04.11.2013, 22:37
Tak niečo o Zere a Wildcatu:
Z pohľadu jap. pilota: V rukách držím moderný dolnoplošník A6M2. Stroj je legendárny vďaka svojej obratnosti. V boji budem využívať manévrovacie schopnosti stroja, predovšetkým v horizontálnych zatáčkach. Stroj má hmotnosť 2,4 tony pri vzletovej hmotnosti. S rýchlosťou 533 km/h ho radím do priemeru. V boji si udržujem výšku, kde americké stroje (poväčšinou bez kompresora) nedosahujú také výkony. Zvlášť stúpavosť mi pomáha udržiavať v zatáčkach výšku. Vyhýbam sa útokom na pozemné ciele a úniku strmhlavým letom, pred nepriateľskými strojmi. Nemám pasívnu ochranu palivových nádrží a pilota. Stačí krátka dávka do stroja, ktorá môže mať katastrofálne následky. Ako čert krížu sa vyhýbam čelným útokom. V boji sa môžem spoliehať na silnú výzbroj explodujúcich 20 mm granátov krídelných kanónov. Na zacielenie kanónov používam 7,7 mm guľomety nad motorom. Výhoda výšky v boji nepomáha. Pri vysokých rýchlostiach je Zero neovladateľné a jeho chabejšia konštrukcia nezvláda vysoké rýchlosti. Prenasledovanie stroja v strmhlavom letu je nemožné a útoky z prevýšenia sú nepraktické. Snažím sa protivníka vlákať do manévrovácieho súboja, zvlášť pri nižších rýchlostiach, kde mám jednoznačnú prevahu. Stroj má zároveň dolet až 3000 km.
Z pohľadu ame. pilota: Stíhací stredoplošník F4F vznikol z kancelárií konštruktéra Grummana. Môj stroj je robustný a odolný. Hviezdicový motor vydrží priestrely valcov. Mám pancierovú ochranu pilota, a samosvorné nádrže. Výzbroj pozostáva z 4x Browningov M2, ktoré strieľajú mohutné 12,7 mm projektily. V boji zo Zerom si udržiavam rýchlosť. Životne dôležité sú útoky z prevýšenia, pri získaní veľkej rýchlosti a zasypať nepriateľský stroj mohutnou paľbou. Odpútavam sa strmhlavým letom, pričom jednak mám stroj vydržajúci veľké rýchlosti a zároveň si pri tých rýchlostiach udržuje stabilitu a ovladateľnosť. Nemá zmysel sa púšťať do manévrovacieho boja. Zvlášť, keď má lietadlo pri nižších rýchlostiach tendenciu sa preklopiť, alebo pádu po krídle. Dolet stroja je okolo 1300 km.
Z pohľadu jap. pilota: V rukách držím moderný dolnoplošník A6M2. Stroj je legendárny vďaka svojej obratnosti. V boji budem využívať manévrovacie schopnosti stroja, predovšetkým v horizontálnych zatáčkach. Stroj má hmotnosť 2,4 tony pri vzletovej hmotnosti. S rýchlosťou 533 km/h ho radím do priemeru. V boji si udržujem výšku, kde americké stroje (poväčšinou bez kompresora) nedosahujú také výkony. Zvlášť stúpavosť mi pomáha udržiavať v zatáčkach výšku. Vyhýbam sa útokom na pozemné ciele a úniku strmhlavým letom, pred nepriateľskými strojmi. Nemám pasívnu ochranu palivových nádrží a pilota. Stačí krátka dávka do stroja, ktorá môže mať katastrofálne následky. Ako čert krížu sa vyhýbam čelným útokom. V boji sa môžem spoliehať na silnú výzbroj explodujúcich 20 mm granátov krídelných kanónov. Na zacielenie kanónov používam 7,7 mm guľomety nad motorom. Výhoda výšky v boji nepomáha. Pri vysokých rýchlostiach je Zero neovladateľné a jeho chabejšia konštrukcia nezvláda vysoké rýchlosti. Prenasledovanie stroja v strmhlavom letu je nemožné a útoky z prevýšenia sú nepraktické. Snažím sa protivníka vlákať do manévrovácieho súboja, zvlášť pri nižších rýchlostiach, kde mám jednoznačnú prevahu. Stroj má zároveň dolet až 3000 km.
Z pohľadu ame. pilota: Stíhací stredoplošník F4F vznikol z kancelárií konštruktéra Grummana. Môj stroj je robustný a odolný. Hviezdicový motor vydrží priestrely valcov. Mám pancierovú ochranu pilota, a samosvorné nádrže. Výzbroj pozostáva z 4x Browningov M2, ktoré strieľajú mohutné 12,7 mm projektily. V boji zo Zerom si udržiavam rýchlosť. Životne dôležité sú útoky z prevýšenia, pri získaní veľkej rýchlosti a zasypať nepriateľský stroj mohutnou paľbou. Odpútavam sa strmhlavým letom, pričom jednak mám stroj vydržajúci veľké rýchlosti a zároveň si pri tých rýchlostiach udržuje stabilitu a ovladateľnosť. Nemá zmysel sa púšťať do manévrovacieho boja. Zvlášť, keď má lietadlo pri nižších rýchlostiach tendenciu sa preklopiť, alebo pádu po krídle. Dolet stroja je okolo 1300 km.