Hodnocení tématu:
  • 2 Hlas(ů) - 4.5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auta
to s čoho je to auto ked sa tak pokrčilo  

http://www.mojevideo.sk/video/25caf/ked_...magor.html
Odpovědět
zajimavy clanek, o "Toyotove valce" jsem treba vubec nevedel Pinkiesmile

http://auto.idnes.cz/toyota-jako-obliben...tomoto_hig
"Ale já jsem nevyrostla ve stodole. Jen jsem se tam narodila a prožila většinu dětství." Applejack

Moje literární tvorba 

Love and Tolerate
Odpovědět
Fordy a ty jejich Ecoboost motory...
[Obrázek: 1474379_1154830074528041_232215915107596...e=570E3905]
Fluttershy fan Flutterryay...YAY!
Froldův fanklub (Wiki)
DaveL - Vzpomínejme
Odpovědět
Jo, kdyby ty dnešní motory měly jen takovou "nálepku", tak by to bylo v pohodě.
Btw, to se zrovna vypaluje DPF filtr. Rainbowlaugh
Sezóna v plném proudu Pinkiesmile  
Yamahy burácí.
Suzuki Swiští.
Odpovědět
DPF... Připomněl jsi mi tím jeden příspěvek z K-Reportu ohledně ekologie, turba, DPF a další eko-lobby:
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3468629
Citace:
Jak (si myslím, že) tomu rozumím já. Nemůžu to bohužel ozdrojovat, protože je to obrázek, který jsem si udělal na základě dlouhodobého čtení informací odevšad možně. Pokud někdo víte a znáte lépe než já, budu rád za doplnění či opravu.

Na začátku stojí celkem bohulibá myšlenka, že spalovací motory by mohly fungovat čistěji a lépe. Asi se všichni shodneme na tom, že bychom nechtěli, aby současnou intensitu provozu vytvářely karburátorové stodvacítky, žigulíky a wartburgy jezdící na olovnatý benzín. Takže první kroky se povedly dobře - auta dostala katalysátory a elektronicky řízené vstřikování se stará o to, aby se spalovala pokud možno optimální stechiometrická směs, tedy ani bohatá (z výfuku leze nespálené palivo, a tudíž jedovaté uhlovodíky) ani chudá (v důsledku vysoké teploty spalování a nedostatku paliva se tvoří jedovaté oxidy dusíku). K tomu řekněme ještě recirkulace spalin, budiž. Někam po Euro II nebo III se to docela povedlo a z výfuku u benzíňáků leze v podstatě jenom oxid uhličitý a voda.

Jenže se do toho začínají v určité fázi míchat globální oteplovači, kteří říkají, že největším problémem nejsou jedy, nýbrž CO2. K tomu se ještě na konci vrátím. V roce 1997 byl dojednán Kjótský protokol, jehož signatáři se zavázali snižovat produkci tzv. skleníkových plynů, tedy především CO2. Každá země k tomu přistoupila po svém a EU to bohužel vzhledem k posici zelených stran bere smrtelně vážně. Výsledky jsou v případě automobilového průmyslu takové, že se stále přísněji hlídá tzv. „uhlíková stopa“ celé nabízené flotily vozů konkrétního výrobce. Za neplnění stále se zpřísňujících kritérií výrobci musejí platit ohromné pokuty, aby směli na evropském trhu dále prodávat.

Takže situace se mění. Přednost dostávají i díky spotřební dani vznětové motory (mají vyšší účinnost spalování, a tedy vypouštějí méně uhlíku) a pracuje se na dalším zvýšení výkonu motorů z čím dál menšího vstupního množství paliva. To se dělá dvěma způsoby: zmenšením objemu a počtu válců a zvýšením pracovního tlaku, tedy kompresorem či turbem (plus už ta zmíněná recirkulace spalin, aby se spálilo opravdu všechno).

Tohle všechno ale vede k velmi negativním důsledkům. Vznětový motor produkuje oproti zážehovému o dost horší složení spalin, především saze. Takže nakonec skončíme u DPF. Aby se dále zvýšila účinnost, nasazuje se technologie common rail, která umožňuje ještě vyšší tlaky. Jenže to vede k tomu, že z takových motorů už nelezou saze velké, které sice nebyly nic moc, ale aspoň se zachytávaly na sliznicích a daly se vykašlat, ne, teď z těch motorů jdou prachové mikročástice, které volně procházejí buněčnou stěnou a řádí v těle jak černá ruka. Teoreticky by je měly zachytávat DPF a při regeneraci je spálit na popílek, který má ve filtru už zůstat, v praxi tomu já osobně nevěřím a objem opravdu malých sazí procházejících filtrem dál se neměří. K tomu si připočtěte všechna dieselová kurvítka a rovnáky na vohejbáky, aby se motor aspoň vzdáleně choval jako benzíňák, a ne jako malotraktor. Produkci NOx testy donedávna moc neřešily, bojovat proti nim má až Euro VI. Hlavní zbraní je AdBlue, tedy vstřikování močoviny. To se ale musí udělat hodně dobře a přesně - když se vstříkne málo, lezou ven oxidy dusíku, když se vstříkne moc, leze ven čpavek. Obojí je jedovaté.

U benzínů je to podobné. Z původně už docela čisté technologie je potřeba vytřískat nižší emise CO2, takže se motory zmenšují, foukají a rostou pracovní tlaky. V malých a natlakovaných spalovacích prostorech ovšem rostou i teploty, takže motory jsou více namáhané (budiž, lze řešit materiálově), ale hlavně, vyšší teplota = tvorba NOx. Jsou to bohužel spojené nádoby. Méně CO2 = chudší směs = NOx. A jako „bonus“ (a tomu principu fysikálně nerozumím, možná někdo objasní), turbobenzíny produkují rovněž prach. To slušně a moderně navržená atmosféra nedělá. Takže do budoucna se u benzínů čeká zavedení obdoby DPF a možná rovněž vstřikování něčeho na redukci oxidů dusíku.

Cirkus Humberto hadr. Přitom řešení existuje - normální atmosférický benzín s katem, ideálně s výkonovou reservou, aby vydržel a v nepříliš zatěžovaných studenějších válcích nevznikaly NOx. Tomu ovšem brání legislativa (kvůli vyšší produkci CO2) a spotřební daně (kvůli témuž, plus aby se vybralo). Výrobcům tohle spolčení s ďáblem do jisté míry rovněž vyhovuje, protože sice je šikanují kvůli CO2, ale na druhou stranu, komplikovanější technologie = vyšší náklady uživatelů na servis a možnost zástavby velkého množství kurvítek.

Závěrem ke slíbenému globálnímu oteplování a tzv. skleníkovým plynům. Na základě současného stavu poznání neumí nikdo říci, jestli to je nebo není pravda. Klimatologické modely přesně pracují s naprosto nepřesnými čísly. Bavil jsem se o tom s jedním astronomem z ondřejovské hvězdárny a ten byl při zmínění klimatologie celkem sprostý. Zmiňoval se například o tom, že v těch modelech chybí práce s prachem, který ovšem klima ovlivňuje významně. Potíž je v tom, že stačí jedna sopečná erupce a všechno je úplně jinak. Kdo si chce přečíst pohled jiný než oficiálně alarmistický, doporučuji práce Bjørna Lomborga.

Howgh, domluvil jsem.

Ještěže máme doma auta s atmosférickými benzínovými motory, nejekologičtější motory. Flutterryay
Fluttershy fan Flutterryay...YAY!
Froldův fanklub (Wiki)
DaveL - Vzpomínejme
Odpovědět
To je sice všechno hezké, ale tahat přívěs za atmosférickým zážehovým motorem asi nebudeme, že? Rainbowlaugh TurboDiesel samozřejmě má své opodstatnění a úplně bych to nezjednodušoval. Btw., přeplňovaný benzínový motor jako takový žádný prach neprodukuje. Tohle už jde zase na vrub jen současným systémům pro "fuel mixture".
Všechno by bylo jednodušší, kdyby lidi začali trochu přemýšlet. Potřebuju nákupní tašku do města? Tak si nekoupím 530d, ale swifta 1,3. Jezdím po klikatých okreskách? Tak nebudu kupovat dieselový Landcruiser, ale 320d. Lítám denně dálky po dálnicích? Nekoupím si fabii 1.2HTP ale Mercedes E320CDI. Dělám ročně jen 10-15 000km? Nebudu ani koukat po naftě a koupím rovnou benzínový auto. Atd.
Taky za šizení výrobců na materiálech si můžou lidi sami a je trochu nespravedlivé štěkat jen po výrobcích. Uvedu příklad: Skoro nikdo by si v dnešní době nekoupil za 50 000€ E-Klassu od Mercedesu, která by neměla biseksóny, nespočet bagů, klimatizaci, ESP, elektrický okna, výhřevy, navigaci a nevímcovšechno. Nikoho by asi neoslovil letargický atmosférický benzínový dvoulitr o výkonu 118 koní a průměrnou spotřebou 9L/100km. Nikdo by asi nedal 50 000€ za auto se 4-kvaltovou manuální převodovkou a rádiem na kazety bez RDS... A marně by mu někdo vysvětloval, že tam sice nic není, ale co vypadá jako dřevo je opravdu dřevo, že tam kde stačil plast je hliník, že kde stačí 2mm oceli je až 5mm...a že to auto při správné a velmi jednoduché údržbě bude fungovat 30 let.
Lidi jsou rozmlsaní. Chtějí toho čím dál, tím víc za čím dál, tím méně peněz. Výrobci to jen reflektují. Dají vám tam různý prvky výbavy...dají vám tlačitka, eletkromotůrky, displaye a hromadu řídicích jednotek. No aby vám to mohly dát za ještě menší peníze, než předchozí model, musí nejdřív ty peníze někde ušetřit...a tak tam, kde by mělobýt dříví je plast, kde by měl být hlník je taky plast...a kdyby mělo být 2mm oceli je 1mm oceli, nebo plast...
Věřte, být kdokoliv z vás na místě výrobce aut, chováte se stejně a šidíte stejně... Twilightsmile
Odpovědět
Motronic má pravdu. Na současný stav se nejde dívat černobíle a vinit z něj jen výrobce. Kdyby vyráběli auta stejným způsobem jako před 25 lety, tak by přišli hodně rychle na buben...

..a když už jsme u toho, tak si dáme nějakého kvalitního helmuta. Jelikož měním práci, tak jsem pochopitelně přišel o služební oktávku a ocitl se v situaci "Potřebuju rychle nějaké auto!"  Pinkiehappy

Po krátkém rozmýšlení padla volba na tohle: M-B E200 Kompressor 137kw, varianta Avantgarde, pofacelift a slušný stav. Výbava nic moc, sesle vepř, paluba kaštan, bez švihadel, f automatu, na hlínách, 6 batohů, palubák, dvouzonová automatická klima, dvakrát kolem koule neva, však to znáte. Pinkiesmile Na winterwagen dokonce i ideální barevná kombinace stříbra a černého vnitřku  Pinkiehappy

Čerstvý dovoz z Talošky, po 1 majiteli dědkovi r.v. 1941. Fakt  Pinkiehappy  Technicky i vzhledově moc fajn kousek. Nějaké mušky samo má, ale nic co by něšlo lehce pořešit. Včera jsem ho dotáhl domů, dneska pojistil, vykoupal a absolvoval ME+STK (bez jakýchkoli závad nebo připomínek, docela jsem koukal, auto i zespodu bez jediné šupinky rzi  Rainbowderp  ) a zítra přihlášení.

Nějaké foto pro představu:

[Obrázek: img017xyx.jpg]

[Obrázek: img0174.jpg]

[Obrázek: img017yfy.jpg]

Tudíž zimní povoz úspěšně pořešen a můžu se dál v klidu koukat po nějakém CL/CLS, event. jiných zajímavých vozidlech  Pinkiesmile
Get rich or die trying.

Odpovědět
"Nejkrásnější pohled na svět je přes třícípou hvězdu"

Akorát tady ji nějakej blbec uškubnul...
You didn't choose the thug life. And the thug life didn't choose you either.

It's no problem for me, but it's a problem for you.
Odpovědět
Ale zase se do té díry dá namontovat kulomet
Elevea zdejší, Elevea webový
Ten, kdo historii nezná, je nucen ji opakovat. Ten, kdo historii nemaže, je nucen ji vysvětlovat.
Sborník, sborník, sborník!
Odpovědět
Hvězdu si koupíte novou. Já osobně bych bez ní jaksi jezdit nemoh...není to pak kompletní mercedes. Twilightsmile Ale auto je to jinak fakt moc pěkný - na masařku. Většinou jsou to už jen shnilý a prašivý paštiky. Tak hlavně ať slouží alespoň tak dobře, jako ta moje.
Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)