11.12.2013, 20:05
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 11.12.2013, 20:11 uživatelem Tobyyy. Edited 1 time in total.)
O tom roztlačovaní sa toho tvrdí veľa. Pri autách s rozvodovým remeňom by vraj mohol preskočiť. Diesle sa vraj nesmú rozťahovať/roztlačovať vôbec atď.
Ale napríklad, kedysi sme neuveriteľne veľa krát rozťahovali starý Dieslový Renault 11, samozrejme s rozvodovým remeňom, a nikdy sa mu nič nestalo. Ak by sa nerozsypala prevodovka, tak by slúžil dodnes.
To s tým katalyzátorom a baterkou mi pripadá ako blbosť. Ak by tie spaliny toľko vadili, tak by autoškoly nerobili nič iné len menili katalyzátory, pretože tak isto ako ten motor zakašle pri roztláčaní, tak zakašle aj pri scípnutí na križovatke. A ako by roztláčanie mohlo spôsobiť požiar si vážne neviem predstaviť, ten alternátor sa roztočí rovnako či už je to roztláčanie alebo normálne štartovanie.
EDIT: Teraz mi napadlo, že ten skrat mohol byť myslený pri totálne vybitej baterke, ktorá by mala nízky odpor a pri roztočení alternátora by začala brať obrovský prúd. Ale to by bolo až v prípade ak by ani nedokázala rozsvietiť kontrolky a vtedy by už možno ani nenabehlo budenie alternátora, takže žiadne dobíjanie sa nekoná. V takomto prípade by bolo skôr nebezpečnejšie pripojenie štartovacích káblov. Ale aj tak by to musela byť baterka zničená na totálku nejakým extrémnym spôsobom.
Ale napríklad, kedysi sme neuveriteľne veľa krát rozťahovali starý Dieslový Renault 11, samozrejme s rozvodovým remeňom, a nikdy sa mu nič nestalo. Ak by sa nerozsypala prevodovka, tak by slúžil dodnes.
To s tým katalyzátorom a baterkou mi pripadá ako blbosť. Ak by tie spaliny toľko vadili, tak by autoškoly nerobili nič iné len menili katalyzátory, pretože tak isto ako ten motor zakašle pri roztláčaní, tak zakašle aj pri scípnutí na križovatke. A ako by roztláčanie mohlo spôsobiť požiar si vážne neviem predstaviť, ten alternátor sa roztočí rovnako či už je to roztláčanie alebo normálne štartovanie.
EDIT: Teraz mi napadlo, že ten skrat mohol byť myslený pri totálne vybitej baterke, ktorá by mala nízky odpor a pri roztočení alternátora by začala brať obrovský prúd. Ale to by bolo až v prípade ak by ani nedokázala rozsvietiť kontrolky a vtedy by už možno ani nenabehlo budenie alternátora, takže žiadne dobíjanie sa nekoná. V takomto prípade by bolo skôr nebezpečnejšie pripojenie štartovacích káblov. Ale aj tak by to musela byť baterka zničená na totálku nejakým extrémnym spôsobom.
I am a colorful magical butterfly