Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Programování nové hry - hledá se výpomoc
#17
OT k tomu 2D.. Někdy udělat 2D hru je mnohem těžší než 3D hru.. protože dělat sprity je těžší než udělat nějaký primitivní 3D model a pak s ním programově hýbat.. Zase na druhou stranu, i 2D VGA může být efektivní a mnohé 3D hry mu nesahají ani po kolena..

http://www.youtube.com/watch?v=MnxQ97vKXZs

Dovolím si pro začátek trochu poradit.. (pár keců o ničem)

Pokud jde o tvorbu levelů, dle mého názoru se hezčí svět snadno dělá ve 2D editoru, než ve 3D.

Nebo 2D hra s 3D modely:

http://www.youtube.com/watch?v=v3F4sSkRBjs

Nic proti, ale přijde mi, že autor původní myšlenky ještě žádnou hru nedělal a teprve se učí, jak na to. To samozřejmě není špatné, ale jde o to, jakého výsledku chcete dosáhnout. Zatím to totiž podle mne směřuje k něčemu takovému: http://www.youtube.com/watch?v=XLnbIehkvP8 což je sice fajn, ale také zároveň nic moc (generování terénu je asi to nejjednodušší, co lze napsat). Jak vidíte, modely jsou primitivní a prostředí prázdné.

Doporučoval bych vám, za předpokladu, že už máte engine a editor (pokud ne, tak hodně štěstí, strávíte minimálně pár měsíců jen tím, že je budete psát), budete potřebovat hlavně grafiky a případně 3D modeláře. Možná to bude vypadat divně, ale hotová hra se dá ozvučit za víkend. Stejně tak, pokud bude už viditelně kvalitní hra, určitě se najde mnoho lidí, kteří do ní těch pár songů vytvoří. Pokud to hodláte pojmout ve stylu volného herního světa, tak bude třeba hromada level desingerů. Určitě vám hodně ulehčí práci, když využijete, nebo navrhnete level editor, který bude pracovat s půdorysem.

Srovnejte např. rychlost tvorby prostředí zde http://www.youtube.com/watch?v=GVOa33akx3Q (Doom) a v běžném 3D editoru.

Základem je samozřejmě koncepce. Nejdřív musíte vědět, jaký typ hry chcete dělat, kolik na to máte lidí, a podle toho se pak určí, jak bude hra vypadat. Neříkám, že není možné udělat 3D hru v jednom člověku, zvláště pokud využijete již hotové enginy a pokud má daný člověk skutečně motivaci a výdrž, ale 95% fanouškovských projektů se nikdy nedokončilo. Proč asi? Twilightoops Zkuste spíš nejdřív udělat minihru, kterou budete schopni dokončit během cca. měsíce/týdne, a pokud se to povede, už pak není problém ji rozšiřovat. Pokud zahájíte práci na megalomanském projektu (= něco, co je nad vaše nynější schopnosti), brzy vás to unaví a přestane bavit.. Vlastní zkušenost Twilightoops
DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět


Příspěvků v tématu
RE: Programování nové hry - hledá se výpomoc - od Martin - 10.10.2013, 19:03
RE: Programování nové hry - hledá se výpomoc - od KucadoLP - 14.01.2014, 23:12

Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)