k optimalizaci. Důležité je si uvědomit, že nemusíte být na první pozici u nejobecnějšího slova. Čím je vyhledávaný výraz specifičtější, tím přesněji člověk ví, co hledá a je více připraven to koupit.
V upraveném dokumentu jsem přidala/odebrala:
Doporučuji vyhledat si velkoobchody v ČR, případně obchody bez e-shopů, protože nebudete muset řešit CLO a máte je po ruce, kdyby byl problém.
Když už je máte vytipované, tak si sjednejte schůzku a vysvětlete jim, proč by s vámi měli spolupracovat.
Pro obchody bez e-shopů doporučuji následující argumenty:
3. Jak získat návštěvníky a zákazníky
Doporučuji napojit svůj e-shop co nejdříve na srovnávače zboží Heureka.cz a Zbozi.cz. Díky tomu budete mít zdroj návštěvníků, kteří k vám už přišli s rozhodnutím nakoupit. Zaplaťte si zde i kredit, díky kterému se vaše produkty budou zobrazovat přednostně - rozdíl mezi kumulativní cenou prokliku a marže na objednávce bude velmi hezká, takže se nebojte .
Pište a tvořte obsah. Tady máte pár tipů:
Pokud se chcete ponořit hlouběji do problematiky e-shopů, můžete si přečíst i tuto prezentaci.
Blogování **
Je vhodné pro lidi, kteří mají vyšší než průměrnou znalost o libovolném tématu. Tvrdá pravda ovšem je, že nebudete vydělávat spousty peněz hned a pokud nebudete psát v angličtině, tak se budete muset spokojit jen s menším přivýdělkem.
Co vás to bude stát:
Začínajícím bloggerům, kteří neumí kódovat (pracovat s html a css), doporučuji založit si svůj první blog na portále www.blogger.com. Je to služba, kterou vlastní Google můžete se do ni přihlásit i přes svůj emailový účet.
Po přihlášení si musíte svůj účet nastavit, vybrat si vzhled blogu a celkově vyplnit všechny pole, které vám Blogger poskyne. Pokud chcete průvodce, doporučuji si projít tento odkaz.
Monetizace blogu probíhá přes systém Google AdSense a blogger má je již s tímto systémem integrován, musíte ji jen zapnout.
Google AdSense vám přidá do obsahu blogu plochy, ve kterých se zobrazují reklamy a Google Vám začne vyplácet 68% z toho, kolik zaplatí vlastník reklamy za její prokliknutí nebo zobrazení. Ze zkušenosti se jeden proklik může pohybovat okolo 3 – 12Kč.
Kde ho rozšířit
Blog sám není samospásný a i když můžete získat návštěvnost pouhým psaním článků, proč se jen na to spoléhat? Sociální média jsou pro šíření blogu jak dělané
.
Twitter – I když píšete v češtině nebo slovenštině, založte si účet na Twitteru a sdílejte své příspěvky opatřené vhodnými tagy. Zvýšíte si tím šanci na získání nových návštěvníků a Google (nejsem si jistá, jak Seznam) bere v potaz odkazy ze sociálních médií.
Facebook – Velmi dobrá platforma pro komunikaci s čtenáři. Můžete se zde ptát na to, co by si chtěli abyste napsali, zjistit reakce na vaše články nebo i články dále rozvést doplňujícím obsahem. Facebook je nejnavštěvovanější sociální síť a může vám přivést spoustu čtenářů.
YouTube – Pokud budete mít jakýkoliv video obsah, doporučuji vám ho nahrát na YouTube (případně Vimeo, což je obdoba YouTube). YouTube je opět velmi dobrý zdroj návštěvnosti a videa na YouTube jsou v Google zvýrazněna oproti standardním výsledkům.
Kolik to bude vydělávat?
Čím déle udržujete blog a píšete kvalitní články, tím více budete vydělávat. Bohužel u blogů zapomeňte na rychlé peníze. Vydělávání na blogu s pomocí AdSense funguje následovně:
Krásný článek o realitě blogování najdete na online magazínu LifeHacker.
Tipy pro blogování
V případě zájmu napíšu
Složitost budu vyjadřovat hvězdičkami:
- * Nepotřebujete žádné znalosti
- ** Potřebujete být v něčem zdatní
- *** Potřebujete se něco naučit
- **** Potřebujete se hodně věcí naučit
- ***** Nejenom se musíte hodně věcí naučit, ale zaplatit i peníze
Dropshippingový E-shop *****
Začnu tím nejtěžším, ale potencionálně velmi výdělečeným. Dropshippingový e-shop se se liší od klasického e-shopu jednou výhodou. Nemusíte držet sklad a produkt kupujete, až si u vás zákazník vytvoří objednávku. Můžete tedy začít s poměrně nízkým kapitálem.
Abyste získali objednávky, nemůžete mít tzv. "krabicový e-shop" – jedná se o pronajatý e-shop s minimálními úpravami (e-shop za cca 500Kč/měsíčně s přednastavenou šablonou) . Konkurence vás převálcuje, protože bude mít lépe personalitozovaný e-shop . V tomto článku se pokusím napsat kraťoučký návod jak vytvořit dropshippingový e-shop tak, aby fungoval.
Co vás to bude stát:
- Hosting a doménu – cca 1 000Kč / rok (například od Wedos)
- Šablonu na e-shop – 950Kč za šablonu
- Čas na úpravu šablony, obvolání dodavatelů a domluvení spolupráce – odhadem jednorázově 20 hodin na spuštění e-shopu a další hodiny podle toho, jak moc se mu budete věnovat
- Budete muset mít znalost prodávaných produktů
- Nejlépe znát HTML, PHP, CSS a znát práci v grafických editorech (Photoshop, Gimp)
Doporučuji Vám nejprve zauvažovat nad tím, jaké produkty znáte a nejlépe, jaké sami používáte. Pro zjištění toho, zda se produkty reálně vyhledávají můžete použít nástroj Google AdWords.
Postup je zde následující:
- Vytvořte účet na Google AdWords
- V menu klkněte na možnosti -> Plánovač klíčových slov
- Na nové stránce, která se vám otevře zvolte "Vyhledat návrhy nových klíčových slov" a do pole "Produkt nebo služba" zadávejte klíčová slova, která se vztahují k produktům, které chcete prodávat, ale pozor, oddělte je čárkou a klikněte na "Získat návrhy."
- Zde zvolte lištu "Návrhy klíčových slov" a klikněte na tlačítko stáhnout.
- V pop-upu zvolte členění na statistiky podle měsíců a stáhne se Vám *.csv.
V tomto dokumentu zjistíte, jaké klíčové slova se vyhledávají, v jakých měsících jsou trendy vyhledávání, jak je těžké je optimalizovat a na druhou stranu které mají největší potenciál k optimalizaci. Důležité je si uvědomit, že nemusíte být na první pozici u nejobecnějšího slova. Čím je vyhledávaný výraz specifičtější, tím přesněji člověk ví, co hledá a je více připraven to koupit.
V upraveném dokumentu jsem přidala/odebrala:
- Odebrala jsem nepotřebné sloupce
- Přidala jsem sloupec Potenciál - průměrný počet měsíčních vyhledávání děleno konkurence
- Sečetla jsem vyhledávané výrazy dle měsíců
- Vytvořila jsem graf vyhledávanosti relavantních klíčových slov dle měsíců
Doporučuji vyhledat si velkoobchody v ČR, případně obchody bez e-shopů, protože nebudete muset řešit CLO a máte je po ruce, kdyby byl problém.
Když už je máte vytipované, tak si sjednejte schůzku a vysvětlete jim, proč by s vámi měli spolupracovat.
Pro obchody bez e-shopů doporučuji následující argumenty:
- Budeme vám dělat reklamu prodáváním vašich produktů
- Vy se s námi budete dělit jen o marži, je to jako byste dali slevu vašemu odběrateli
- Pokud máte problém s rozesíláním produktů "po jednom", domluvme se na tom, že při například při 5 objednávkách Vám zaplatíme za hodinu práce skladníka, který zabalí naše produkty do našich krabic a odešle je.
3. Jak získat návštěvníky a zákazníky
Doporučuji napojit svůj e-shop co nejdříve na srovnávače zboží Heureka.cz a Zbozi.cz. Díky tomu budete mít zdroj návštěvníků, kteří k vám už přišli s rozhodnutím nakoupit. Zaplaťte si zde i kredit, díky kterému se vaše produkty budou zobrazovat přednostně - rozdíl mezi kumulativní cenou prokliku a marže na objednávce bude velmi hezká, takže se nebojte .
Pište a tvořte obsah. Tady máte pár tipů:
- Natočte video o tom, jak se používá produkt a umístěte ho na YouTube s odkazem na vás.
- Napište článek o historii zahradničení, pokud prodáváte zahrádkářské potřeby.
Pokud máte zájem o další, koukněte se zde.
Pokud se chcete ponořit hlouběji do problematiky e-shopů, můžete si přečíst i tuto prezentaci.
Blogování **
Je vhodné pro lidi, kteří mají vyšší než průměrnou znalost o libovolném tématu. Tvrdá pravda ovšem je, že nebudete vydělávat spousty peněz hned a pokud nebudete psát v angličtině, tak se budete muset spokojit jen s menším přivýdělkem.
Co vás to bude stát:
- Čas – psaní článků je na dlouho
- Více než průměrnou znalost jakéhokoliv tématu, umíste šít plyšáky, máte znalost anime, dokážete vysvětlit matematiku? Blogujte o tom .
Začínajícím bloggerům, kteří neumí kódovat (pracovat s html a css), doporučuji založit si svůj první blog na portále www.blogger.com. Je to služba, kterou vlastní Google můžete se do ni přihlásit i přes svůj emailový účet.
Po přihlášení si musíte svůj účet nastavit, vybrat si vzhled blogu a celkově vyplnit všechny pole, které vám Blogger poskyne. Pokud chcete průvodce, doporučuji si projít tento odkaz.
Monetizace blogu probíhá přes systém Google AdSense a blogger má je již s tímto systémem integrován, musíte ji jen zapnout.
Google AdSense vám přidá do obsahu blogu plochy, ve kterých se zobrazují reklamy a Google Vám začne vyplácet 68% z toho, kolik zaplatí vlastník reklamy za její prokliknutí nebo zobrazení. Ze zkušenosti se jeden proklik může pohybovat okolo 3 – 12Kč.
Kde ho rozšířit
Blog sám není samospásný a i když můžete získat návštěvnost pouhým psaním článků, proč se jen na to spoléhat? Sociální média jsou pro šíření blogu jak dělané
.
Twitter – I když píšete v češtině nebo slovenštině, založte si účet na Twitteru a sdílejte své příspěvky opatřené vhodnými tagy. Zvýšíte si tím šanci na získání nových návštěvníků a Google (nejsem si jistá, jak Seznam) bere v potaz odkazy ze sociálních médií.
Facebook – Velmi dobrá platforma pro komunikaci s čtenáři. Můžete se zde ptát na to, co by si chtěli abyste napsali, zjistit reakce na vaše články nebo i články dále rozvést doplňujícím obsahem. Facebook je nejnavštěvovanější sociální síť a může vám přivést spoustu čtenářů.
YouTube – Pokud budete mít jakýkoliv video obsah, doporučuji vám ho nahrát na YouTube (případně Vimeo, což je obdoba YouTube). YouTube je opět velmi dobrý zdroj návštěvnosti a videa na YouTube jsou v Google zvýrazněna oproti standardním výsledkům.
Čím déle udržujete blog a píšete kvalitní články, tím více budete vydělávat. Bohužel u blogů zapomeňte na rychlé peníze. Vydělávání na blogu s pomocí AdSense funguje následovně:
- První den napíšete článek, získáte 200 nových čtenářů a dva z nich kliknou na reklamu – vyděláte10Kč.
- Druhý den napíšete další článek a situace se opakuje. 200 čtenářů a 10Kč, ale starý článek také navštíví několik lidí a jeden z nich klikne, tak vyděláte 5Kč. Dohromady máte v druhém dni 15 Kč.
Krásný článek o realitě blogování najdete na online magazínu LifeHacker.
Tipy pro blogování
- Pište periodicky, zvolte si dny k publikaci a těch se držte, čtenáři si na to zvyknou
- Napište si pár článků dopředu, budete se cítit příjemněji a nebude vás tlačit datum a čas publikace
- Pište tak, jak mluvíte, nehledejte v tom žádnou vědu
- Obohaťte články fotografiemi například z této stránky
V případě zájmu napíšu