10.12.2013, 20:58
Možno nie som ten najkompetentnejší na túto odpoveď a v živote som nič s automatom neriadil, ale prečítal som o tom kvantum teórie, tak sa aspoň trochu pokúsim prispieť ![Twilightblush Twilightblush](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/twilightblush.png)
Ono totižto nie je automat ako automat. V základe môžme automaty rozdeliť na štyri skupiny:
- Klasické planétové s hydrodynamickým meničom
Niečo extra pre Martina:
-Dvojspojkové, DSG
-Plynulé (variátory)
Niektorý ľudia tvrdia, že DSGčka a Variátory sú v honbe za čo najnižšou spotrebou nastavené tak, že pri kľudnej jazde motory, hlavne naftové, podtáčajú čím znižujú životnosť všetkého možného čo sa v nich nachádza. Či je to pravda, vážne netuším, musel by som sa v niečom takom odviezť a na to som ešte akosi šťastie nemal
-Robotizované
No, a vlastne väčšina tých vecí Ako sa správať k automatom platí hlavne pri tom prvom type, teda klasickej automatickej prevodovke s hydrodynamickým meničom.
Napríklad sa tvrdí, že s automatom sa nedá, alebo dá len veľmi slabo, brzdiť motorom.
To sa nedá len pri hydrodynamickom meniči pretože ten nedokáže v opačnom smere preniesť toľko krútiaceho momentu. Ostatné prevodovky majú klasické aj keď elektronicky ovládané spojky a minimálne v manuálnom režime brzdiť motorom dokážu.
Taktiež to skrátenie životnosti súvisí hlavne so spojkami a pásovými brzdami v klasických automatoch. Ostatné prevodovky tým netrpia, lebo nič také nemajú.
A čo teda skracuje tú životnosť klasickým automatom?
-Najčastejšie je preraďovanie keď sa auto ešte hýbe, či už z D do R alebo nebodaj do P, prevodovka vtedy musí ešte aj brzdiť celé auto a to jej vážne dobre nerobí.
-Pomalé preraďovanie z P do D. Je lepšie to spraviť rýchlo lebo v opačnom prípade prevodovka zaradí najprv R a až potom D, čo samozrejme opotrebováva celý mechanizmus.
-Taktiež nepoužívanie ručnej brzdy; auto v P drží len na jednom kúsku želiezka vrazenom medzi zuby a to naozaj nie je určené na držanie celej váhy auta, v kopci už vôbec nie.
-Prudké rozbehy a časté využívanie kick-downu kedy ešte ani nenaskočí prvý stupeň a už sa radí druhý, teda spojky úplne nezopnú, brzdy nezabrzdia a celá prevodovka sa točí bohvieako, ale hlavne, že pneumatiky pískajú....
-Zbytočné "manuálne" radenie, kedy človek stále vaklá jazdným voličom medzi D, 3, 2...
-Ale aj ak prevodovka neustále preraďuje medzi dvoma stupňami pretože rýchlosť nie je ani taká ani maká. Ideálnym príkladom je 50-ka v meste. Väčšina prevodoviek bude stále radiť medzi 3 a 4. Vtedy je lepšie obmedziť prevodovku voličom na 3, prípadne ak nič také prevodovka nemá, tak radšej zvoliť manuálny režim.
Ale ešte raz: všetko toto platí len pre klasické automaty. DSGčka od Volkswagnu fungujú inak a väčšinou týchto neduhov netrpia.
Uf, trošku som sa rozpísal![Pinkiesmile Pinkiesmile](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/pinkiesmile.png)
Ak by sa stalo, že som niekde urobil chybu alebo napísal nepravdivú informáciu, dajte mi prosím vedieť. Nerád by som šíril dezinformácie ďalej
![Twilightblush Twilightblush](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/twilightblush.png)
Ono totižto nie je automat ako automat. V základe môžme automaty rozdeliť na štyri skupiny:
- Klasické planétové s hydrodynamickým meničom
Niečo extra pre Martina:
-Dvojspojkové, DSG
-Plynulé (variátory)
Niektorý ľudia tvrdia, že DSGčka a Variátory sú v honbe za čo najnižšou spotrebou nastavené tak, že pri kľudnej jazde motory, hlavne naftové, podtáčajú čím znižujú životnosť všetkého možného čo sa v nich nachádza. Či je to pravda, vážne netuším, musel by som sa v niečom takom odviezť a na to som ešte akosi šťastie nemal
![Applejackunsure Applejackunsure](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/applejackunsure.png)
-Robotizované
No, a vlastne väčšina tých vecí Ako sa správať k automatom platí hlavne pri tom prvom type, teda klasickej automatickej prevodovke s hydrodynamickým meničom.
Napríklad sa tvrdí, že s automatom sa nedá, alebo dá len veľmi slabo, brzdiť motorom.
To sa nedá len pri hydrodynamickom meniči pretože ten nedokáže v opačnom smere preniesť toľko krútiaceho momentu. Ostatné prevodovky majú klasické aj keď elektronicky ovládané spojky a minimálne v manuálnom režime brzdiť motorom dokážu.
Taktiež to skrátenie životnosti súvisí hlavne so spojkami a pásovými brzdami v klasických automatoch. Ostatné prevodovky tým netrpia, lebo nič také nemajú.
A čo teda skracuje tú životnosť klasickým automatom?
-Najčastejšie je preraďovanie keď sa auto ešte hýbe, či už z D do R alebo nebodaj do P, prevodovka vtedy musí ešte aj brzdiť celé auto a to jej vážne dobre nerobí.
-Pomalé preraďovanie z P do D. Je lepšie to spraviť rýchlo lebo v opačnom prípade prevodovka zaradí najprv R a až potom D, čo samozrejme opotrebováva celý mechanizmus.
-Taktiež nepoužívanie ručnej brzdy; auto v P drží len na jednom kúsku želiezka vrazenom medzi zuby a to naozaj nie je určené na držanie celej váhy auta, v kopci už vôbec nie.
-Prudké rozbehy a časté využívanie kick-downu kedy ešte ani nenaskočí prvý stupeň a už sa radí druhý, teda spojky úplne nezopnú, brzdy nezabrzdia a celá prevodovka sa točí bohvieako, ale hlavne, že pneumatiky pískajú....
-Zbytočné "manuálne" radenie, kedy človek stále vaklá jazdným voličom medzi D, 3, 2...
-Ale aj ak prevodovka neustále preraďuje medzi dvoma stupňami pretože rýchlosť nie je ani taká ani maká. Ideálnym príkladom je 50-ka v meste. Väčšina prevodoviek bude stále radiť medzi 3 a 4. Vtedy je lepšie obmedziť prevodovku voličom na 3, prípadne ak nič také prevodovka nemá, tak radšej zvoliť manuálny režim.
Ale ešte raz: všetko toto platí len pre klasické automaty. DSGčka od Volkswagnu fungujú inak a väčšinou týchto neduhov netrpia.
Uf, trošku som sa rozpísal
![Pinkiesmile Pinkiesmile](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/pinkiesmile.png)
Ak by sa stalo, že som niekde urobil chybu alebo napísal nepravdivú informáciu, dajte mi prosím vedieť. Nerád by som šíril dezinformácie ďalej
![Twilightsmile Twilightsmile](https://bronies.cz/images/smilies_mlp/twilightsmile.png)
I am a colorful magical butterfly