22.08.2018, 14:35
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 22.08.2018, 14:37 uživatelem Elevea. Edited 1 time in total.)
No, já si myslím, že Hladu popsal princip zcela jasně a výstižně. Pokud se zpožďuji za jinou družicí, musím zabrzdit, tím se dostanu na nižší orbital, takže můžu obletět menší vzdálenost zároveň vyšší rychlostí. Pokud jsem trefil správně délku zážehu, potkáme se v daném místě a zase zrychlím kvůli srovnání dráhy.
S podobným problémem se tuším jako první setkal Vladimir Šatalov, velitel kosmické lodi Sojuz 4, který řídil spojení s kosmickou lodí Sojuz 5. Když přidal plyn, začal se vzdalovat, protože vystoupil na vyšší a pomalejší orbital .
Je ale nutné podotknout, že takto výrazně fungují orbitální rychlosti jen v nízkých výškách nad Zemí (řádově stovky kilometrů). Čím jste dál od Země, tím více ustupuje vliv orbitálních rychlostí a začne převažovat směrový účinek trysek. Koneckonců i u té ISS musíte při parkování dělat korekční zážehy, které vás neodnesou pryč.
Áha, jsem o čtyři dny pozadu
S podobným problémem se tuším jako první setkal Vladimir Šatalov, velitel kosmické lodi Sojuz 4, který řídil spojení s kosmickou lodí Sojuz 5. Když přidal plyn, začal se vzdalovat, protože vystoupil na vyšší a pomalejší orbital .
Je ale nutné podotknout, že takto výrazně fungují orbitální rychlosti jen v nízkých výškách nad Zemí (řádově stovky kilometrů). Čím jste dál od Země, tím více ustupuje vliv orbitálních rychlostí a začne převažovat směrový účinek trysek. Koneckonců i u té ISS musíte při parkování dělat korekční zážehy, které vás neodnesou pryč.
Áha, jsem o čtyři dny pozadu
Elevea zdejší, Elevea webový
Ten, kdo historii nezná, je nucen ji opakovat. Ten, kdo historii nemaže, je nucen ji vysvětlovat.
Sborník, sborník, sborník!
Ten, kdo historii nezná, je nucen ji opakovat. Ten, kdo historii nemaže, je nucen ji vysvětlovat.
Sborník, sborník, sborník!