11.03.2015, 21:16
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 11.03.2015, 21:20 uživatelem Pony-Motronic. Edited 1 time in total.)
Ono nejhorší je, že nákupem auta to celý všechno jen začíná. A čím je ta věc exotičtější, tím je to horší. Nebudu teď mluvit o spotřebě, která se třeba u mýho třílitru pohybuje mezi 9-ti (klidná jízda do 100km/h po okreskách) až 20-ti litry (kravení stylem brzda-plyn) na 100km, ani o nějakým trapným povinným ručení.
Mluvím kupř. o údržbě. Mnohým z nás se líbí velký motory a spousta kobylek (v něm). No málokdo ví, co takový motor a výkon obnáší. Ví to jen ten, co už něco takového měl a snažil se to udržet v "TOP Zustand". Člověk si řekne, že to zas nemůže být takový problém...jenže, velký motor = velký chladič, velké brzdy...všechno dimenzovaný na větší výkon. Více materiálu = více peněz. Navíc se buď jedná o nějakou exotickou hračku, nebo i běžný vůz, ale v nějaký vzácnější verzi (jako moje W124), takže jsou díly zase o to dražší. Více válců = více svíček, více kabelů, delší kabely, více hydroštelů, větší svody...více tohodle, více tamtoho...tohle je dražší, tamto je dražší...
Často je problém i servis...v našich krajích neumí obvykle pořádně opravit nic, co není z koncernu VW. Přijet do běžnýho servisu s kašlající a prskající stříkačkou KE-Jetronic a žádat o opravu nemá ani smysl. Chce to specialistu na tenhle systém, kterých je dnes už velmi málo a patřičně si za své služby samozřejmě nechají zaplatit...
Pak se dojde k tomu, že běžný provoz by majitele s průměrným výdělkem brzo buď finančně zruinoval, nebo by si uvědomil, že ani nežije a vydělává jen na provoz auta. Proto chci touto cestou upozornit všechny, co se chystají koupit nějaký "nesmysl", aby si to 2x rozmysleli a spočítali, jestli to není nad jejich možnosti.
Ideální je mít dvě auta. Jedno takový "obyčejnější" s nízkými provozními náklady na běžný ježdění, druhý takový pro radost, od kterého není majitel z hlediska mobility závislý.
Mluvím kupř. o údržbě. Mnohým z nás se líbí velký motory a spousta kobylek (v něm). No málokdo ví, co takový motor a výkon obnáší. Ví to jen ten, co už něco takového měl a snažil se to udržet v "TOP Zustand". Člověk si řekne, že to zas nemůže být takový problém...jenže, velký motor = velký chladič, velké brzdy...všechno dimenzovaný na větší výkon. Více materiálu = více peněz. Navíc se buď jedná o nějakou exotickou hračku, nebo i běžný vůz, ale v nějaký vzácnější verzi (jako moje W124), takže jsou díly zase o to dražší. Více válců = více svíček, více kabelů, delší kabely, více hydroštelů, větší svody...více tohodle, více tamtoho...tohle je dražší, tamto je dražší...
Často je problém i servis...v našich krajích neumí obvykle pořádně opravit nic, co není z koncernu VW. Přijet do běžnýho servisu s kašlající a prskající stříkačkou KE-Jetronic a žádat o opravu nemá ani smysl. Chce to specialistu na tenhle systém, kterých je dnes už velmi málo a patřičně si za své služby samozřejmě nechají zaplatit...
Pak se dojde k tomu, že běžný provoz by majitele s průměrným výdělkem brzo buď finančně zruinoval, nebo by si uvědomil, že ani nežije a vydělává jen na provoz auta. Proto chci touto cestou upozornit všechny, co se chystají koupit nějaký "nesmysl", aby si to 2x rozmysleli a spočítali, jestli to není nad jejich možnosti.
Ideální je mít dvě auta. Jedno takový "obyčejnější" s nízkými provozními náklady na běžný ježdění, druhý takový pro radost, od kterého není majitel z hlediska mobility závislý.